Visa upp dina modeller och dioramor!
-
- Tidigare medlem
Re: Visa upp dina modeller och dioramor!
Tack Hellqvist. Jag tänkte ta tunn koppartråd som till Cowboy figgen i tidigare tråd. Men Indianerna hade ofta rep som tyglar, och därför blev det lintråd i stället. Men du har helt klart en poäng i det där. Och när jag målat ramen färdig skall jag pensla tråden med vatten och vit lim.
MVH/ Thule
MVH/ Thule
-
- Medlem
jag tycker att du ska ställa ut eller åtminstone visa upp dem... på kanske modellbygge i focus, grejerna är välgjorda och vackra... har du spanat in modellbygge i focus?
eller.. http://www.ipmssverige.org/startsida/
denna sidan (enligt mig) är inte så mycket för praktiskt utförande av historie intresse
eller.. http://www.ipmssverige.org/startsida/
denna sidan (enligt mig) är inte så mycket för praktiskt utförande av historie intresse
-
- Tidigare medlem
Jag har varit medlem i IPMS under många år, men ej längre. Även varit medlem i modellbygge i fokus.
Eftersom jag har haft delar av mitt modellbygge med här så slank hantverket med också. Tänkte inte på att det var lite fel kanske.
MVH Thule
Eftersom jag har haft delar av mitt modellbygge med här så slank hantverket med också. Tänkte inte på att det var lite fel kanske.
MVH Thule
-
- Medlem
nääää tycker verkligen inte att det är fel att visa upp hantverket, det visar vilken forskning man måste göra före man sätter igång, många tror ju att det är väl bara att måla en "gubbe" Men för att måla en gubbe eller tillverka en.. så krävs det ju en hel del forskning i hur utrustningen bars, såg ut, färger... alla dessa detaljer som gör att det blir en bra "gubbe" eller stridsvagn eller flygplan osv.. Forskningen används ju sedan till att göra just hantverket, du vet nu hur prylen, uniformen, propellern ska se ut, hantverket är ju den konstnärliga delen där du prövar olika material, färger, kroppställningar med rätta proportioner osv... de som bara tror att det är att måla en gubbe, kommer nog att bita sig i läppen ifall de försöker 

-
- Stödjande medlem 2024
Jisses , du har då fått till ett riktigt fin dio med imponerande snygga gubbar 
Bra jobbat herrn
Mvh Ola

Bra jobbat herrn

Mvh Ola
Vilja....Förmåga....Uthållighet.... Älvsborgsbrigaden
-
- Tidigare medlem
Tack så hjärtligt Ola !
MVH Thule
MVH Thule
-
- Ny medlem
Väcker tråden igen med bilder på mitt senaste bygge - en Panzerhaubitze 2000 i skala 1/35
Modellen föreställer en individ ur Bundeswehr PzArtBtl 115 med fredshemvist i Neunburg vorm Wald, någon gång i början av 00-talet. Byggsatsen är från Meng och ganska nyutkommen. Ypperlig kvalitet med bl a fotoetsade detaljer, svarvat eldrör i metall, fungerande fjädring och helt rörliga band som enkelt sätts samman av ca 600 delar. På det hela taget var den mycket lättbyggd med perfekt passform och jag blev väldigt nöjd med resultatet.
Fler och större bilder kan ses i slutet av mitt album på Flickr: https://www.flickr.com/photos/hjakse/se ... 220551416/
Tack för titten!
Hälsningar Hans J

Modellen föreställer en individ ur Bundeswehr PzArtBtl 115 med fredshemvist i Neunburg vorm Wald, någon gång i början av 00-talet. Byggsatsen är från Meng och ganska nyutkommen. Ypperlig kvalitet med bl a fotoetsade detaljer, svarvat eldrör i metall, fungerande fjädring och helt rörliga band som enkelt sätts samman av ca 600 delar. På det hela taget var den mycket lättbyggd med perfekt passform och jag blev väldigt nöjd med resultatet.
Fler och större bilder kan ses i slutet av mitt album på Flickr: https://www.flickr.com/photos/hjakse/se ... 220551416/
Tack för titten!

Hälsningar Hans J
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hans Jakobsson :: hjak.se
-
- Medlem
Ja jösses, den var fin.
Fast särskilt lätt kan det inte ha varit att få den att se så bra ut. Fint arbete.
Glimturen
Fast särskilt lätt kan det inte ha varit att få den att se så bra ut. Fint arbete.
Glimturen
-
- Medlem
Duktigt snygg haubits , verkligen ett fint bygge och målning /Thule
-
- Medlem
Mitt senaste fartygsbygge, Project 908 Nikolai Gogol på uppdrag i rutten drivis "
Modellen är en konvertering av Broncos USS New York skala 1/350 Överbyggnad och stora delar scratchbyggt med Pc. Losharik ubåten på däck en ombyggd 206,samt kranar och annat med pc. Det små miniubåtarna är tillverkade i balsa trä /MVH Thule
Modellen är en konvertering av Broncos USS New York skala 1/350 Överbyggnad och stora delar scratchbyggt med Pc. Losharik ubåten på däck en ombyggd 206,samt kranar och annat med pc. Det små miniubåtarna är tillverkade i balsa trä /MVH Thule
-
- Stödjande medlem 2022
för att låta som en IPMS domare:Thule3 skrev:Mitt senaste fartygsbygge, Project 908 Nikolai Gogol på uppdrag i rutten drivis "
vad har du för dokumentation på orginalen?
Färgprover ?
fotografier, Svartvita eller i färg.

mvh
/John
-
- Medlem
Som vanligt John, inte ett dugg ,bara vilda spekulationer
MVH / Thule

MVH / Thule
-
- Medlem
Mitt Pc bygge av Owerland Wells Fargo stage coach blev färdig för ett antal veckor sedan. Skala 1/35 //Thule
-
- Medlem
Bild 2//Thule
-
- Medlem
Bild3//Thule