Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av B Hellqvist » 6 september 2008, 02:27

Med tanke på att dollarn låg på 11 spänn för 6-7 år sedan, så är det knappast läge att klaga...

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av snorre70 » 6 september 2008, 08:25

B Hellqvist skrev:Med tanke på att dollarn låg på 11 spänn för 6-7 år sedan, så är det knappast läge att klaga...
Klart som fan att det är läge att klaga!!!
Har aldrig varit någon som bara rättar mig in i ledet och accepterar saker bara.
Synd att 95% av oss Svenskar är så.
Vist va dollaren uppe o vände en sväng där för ca 7år sedan, Men det va bara en snabbis. Och bara idoter handla saker ifrån USA då.
Och sedan får du inte glömma att när Dollaren ligger högt så faller oxå priserna på sakerna där.
Men denna pris höjning som är nu har inget med låg dollar att göra. helt sonika vill dom suga ut så mycket dom kan av oss tyvärr. Alla vill ha så mycket som dom kan. Och en viss del av pris höjningen köper jag, i alla fall i från DiD.
Tycker att deras kvalitet har förbättras rätt så mycket. Men kanske inte 20 Dollar!!!!
Men va fan dom sätter ju i alla fall det priset dom vill, för dom vet ju att vi är dumma och köper vidare.
Men som sakt för egen del tänker jag noga efter nu förtiden, Har inget med att man har dåligt med deg...
Utan det kan bli riktigt dyrt om man ny säger att man köper en figur för 75 dollar + porto och om man då sedan skulle åka ditt på tull....Ja då är det inte lönt att handla i från USA längre. Då kan man ju handla dyrt i Europa i stället.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Cyber Joker » 6 september 2008, 21:20

snorre70 skrev:
B Hellqvist skrev:Med tanke på att dollarn låg på 11 spänn för 6-7 år sedan, så är det knappast läge att klaga...
Klart som fan att det är läge att klaga!!!
Har aldrig varit någon som bara rättar mig in i ledet och accepterar saker bara.
Synd att 95% av oss Svenskar är så.
Vist va dollaren uppe o vände en sväng där för ca 7år sedan, Men det va bara en snabbis. Och bara idoter handla saker ifrån USA då.
Och sedan får du inte glömma att när Dollaren ligger högt så faller oxå priserna på sakerna där.
Men denna pris höjning som är nu har inget med låg dollar att göra. helt sonika vill dom suga ut så mycket dom kan av oss tyvärr. Alla vill ha så mycket som dom kan. Och en viss del av pris höjningen köper jag, i alla fall i från DiD.
Tycker att deras kvalitet har förbättras rätt så mycket. Men kanske inte 20 Dollar!!!!
Men va fan dom sätter ju i alla fall det priset dom vill, för dom vet ju att vi är dumma och köper vidare.
Men som sakt för egen del tänker jag noga efter nu förtiden, Har inget med att man har dåligt med deg...
Utan det kan bli riktigt dyrt om man ny säger att man köper en figur för 75 dollar + porto och om man då sedan skulle åka ditt på tull....Ja då är det inte lönt att handla i från USA längre. Då kan man ju handla dyrt i Europa i stället.
Håller fullständigt med dig Snorre, stigande dollar i kombination med stigande priser hos figurtillverkarna gör att man tänker sig för. Jag beställde två Eugen Schrange från Hall of Fame i Malmö för 470 kr/st, tyckte det var hugget som stucket om jag skulle ta dem från Modellersloft och ge 40 pund plus frakt. I USA kostar dom 49,95 + frakt och i värsta fall tull och skatt. Tog det säkra före det osäkra och köpte dem dyrt i Sverige (och då var det ändå ett vänskapspris jag fick ge) normalt skulle de kosta närmare 600 kr i Sverige. Det var vad den första figuren jag såg här i Sverige kostade år 2000 hos Tennsoldaten i Stockholm. 8O

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Goliath

Inlägg av snorre70 » 6 september 2008, 21:58

Något roligare, fast man vet ju aldrig vad priset blir tyvärr :lol:
Men denna finns nog på min önska liste i alla fall.
Trodde inte att denna skulle komma som model, ven hoppades gjorde man.
Bild

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Jojjan67 » 6 september 2008, 22:11

