Knivar ?

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Knivar ?

Inlägg av Ori » 3 maj 2007, 19:38

Någon som har eller har sett både Nick och Pete ?

Jag beställde Pete's kniv, men fick en vanlig M3 fighting knife i en läderslida.
Så vitt jag kunde se på bilden där jag köpte och på Dragons sida så skall det vara FSSF's speciella kniv ?

Innan jag klagar, så tänkte jag kolla om någon har känner till om Pete's kniv bara är en M3, dvs samma som Nick's ?

Tackar för all info !,
--
Jörgen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knivar ?

Inlägg av snorre70 » 3 maj 2007, 21:03

Ori skrev:Någon som har eller har sett både Nick och Pete ?

Jag beställde Pete's kniv, men fick en vanlig M3 fighting knife i en läderslida.
Så vitt jag kunde se på bilden där jag köpte och på Dragons sida så skall det vara FSSF's speciella kniv ?

Innan jag klagar, så tänkte jag kolla om någon har känner till om Pete's kniv bara är en M3, dvs samma som Nick's ?

Tackar för all info !,
--
Jörgen
Känner inte till dessa figurer men
Sådan kniv har Pete´s
http://www.dragonmodelsltd.com/html/70092-p5.htm
och sådan har Nick´s
http://www.dragonmodelsltd.com/html/70135p4-7.html

O tittar man på dessa bilder så är dom inte exakt lika.

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Re: Knivar ?

Inlägg av Ori » 3 maj 2007, 22:58

Jag är tacksam för hjälpen Snorre :) , vill bara förtydliga lite detaljer om knivarna och anledningen till min fråga.
snorre70 skrev:Sådan kniv har Pete´s
http://www.dragonmodelsltd.com/html/70092-p5.htm
Det är FSSF's kniv, baserad på Fairbourne-Sykes dolken, med en läderslida.

snorre70 skrev:och sådan har Nick´s
http://www.dragonmodelsltd.com/html/70135p4-7.html
Detta är en "vanlig" M3 fighting knife, i den vanliga metalslidan för benet.


Vad jag fick var en M3 kniv med en läderslida med fastsatt midjerem, samma som Frank Laird's ?

snorre70 skrev:O tittar man på dessa bilder så är dom inte exakt lika.
Frågan är om bilderna stämmer med verkligheten ? På tex Ludwig Mandel visas "böjda" och "raka" magasin till MG30(t), men det är bara raka som följer med 8O !

--
Jörgen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Knivar ?

Inlägg av snorre70 » 4 maj 2007, 21:41

Ori skrev:Jag är tacksam för hjälpen Snorre :) , vill bara förtydliga lite detaljer om knivarna och anledningen till min fråga.
snorre70 skrev:Sådan kniv har Pete´s
http://www.dragonmodelsltd.com/html/70092-p5.htm
Det är FSSF's kniv, baserad på Fairbourne-Sykes dolken, med en läderslida.

snorre70 skrev:och sådan har Nick´s
http://www.dragonmodelsltd.com/html/70135p4-7.html
Detta är en "vanlig" M3 fighting knife, i den vanliga metalslidan för benet.


Vad jag fick var en M3 kniv med en läderslida med fastsatt midjerem, samma som Frank Laird's ?

snorre70 skrev:O tittar man på dessa bilder så är dom inte exakt lika.
Frågan är om bilderna stämmer med verkligheten ? På tex Ludwig Mandel visas "böjda" och "raka" magasin till MG30(t), men det är bara raka som följer med 8O !

--
Jörgen
Det är sant, men jag har oxå tittat på wartoys sida och där visar dom andra lösa bilder på knivarna som man kan köpa till figurerna o då ser dom ut som dom gör på Dragons hemsida, så vad jag kan komma fram till är att dom ska vara olika o du har fått fel kniv,
men jag tycker att du ska skicka ett mail o fråga om du har fått rätt, o tala då om var du grundar dinna funderingar på. Ser man över dessa bilder så är det något knas.
O jag har oxå varit inne på
En annan sida där dom fotar egna bilder på figurerna,
o där kan man se att dom ser ut som på Dragons sida med.

P.s det kostar inget att skicka ett mail o fråga.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 5 maj 2007, 11:20

så här ska dom se ut enligt war toy,
Nick´s
Bild
pete´s
Bild

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Inlägg av Ori » 5 maj 2007, 12:24

Tackar för all hjälp Snorre :) !

