Modellbygge: Senaste inköp
-
- Medlem
-
- Medlem
Har nu fått figurerna. Är mycket nöjd. Särskilt med en säljare som skickar paketet samma dag som beställningen och en levaranstid på sex-sju dagar mellan Förenta staterna och Sverige. De med granatkastarna (av märket CP-Models) hade lite gjutskägg men å andra sidan produceras de inte längre så jag är glad över att jag kommit över dem.
mvh/ Daniel
mvh/ Daniel
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
Bland byggsatser inköpta i utlandet under semestern är jag särskilt spänd på en read (c:a SEK 30:-) spansk resinmodell i skala 1:72 av Polikarpov I-16 "Mosca" från Dekno, detta särskilt som jag läst Beevors bok om Spanska inbördeskriget under samma period.
Pantad fråga: de stora vita och svarta korsen som finns bland medföljande dekaler, de är väl nationalistiska (på erövrade maskiner)?
/ Probstner
Pantad fråga: de stora vita och svarta korsen som finns bland medföljande dekaler, de är väl nationalistiska (på erövrade maskiner)?
/ Probstner
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
"21st Century US M1928 submachine gun set", mycket bättre kvalité än de andra seten jag har köpt. Mitt första intryck var nästan Dragon-kvalité, hård fin plast och bra detaljer. Kanske inte riktigt lika rika på detaljer och "crispa" som Dragon senaste vapen vid andra och närmare titt, men klart värt 10$ och en rejäl kvalitéts-lyft ifrån 21st Century. Intressant med olika utbytbara pipor och kolvar, det vapen som inte var ihopsatt är en dublett på ett av de två andra, liksom kolven. Jag har för mig att det fanns 2 storlekar på trum-magasinen, synd att båda inte följde med eftersom alla varianter på magasin hade täckts isåfall (om jag inte har glömt någon variant). Tre kompletta vapen går att sätta ihop, med en handfull pipor över. Den största besvikelsen är remmarna som är resårer med ganska grova plastspännen i stil med Dragon tidigaste remmar.
Rekommenderas för vapensamlaren eller Thompson-fantasten !
--
Jörgen
Rekommenderas för vapensamlaren eller Thompson-fantasten !
--
Jörgen
-
- Ny medlem
Min jakt på fartygsmodeller fortsätter:
HP-Models (1/700):
HMS Iron Duke
K.u.K Wien
SMS Dresden
Ett konvolut med fyra tyska ubåtar från första världskriget
Entex (1/350):
RMS Lusitania
Mini Hobby Models (Trumpeter, 1/350)
USS Arizona BB-39
Medan jag fortfarande väntar på HMS/HMCS Aurora (Iron Shipwright resin 1/350) och HMS Courageous (Admiralty Modelworks resin 1/700), jag vet inte om de kan räknas som "nyförvärv".
//M
HP-Models (1/700):
HMS Iron Duke
K.u.K Wien
SMS Dresden
Ett konvolut med fyra tyska ubåtar från första världskriget
Entex (1/350):
RMS Lusitania
Mini Hobby Models (Trumpeter, 1/350)
USS Arizona BB-39
Medan jag fortfarande väntar på HMS/HMCS Aurora (Iron Shipwright resin 1/350) och HMS Courageous (Admiralty Modelworks resin 1/700), jag vet inte om de kan räknas som "nyförvärv".
//M
-
- Ny medlem
Re: Modellbygge: Senaste inköp
Oj jag har inte byggt modeller på flera år, jag byggde mycket när jag var 10-12 år. Min senaste modell byggde jag för kanske 3 år sen och det var en Saab draken 1:72 från Revell. Nu är jag sjukskriven i en vecka eller två och då kan det ju passa väldigt bra att dra ner till leksaksaffären och köpa en modell och ta upp byggandet lite igen.
-
- Stödjande medlem 2024
Senaste inköp... Warrior (academy) och en Tiger I med interior (academy)
synd att Dragon inte har satsat på Tiger med interior .....
synd att Dragon inte har satsat på Tiger med interior .....
Vilja....Förmåga....Uthållighet.... Älvsborgsbrigaden
-
- Medlem
Jag köpte också en Academy 1:35 Tiger I med inredning på årets C4Open samt en Tamiya 1:48 Dornier Do 335 "Pfeil" och Polar Lights remake av Auroras "The Munsters". Den sistnämnda köpte jag av killarna som hade Tennsoldaten i Stockholm, de var i Malmö och sålde ut det sista ur sitt lager.
-
- Medlem
En BA-10 i skala 1/72 från UM.
Ska väl bli en pansarbil m/31F någon gång i framtiden.
En strv 103B från Trumpeter i skala 1/35.
Man kan aldrig ha för många 103:or på lager.
Båda inköptes på C4 i helgen.
/Thord
Ska väl bli en pansarbil m/31F någon gång i framtiden.
En strv 103B från Trumpeter i skala 1/35.
Man kan aldrig ha för många 103:or på lager.
Båda inköptes på C4 i helgen.
/Thord
-
- Stödjande medlem 2024
Synd att det skall vara så dåligt med Svensk pansar i modellform .....
Finns ju ett flertal vagnar som skulle vara fräckt att ha utan att behöva mig från skratch.....
//Ola
Finns ju ett flertal vagnar som skulle vara fräckt att ha utan att behöva mig från skratch.....
//Ola
Vilja....Förmåga....Uthållighet.... Älvsborgsbrigaden