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
B Hellqvist skrev:Med tanke på att dollarn låg på 11 spänn för 6-7 år sedan, så är det knappast läge att klaga...
Klart som fan att det är läge att klaga!!!
Har aldrig varit någon som bara rättar mig in i ledet och accepterar saker bara.
Synd att 95% av oss Svenskar är så.
Vist va dollaren uppe o vände en sväng där för ca 7år sedan, Men det va bara en snabbis. Och bara idoter handla saker ifrån USA då.
Och sedan får du inte glömma att när Dollaren ligger högt så faller oxå priserna på sakerna där.
Men denna pris höjning som är nu har inget med låg dollar att göra. helt sonika vill dom suga ut så mycket dom kan av oss tyvärr. Alla vill ha så mycket som dom kan. Och en viss del av pris höjningen köper jag, i alla fall i från DiD.
Tycker att deras kvalitet har förbättras rätt så mycket. Men kanske inte 20 Dollar!!!!
Men va fan dom sätter ju i alla fall det priset dom vill, för dom vet ju att vi är dumma och köper vidare.
Men som sakt för egen del tänker jag noga efter nu förtiden, Har inget med att man har dåligt med deg...
Utan det kan bli riktigt dyrt om man ny säger att man köper en figur för 75 dollar + porto och om man då sedan skulle åka ditt på tull....Ja då är det inte lönt att handla i från USA längre. Då kan man ju handla dyrt i Europa i stället.
Håller fullständigt med dig Snorre, stigande dollar i kombination med stigande priser hos figurtillverkarna gör att man tänker sig för. Jag beställde två Eugen Schrange från Hall of Fame i Malmö för 470 kr/st, tyckte det var hugget som stucket om jag skulle ta dem från Modellersloft och ge 40 pund plus frakt. I USA kostar dom 49,95 + frakt och i värsta fall tull och skatt. Tog det säkra före det osäkra och köpte dem dyrt i Sverige (och då var det ändå ett vänskapspris jag fick ge) normalt skulle de kosta närmare 600 kr i Sverige. Det var vad den första figuren jag såg här i Sverige kostade år 2000 hos Tennsoldaten i Stockholm. 8O
Cyber hur beställde du från Hall of Fame? Jag är relativt ofta inne på deras hemsida men det finns inga nya figurer där -såsom Eugen Schrange - ennast ett fåtal och det är desamma som senaste - typ - året :?

/Johan

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av snorre70 » 7 september 2008, 08:30

Jojjan67 skrev: Cyber hur beställde du från Hall of Fame? Jag är relativt ofta inne på deras hemsida men det finns inga nya figurer där -såsom Eugen Schrange - ennast ett fåtal och det är desamma som senaste - typ - året :?
/Johan
Ja kan hålla med dig om att dom är lite skumma där, försökte beställa där, fick bara till svar. :o

Tyvärr måste jag meddela dig att din order är slutsåld. Vi håller på att lägga om vår hemsida vilket gör att den nuvarnade tyvärr inte är uppdaterad. Nästa fredag är hemsidan klar och då kommer hemsidan vara uppdaterad till max.
Mvh
André

Men jag vet inte om det har brunnit i huvudet där, men någon uppdatering har inte blivit av i alla fall.
och det har gått några Fredagar sedan jag fick detta mail av dom. :roll: :o

Mvh Snorre

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Cyber Joker » 7 september 2008, 11:42

snorre70 skrev:
Jojjan67 skrev: Cyber hur beställde du från Hall of Fame? Jag är relativt ofta inne på deras hemsida men det finns inga nya figurer där -såsom Eugen Schrange - ennast ett fåtal och det är desamma som senaste - typ - året :?
/Johan
Ja kan hålla med dig om att dom är lite skumma där, försökte beställa där, fick bara till svar. :o

Tyvärr måste jag meddela dig att din order är slutsåld. Vi håller på att lägga om vår hemsida vilket gör att den nuvarnade tyvärr inte är uppdaterad. Nästa fredag är hemsidan klar och då kommer hemsidan vara uppdaterad till max.
Mvh
André

Men jag vet inte om det har brunnit i huvudet där, men någon uppdatering har inte blivit av i alla fall.
och det har gått några Fredagar sedan jag fick detta mail av dom. :roll: :o

Mvh Snorre
Det är på det här sättet; de har haft problem med den som skött hemsidan åt dem och nu ska de göra en helt ny och sköta den själv. Jag har tjatat på dom att fixa till hemsidan och förklarat att de förlorar kunder och betällningar om de inte gör något snabbt.
Jag känner familjen som äger affären rätt bra, det är sonen i familjen, André som har hand om beställningarna från Holland. Så jag bad honom kolla upp om den firman hade Eugen Schrange, om så skulle han ta hem två till mig.
Jag vet ungefär vad de har på lager så fråga mig genom ett PM så ska jag ta reda på det. Vad jag vill minnas så fixade jag några figurer till Snorre vid ett tillfälle. 8-)

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av snorre70 » 7 september 2008, 18:18

