Cyber Jokers figurer

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 17 maj 2008, 01:01

glimturen skrev:Italienaren är en fin figur.
Har en liknande, men det är den enda italienska figuren jag har.

Bilderna på Karl Richter med assistent ser mycket bra ut!

Hälsningar
Glimturen
Ledsen att säga det men ingen av figurerna är Karl Richter själv det är Melvin och Paul tror jag den andre är.

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av glimturen » 17 maj 2008, 19:38

Cyber Joker skrev:
glimturen skrev:Italienaren är en fin figur.
Har en liknande, men det är den enda italienska figuren jag har.

Bilderna på Karl Richter med assistent ser mycket bra ut!

Hälsningar
Glimturen
Ledsen att säga det men ingen av figurerna är Karl Richter själv det är Melvin och Paul tror jag den andre är.
Tja, tittar man noga så ser man det. :)
Men det är lite för många HS för att man skall känna igen alla.
Är man nyfiken kan man gå till
http://www.btinternet.com/~pete_mallett/dragon/hs.htm
och kolla....

Hälsningar
Glimturen

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Pilotens fallskärm?

Inlägg av Jojjan67 » 26 juni 2008, 21:02

Cyber Joker skrev:Nu är min stridspilot fullt utrustad, han har även fått sin 7,65 Walter ärtbössa utbytt mot en 9 mm Browning ifall han skulle bli nedskjuten över fientligt territorium. Jag hoppas jag har fått till det rätt med fallskärmen. Kollade i mina böcker om Luftwaffe där hittade jag en bra bild på hur den ska sitta. Det gröna bandet som sitter i den högra axelremmen vid låset vet jag dock inte vad den är till, det sitter en liten ögla i änden. Sedan tycker jag att det är urkasst av DML att göra flytvästen i uppblåst skick, det gör att det är mycket svårare att få remarna att sitta som de ska. Hoppas det kommer en kapokflytväst eller en uppblåsbar utan "luft" i. :lol:
Cyber nu kom mina pilotgrejer, hur f--n får man dit fallskärmen???? Du har ju uppenbarligen löst mysteriet.

Mycket tacksam för all hjälp i ämnet.

/Johan

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Pilotens fallskärm?

Inlägg av Cyber Joker » 27 juni 2008, 20:11

Jojjan67 skrev:
Cyber Joker skrev:Nu är min stridspilot fullt utrustad, han har även fått sin 7,65 Walter ärtbössa utbytt mot en 9 mm Browning ifall han skulle bli nedskjuten över fientligt territorium. Jag hoppas jag har fått till det rätt med fallskärmen. Kollade i mina böcker om Luftwaffe där hittade jag en bra bild på hur den ska sitta. Det gröna bandet som sitter i den högra axelremmen vid låset vet jag dock inte vad den är till, det sitter en liten ögla i änden. Sedan tycker jag att det är urkasst av DML att göra flytvästen i uppblåst skick, det gör att det är mycket svårare att få remarna att sitta som de ska. Hoppas det kommer en kapokflytväst eller en uppblåsbar utan "luft" i. :lol:
Cyber nu kom mina pilotgrejer, hur f--n får man dit fallskärmen???? Du har ju uppenbarligen löst mysteriet.

Mycket tacksam för all hjälp i ämnet.

/Johan
Är det BBI:s fallskärm eller Dragons du har?

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 27 juni 2008, 20:27

Inhandlade en australiensare från BBI i eftermiddags. En mycket trevlig och genomarbetad figur. Dogtag och liten lapp på byxorna med storlek och typ på. Det var bara hatten i uniformen och utrustning som var plast resten var tyg. Som komplement till plasthatten får man en tygbasker.
Mycket fint och detaljerat gevär med både bajonett och djungelkniv att sätta på. En rolig detalj var sågen som man fick med syns på bilden "Aussi bak". Heltklart en figur värd priset 255:-. :D
Nu har jag fått en passande fiende till min BBI japan, de två kan strida i djungeln. :lol:
Bilagor
Aussi bajonett på.jpg
Aussi bajonett på.jpg (91.05 KiB) Visad 458 gånger
Aussi bak.jpg
Aussi bak.jpg (89.1 KiB) Visad 458 gånger
Aussi and Japs.jpg
Trevligt par tillsammans
Aussi and Japs.jpg (88.42 KiB) Visad 456 gånger
Senast redigerad av 1 Cyber Joker, redigerad totalt 27 gånger.

