Cyber Jokers figurer

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av snorre70 » 7 juli 2008, 23:52

Ser bra ut, som sagt Neo3Body är lite bättre..........

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Två favoriter i box

Inlägg av Cyber Joker » 31 juli 2008, 00:20

Måste retas lite genom att visa upp två favoriter i box, den ena kan man få tag på fortfarande men den andra är slutsåld sedan länge och dyr som fan på andrahandsmarknaden. Det är något visst med de politiska figurerna. 8-)
Bilagor
HJ och SS.jpg
HJ och SS.jpg (118.4 KiB) Visad 627 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Två favoriter i box

Inlägg av snorre70 » 31 juli 2008, 08:26

Cyber Joker skrev:Måste retas lite genom att visa upp två favoriter i box, den ena kan man få tag på fortfarande men den andra är slutsåld sedan länge och dyr som fan på andrahandsmarknaden. Det är något visst med de politiska figurerna. 8-)
Måste rätta dig båda går att köpa än, såg nämligen i går en shop som hade, Hans-Ulrich Grimminger till salu än men vist den va inte gratis, tror dom hade ett omräknat pris på 1500:- :lol:
Och dom hade facktis många figurer som är slut till salu, fast som sagt dom kosta en slant då.

Men härliga boxor i alla fall, önskar att jag hade haft min box kvar till Hans-Ulrich Grimminger, :(

Som sagt några av dom där parad figurerna är så grymt snyggt gjorda.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av B Hellqvist » 31 juli 2008, 08:54

Håller med om att de politiska figurerna är fina, men de behöver lite arbete. Mina "politiska" figurer är dels ett par LAH i paradutstyrsel, dels HJ varav ett par är klara för strid.

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av glimturen » 31 juli 2008, 23:25

Retas på bara!
Fina figurer.
Nu får man ideér om att köpa på sig fler figurer som ligger obyggda 8-) :lol: :roll: :cry:

H
Glimturen

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 1 augusti 2008, 22:52

glimturen skrev:Retas på bara!
Fina figurer.
Nu får man ideér om att köpa på sig fler figurer som ligger obyggda 8-) :lol: :roll: :cry:

H
Glimturen
Dom ideérna har jag haft länge. Har Slavko Juric, Kurt Dorr, Reinhardt Witt, Peter Griem, Tim Becker, Adolf Hitler - alla MIB som framtida investeringsobjekt. :D Sedan har jag en massa Dragon också MIB. Verkar vara ett rätt högt andrahandsvärde på både figurer och lös utrustning. Man behöver aldrig vara rädd att inte bli av med det om man får för sig att sälja. :lol:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av snorre70 » 3 augusti 2008, 08:42

Cyber Joker skrev:
glimturen skrev:Retas på bara!
Fina figurer.
Nu får man ideér om att köpa på sig fler figurer som ligger obyggda 8-) :lol: :roll: :cry:

H
Glimturen
Dom ideérna har jag haft länge. Har Slavko Juric, Kurt Dorr, Reinhardt Witt, Peter Griem, Tim Becker, Adolf Hitler - alla MIB som framtida investeringsobjekt. :D Sedan har jag en massa Dragon också MIB. Verkar vara ett rätt högt andrahandsvärde på både figurer och lös utrustning. Man behöver aldrig vara rädd att inte bli av med det om man får för sig att sälja. :lol:
Nja vet inte om man vill kalla det rätt högt andra handsvärde,
Vist kan det vara coolt att ha en figur som går upp från ca 350:- till typ 1500:-
Men köper du dessa figurer i spekulations syfte är du lurad, då ska du inte göra detta utan göra som mig spekulera i aktier och för en del av vinsten köper du figurer.
På detta vistet behöver man inte änns fundera om värdet på figurerna.