Jag har själv hittat en del av de bilder som du har plockat fram här, men det känns alltid bra med ytterligare en synpunkt i ryggen !

Helt klart så följer jag ditt råd och skickar ett litet el-brev till säljaren (bara om det krånglar så skriver jag namnet).

En kniv är en kniv är en kniv kan tyckas, men Pete's är lite ovanlig och bara släppt med honom så vitt jag vet.

Återkommer med besked i rysaren :wink: :lol: när jag fått svar ifrån säljaren...

--
Jörgen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 6 maj 2007, 00:07

Ori skrev:Tackar för all hjälp Snorre :) !

Jag har själv hittat en del av de bilder som du har plockat fram här, men det känns alltid bra med ytterligare en synpunkt i ryggen !

Helt klart så följer jag ditt råd och skickar ett litet el-brev till säljaren (bara om det krånglar så skriver jag namnet).

En kniv är en kniv är en kniv kan tyckas, men Pete's är lite ovanlig och bara släppt med honom så vitt jag vet.

Återkommer med besked i rysaren :wink: :lol: när jag fått svar ifrån säljaren...

--
Jörgen
Jo det ska du göra, o p.s att det krånlar o strular ibland det får man leva med, Men kan bara säga att när det har strulat för mig så har det alltid ordnat sig på något sätt. Så det kommer nog gå bra.

Mvh / Thomas

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Inlägg av Ori » 7 maj 2007, 23:33

Nu har jag fått svar, mycket vänligt och så, men säljaren påstår att jag ska ha fått kniven som följer med Pete. Jag fick erbjudande om tillbakaköp, men jag tycker inte att det är lönt om det inte går att fixa rätt kniv.

Nästa gång så får jag väl ha bekräftelse innan köp att bild och föremål stämmer :idea: !


Tillägg: Snabbt svar ifrån affären med bild som inte matchar kniven jag fått och förnyat erbjudande om tillbakaköp utan att jag behöver skicka tillbaka kniven. Eftersom det verkar gå att fixa fram rätt kniv så tackade jag Ja!


Tack för visat intresse och hjälp Thomas :) !

--
Jörgen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 12 maj 2007, 15:07

Ori skrev:Nu har jag fått svar, mycket vänligt och så, men säljaren påstår att jag ska ha fått kniven som följer med Pete. Jag fick erbjudande om tillbakaköp, men jag tycker inte att det är lönt om det inte går att fixa rätt kniv.

Nästa gång så får jag väl ha bekräftelse innan köp att bild och föremål stämmer :idea: !


Tillägg: Snabbt svar ifrån affären med bild som inte matchar kniven jag fått och förnyat erbjudande om tillbakaköp utan att jag behöver skicka tillbaka kniven. Eftersom det verkar gå att fixa fram rätt kniv så tackade jag Ja!


Tack för visat intresse och hjälp Thomas :) !

--
Jörgen
Bra att det fixade sig i alla fall.

p.s det brukar inte vara några problem med några av dom som jag handlat hos, strul kan det alltid bli, men det brukar fixa sig till slut.

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Inlägg av Ori » 13 maj 2007, 02:01

Det som verkligen utmärker ett företag med bra service är att det tar tag i och reder ut sina problem, fel blir det ju alltid förr eller senare.

Det exakta slutet var att en kniv av rätt typ lades undan åt mig och på min nästa order skulle den skickas med utan någon extra kostnad. Jag lade en order nästa dag på lite intressanta vapen och tillbehör, bla Wes's gevär inklusive tillbehör eftersom jag har missat det några gånger tidigare. Så nu är en FSSF specialkniv på väg !

--
Jörgen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 13 maj 2007, 10:40

Ori skrev:Det som verkligen utmärker ett företag med bra service är att det tar tag i och reder ut sina problem, fel blir det ju alltid förr eller senare.

Det exakta slutet var att en kniv av rätt typ lades undan åt mig och på min nästa order skulle den skickas med utan någon extra kostnad. Jag lade en order nästa dag på lite intressanta vapen och tillbehör, bla Wes's gevär inklusive tillbehör eftersom jag har missat det några gånger tidigare. Så nu är en FSSF specialkniv på väg !

--
Jörgen
Kanon. som det ska vara med andra ord.

Skriv svar