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Välitalo » 27 juni 2008, 20:37

Trevlig Aussie CJ, & BBi:s brittiska bössor går inte av för hackor.......!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 27 juni 2008, 21:22

Välitalo skrev:Trevlig Aussie CJ, & BBi:s brittiska bössor går inte av för hackor.......!
Nä vissa prylar har BBI lyckats med över förväntan. Deras tyska Zeiss kikare klår ju DiD:s och DML:s gummikikare med hästlängder. :lol:

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Pilotens fallskärm?

Inlägg av Jojjan67 » 27 juni 2008, 23:41

Cyber Joker skrev:
Jojjan67 skrev:
Cyber Joker skrev:Nu är min stridspilot fullt utrustad, han har även fått sin 7,65 Walter ärtbössa utbytt mot en 9 mm Browning ifall han skulle bli nedskjuten över fientligt territorium. Jag hoppas jag har fått till det rätt med fallskärmen. Kollade i mina böcker om Luftwaffe där hittade jag en bra bild på hur den ska sitta. Det gröna bandet som sitter i den högra axelremmen vid låset vet jag dock inte vad den är till, det sitter en liten ögla i änden. Sedan tycker jag att det är urkasst av DML att göra flytvästen i uppblåst skick, det gör att det är mycket svårare att få remarna att sitta som de ska. Hoppas det kommer en kapokflytväst eller en uppblåsbar utan "luft" i. :lol:
Cyber nu kom mina pilotgrejer, hur f--n får man dit fallskärmen???? Du har ju uppenbarligen löst mysteriet.

Mycket tacksam för all hjälp i ämnet.

/Johan
Är det BBI:s fallskärm eller Dragons du har?
En av varje!

/Johan

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Fallskärm

Inlägg av Cyber Joker » 29 juni 2008, 00:18

Börja med att lägga dockan på fallskärmens ryggdel, ta därefter och drag fram den remögla som sitter fäst på sittkudden som är under själva fallskärmen mellan benen på dockan ta därefter de nedre remmarna och dra dem igenom öglan och upp mot bröstet och låset. Ta därefter de andra två remmarna över axlarna och fäst i låsets övre piggar.
Bilagor
Fallskärm.jpg
Fallskärm.jpg (153.19 KiB) Visad 403 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av snorre70 » 29 juni 2008, 12:15

Ser bra ut, synd att mössan på australiensaren är av plast, resten ser ju helt OK ut.

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Fallskärm

Inlägg av Jojjan67 » 29 juni 2008, 18:10

Cyber Joker skrev:Börja med att lägga dockan på fallskärmens ryggdel, ta därefter och drag fram den remögla som sitter fäst på sittkudden som är under själva fallskärmen mellan benen på dockan ta därefter de nedre remmarna och dra dem igenom öglan och upp mot bröstet och låset. Ta därefter de andra två remmarna över axlarna och fäst i låsets övre piggar.
Ahaa, nu fattar jag tackar så mycket.

/Johan

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 29 juni 2008, 18:15

snorre70 skrev:Ser bra ut, synd att mössan på australiensaren är av plast, resten ser ju helt OK ut.
Å andra sidan undrar jag om man skulle få till rätt stuk på en hatt i tyg? Den australiensiska hatten har ju ett mycket speciellt stuk. :lol: Något jag irriterar mig mer på är den vita tråden man sytt skjortan med.

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av glimturen » 29 juni 2008, 19:29

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Ser bra ut, synd att mössan på australiensaren är av plast, resten ser ju helt OK ut.
Å andra sidan undrar jag om man skulle få till rätt stuk på en hatt i tyg? Den australiensiska hatten har ju ett mycket speciellt stuk. :lol: Något jag irriterar mig mer på är den vita tråden man sytt skjortan med.
Ja Aussie-figuren är fin, men delar din uppfattning om skjortan.
Funderar på att sy om den på min figur.
Geväret är dock den bästa Enfield som jag sett på marknaden.

H
Glimturen

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Cyber Joker » 6 juli 2008, 18:11

Lite bilder från de desperata striderna i Norrmandie våren 1944. Här två stycken från Waffen SS division Das Reich som bemannar en 20 mm Flak 38 och använder den mot markmål. Båda figurerna har Neo3Body vilket gör dem lättare att få i naturliga positioner.
Bilagor
FLAK 38 snett uppifrån.jpg
FLAK 38 snett uppifrån.jpg (116.35 KiB) Visad 309 gånger
FLAK 38 uppifrån.jpg
FLAK 38 uppifrån.jpg (83.32 KiB) Visad 308 gånger
FLAK 38 med två SS från sidan.jpg
FLAK 38 med två SS från sidan.jpg (98.45 KiB) Visad 308 gånger

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Cyber Jokers figurer

Inlägg av Jojjan67 » 7 juli 2008, 19:43

Trevlig liten uppsättning, very nice...

/Johan

Skriv svar