Och det är oxå så att ju dyrare figuren blir, ju svårare blir det att sälja den,
se på timewalker toys som försökt att sälja en Erwin Stangenberg för $199.99, nu först har dom fått några bud.
Men det satt hårt inne, tror den auktionen startat om 3ggr.
Och sedan får man inte glömma att det går alltid att sälja 1 eller ett par figurer, Men tänk om du skulle sluta sammla och vill eller måste sälja allt på en å samma gång, Va tror du att du skulle få ut då? typ inte änns hälften av vad du har givit skulle jag tro.

Jag köper bara figurer så att jag kan njuta av dom,
inte så att kortongen ska bli glad att figuren ligger kvar. :lol:
Har bara 2 figurer som ligger kvar i kartongen, och det är bara av den anledningen att jag har köpt 2 eller 3 av samma box. Men skulle det klia i fingrarna så åker dom ur. :lol:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 4 augusti 2008, 00:37

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
glimturen skrev:Retas på bara!
Fina figurer.
Nu får man ideér om att köpa på sig fler figurer som ligger obyggda 8-) :lol: :roll: :cry:

H
Glimturen
Dom ideérna har jag haft länge. Har Slavko Juric, Kurt Dorr, Reinhardt Witt, Peter Griem, Tim Becker, Adolf Hitler - alla MIB som framtida investeringsobjekt. :D Sedan har jag en massa Dragon också MIB. Verkar vara ett rätt högt andrahandsvärde på både figurer och lös utrustning. Man behöver aldrig vara rädd att inte bli av med det om man får för sig att sälja. :lol:
Nja vet inte om man vill kalla det rätt högt andra handsvärde,
Vist kan det vara coolt att ha en figur som går upp från ca 350:- till typ 1500:-
Men köper du dessa figurer i spekulations syfte är du lurad, då ska du inte göra detta utan göra som mig spekulera i aktier och för en del av vinsten köper du figurer.
På detta vistet behöver man inte änns fundera om värdet på figurerna.

Och det är oxå så att ju dyrare figuren blir, ju svårare blir det att sälja den,
se på timewalker toys som försökt att sälja en Erwin Stangenberg för $199.99, nu först har dom fått några bud.
Men det satt hårt inne, tror den auktionen startat om 3ggr.
Och sedan får man inte glömma att det går alltid att sälja 1 eller ett par figurer, Men tänk om du skulle sluta sammla och vill eller måste sälja allt på en å samma gång, Va tror du att du skulle få ut då? typ inte änns hälften av vad du har givit skulle jag tro.

Jag köper bara figurer så att jag kan njuta av dom,
inte så att kortongen ska bli glad att figuren ligger kvar. :lol:
Har bara 2 figurer som ligger kvar i kartongen, och det är bara av den anledningen att jag har köpt 2 eller 3 av samma box. Men skulle det klia i fingrarna så åker dom ur. :lol:
Nå ja, lite skämt och lite allvar. :wink: Jag köpte DiD figurerna i dublett för jag fick dem till ett bra pris. Tyckte det var skoj att ha dem MIB också, jag njuter av att ha dem i box också. Dragon figurerna som ligger kvar i box gör det för att jag inte känt för att packa upp dem. Tycker det är kul att ha figurer att ta fram och öppna när man någon dag känner för det. Det är nog bara 4 - 5 gamla figurer jag nog aldrig skulle öppna pga att utrustningen är out of date. Typ Paul och gamle Bobby Woll och Elsa.
Vad gäller investering så ser jag mina 24 karats guldtackor som jag köpte när finguldet kostade 85 -90 kr/g som en betydligt bättre investering än aktier och fonder. Har nog lika mycket 18 karat också i form av ringar och kedjor. Inget har väl stigit i värde såsom guldet de sista åren. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 9 augusti 2008, 00:19

Överallt på varje ledig yta dessa figurer. De börjar gå mig på nerverna. 8O
Bilagor
Figurer över allt.jpg
Figurer över allt.jpg (138.4 KiB) Visad 469 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av snorre70 » 9 augusti 2008, 09:42