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Jojjan67 skrev: Cyber hur beställde du från Hall of Fame? Jag är relativt ofta inne på deras hemsida men det finns inga nya figurer där -såsom Eugen Schrange - ennast ett fåtal och det är desamma som senaste - typ - året :?
/Johan
Ja kan hålla med dig om att dom är lite skumma där, försökte beställa där, fick bara till svar. :o

Tyvärr måste jag meddela dig att din order är slutsåld. Vi håller på att lägga om vår hemsida vilket gör att den nuvarnade tyvärr inte är uppdaterad. Nästa fredag är hemsidan klar och då kommer hemsidan vara uppdaterad till max.
Mvh
André

Men jag vet inte om det har brunnit i huvudet där, men någon uppdatering har inte blivit av i alla fall.
och det har gått några Fredagar sedan jag fick detta mail av dom. :roll: :o

Mvh Snorre
Det är på det här sättet; de har haft problem med den som skött hemsidan åt dem och nu ska de göra en helt ny och sköta den själv. Jag har tjatat på dom att fixa till hemsidan och förklarat att de förlorar kunder och betällningar om de inte gör något snabbt.
Jag känner familjen som äger affären rätt bra, det är sonen i familjen, André som har hand om beställningarna från Holland. Så jag bad honom kolla upp om den firman hade Eugen Schrange, om så skulle han ta hem två till mig.
Jag vet ungefär vad de har på lager så fråga mig genom ett PM så ska jag ta reda på det. Vad jag vill minnas så fixade jag några figurer till Snorre vid ett tillfälle. 8-)
Stämmer utmärkt, och det gick skit smidigt, så det kan jag gå i god för att Cyber fixar det ni vill ha.

ps dom skulle ha frågat mig om jag kunde ha fixat sidan åt dom, då hade det varit klart i dag.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Reinhard » 7 september 2008, 22:05

Ser spännande ut, från TC: http://www.toyshammer.com/page_tct6023.html

Bild

//Alexander

PS. Hoppas att jag får min uniform plus nude figur imorgon. (Självklart Paul Hauser också, men det kan man väl inte räkna med...).

Falckner
Medlem
Inlägg: 213
Blev medlem: 12 januari 2006, 19:20
Ort: Skåne

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Falckner » 8 september 2008, 15:09

Ser lite märklig ut, men telescope with cap
ska det va kikaren det?
Sen pssh till SS figur nja, men
det kan ju passa mej som gillar
ryssar oxå, då kan man ju mixa.

Falckner

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av snorre70 » 8 september 2008, 18:56

Du glömde denna oxå Reinhard.
ser oxå intresant ut, ja det beror på priset då jag redan har 2 stor o en liten.
Bild

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av snorre70 » 8 september 2008, 19:23

Falckner skrev:Ser lite märklig ut, men telescope with cap
ska det va kikaren det?
Sen pssh till SS figur nja, men
det kan ju passa mej som gillar
ryssar oxå, då kan man ju mixa.

Falckner
Varför skulle det vara nja med en SS figur med en pps??
Nu vet jag inte vad det är för sort det är på bilden,
men det finns massa bilder på SS och Heer soldater med andra vapen än tyska i sina händer.
Bild

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av MD650 » 8 september 2008, 19:38

Ser ut som en MP 38???
:)

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Välitalo » 8 september 2008, 20:40

Verkar vara en del bra grejor i Toys Citys senaste, kommer säkert gå åt som smör i solsken...!

Cyber Hobby släpper en ryss, men tyvärr rätt klent med tillbehör.. som vanligt.

Ingen skada skedd om den kostar 35 USD, men C-H:s grejor brukar ligga på minst 70 USD, så det blir liiiite för dyrt för mig.
Bilagor
C-H S.jpg
C-H S.jpg (60.22 KiB) Visad 2506 gånger

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Inlägg av Cyber Joker » 8 september 2008, 21:56

Falckner skrev:Ser lite märklig ut, men telescope with cap
ska det va kikaren det?
Sen pssh till SS figur nja, men
det kan ju passa mej som gillar
ryssar oxå, då kan man ju mixa.

Falckner
Håller nog med Falkner i detta fallet. En Ppsh 43 är nog rätt ovanligt, däremot var den gamla ppsh med trummagasin ganska vanlig i den tyska utrustningen den fick tom en tysk modellbeteckning. Sedan kollade jag denna figurs axelklaffar som definitivt inte ser ut som en Untersturmführer (kanske beror på fotot). Sedan tycker jag DML:s M44 peadot jackor är coolare då de är av HBT tyg i alla fall den mörka varianten.

Skriv svar