acupat och annat digital camo?

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7140
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

acupat och annat digital camo?

Inlägg av sonderling » 2 april 2009, 12:44

Är det nån som kommit på hur man ska måla det nya och oftast Amerikanska digital kamot? Ja i skala 1/35 och 1/72 först och främst. Någon som försökt och har tips?
Försökte måla en figur i 1/35 med USMC ökenkamo men det blir endå nått som liknar nån som duttat med en liten pensel.
I mindre skala tänker jag mig att man får försöka olika heltäckande färgskalor eller? Typ en bra grågrön ton för det amerikanska acupat kamoflaget men jag vet inte.
Funderar på att ge upp och bara måla armér som använder enfärgad olivegröna uniformer. :)

Sonderling

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Re: acupat och annat digital camo?

Inlägg av Morgan » 2 april 2009, 16:05

Jag försökte kopiera Waffen-SS peapattarn-kamouflage för ett par år sedan, det var jättesvårt. Samma sak med deras löv-kamouflage. Det gick väl hyfsat bra.

Öva, öva, öva... Annars så är det hur det ser ut på långt håll som räknas, inte detaljnivån.

Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28540
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: acupat och annat digital camo?

Inlägg av Hans » 2 april 2009, 16:19

Äsch, det kan väl inte vara något problem :P :wink:

Bild

Ovanstående har jag gjort (försökt) i 1/285 8-) Fast det var väl 20 år sedan och jag är nog inte lika stadig på handen längre :roll:

MVH

Hans

Skriv svar