Cyber Joker skrev:Överallt på varje ledig yta dessa figurer. De börjar gå mig på nerverna. 8O
Ush då det låter ju inte bra!
Men dom ser bra ut i alla fall. Det ska mycket till om mina figurer ska gå mig på nerverna i alla fall :D

Och du kan ju alltid fixa ett skåp till dom typ en Billy bokylla o packa in dom, så får man dom mera på ett ställe, men tyvärr har jag haft det så, och man får inte se alla då. :(

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 9 augusti 2008, 12:48

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Överallt på varje ledig yta dessa figurer. De börjar gå mig på nerverna. 8O
Ush då det låter ju inte bra!
Men dom ser bra ut i alla fall. Det ska mycket till om mina figurer ska gå mig på nerverna i alla fall :D

Och du kan ju alltid fixa ett skåp till dom typ en Billy bokylla o packa in dom, så får man dom mera på ett ställe, men tyvärr har jag haft det så, och man får inte se alla då. :(
Billy bokhyllorna är fulla med böcker i dubbla rader, i runda tal 5000 så där får inga figurer plats. Nä det enda positiva med att ha så många och så mycket löst är att man inte är så nällad att köpa nytt när sådant aviseras på nätet. Man har ju för det mesta prylarna. Det enda DML gör nuförtiden är att pussla ihop nya kombinationer av gamla prylar och lägga till en eller två nya. :cry: Det blir nog mest lösa smågrejer i framtiden och lite fler Neo3Body. Börjar bli ganska mätt nu. :D Det enda som kan få mig att tända är när det kommer ut något nytt häfftigt handeldvapen. Fler stora vapen har jag knappast plats för längre. Får väl börja spela på lotto och hoppas på storvinst så jag kan köpa mig ett STORT hus. :lol: :lol: Då lovar jag att öppna museum med alla gamla leksaker och figurer. :wink:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av snorre70 » 9 augusti 2008, 16:47

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
Billy bokhyllorna är fulla med böcker i dubbla rader, i runda tal 5000 så där får inga figurer plats. Nä det enda positiva med att ha så många och så mycket löst är att man inte är så nällad att köpa nytt när sådant aviseras på nätet. Man har ju för det mesta prylarna. Det enda DML gör nuförtiden är att pussla ihop nya kombinationer av gamla prylar och lägga till en eller två nya. :cry: Det blir nog mest lösa smågrejer i framtiden och lite fler Neo3Body. Börjar bli ganska mätt nu. :D Det enda som kan få mig att tända är när det kommer ut något nytt häfftigt handeldvapen. Fler stora vapen har jag knappast plats för längre. Får väl börja spela på lotto och hoppas på storvinst så jag kan köpa mig ett STORT hus. :lol: :lol: Då lovar jag att öppna museum med alla gamla leksaker och figurer. :wink:
Jo jag har oxå funderat på att köpa mera löst till dom figurerna man redan har, man kan ju uppgradera dom, i stället för att köpa nya figurer som man igeneligen redan har. Och man måste ju oxå innse, fast det kan vara svårt i bland att man kan inte ha allt o alla figurer tyvärr. Men utrymme har jag för det dubbla, men frågan är vill man ha det dubbla.
O tyvärr kommer det som du säger inte mycket nytt, bara ny gammalt.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 15 augusti 2008, 22:22

Borrade hål i min NOTEK konvojlampa och satte dit färgad plast. Denna har jag gjort av söndersågade bitar som blev över från AH:s SdKfz 250.
Bilagor
NOTE ljus 2.jpg
NOTE ljus 2.jpg (49.42 KiB) Visad 370 gånger

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Jojjan67 » 15 augusti 2008, 23:28

Bra idé, blev riktigt lyckat.

/Johan

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av snorre70 » 16 augusti 2008, 09:30

Kanon, blev ju riktigt snyggt.

Skriv svar