Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av panzerIV » 23 juli 2008, 19:39

Tänkte bara kolla om det är någon som har uniformen "light green" från Toys City(denna alltså http://www.toyscity.com.cn/UploadFiles/ ... 013793.jpg)? Det jag undrar över är hur färgen är, är den åt det grå hållet, eller mer åt det gröna? Bilder på en figur med uniformen vore utmärkt! :wink:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 23 juli 2008, 21:52

panzerIV skrev:Tänkte bara kolla om det är någon som har uniformen "light green" från Toys City(denna alltså http://www.toyscity.com.cn/UploadFiles/ ... 013793.jpg)? Det jag undrar över är hur färgen är, är den åt det grå hållet, eller mer åt det gröna? Bilder på en figur med uniformen vore utmärkt! :wink:
Jo jag har den någonstans, men tyvärr hittar jag inte denna.
Men den är ganska så lik den på bilden tycker jag.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

FAN ÄR DET FRÅGAN OM?

Inlägg av snorre70 » 23 juli 2008, 22:04

Vad är det som har hänt med alla tråkiga 1/6 byggare. :(

Alla har typ dött!!! Vist några är på semester men inta kan alla ha 16 veckors semmester?
Man får dra sig i från detta forum då kanske.
Man ser ju att vissa från detta forum är aktiva på andra forum, men inte här längre.
Trist om det ska vara så.

Falkner har redan lämnat detta forum p.g.a. han tyckte att det var så dåligt med liv i detta forum, och det var typ 1år sedan han försvann.

Nu har jag bestämt mig för att sluta posta bilder på forumet p.g.a. allt för dålig respons, kan lika gärna lägga dom på anra forum, där for man i alla fall lite respons, och på min hemsida, för där är det lika tyst som här.

Det finns dom som lämnar en komentar då och då, mycket trevligt tycker jag, sedan finns det dom som bara vill visa sina figurer, men bekymrar sig inte alls att nämna någon kommentar åt dom andra, Trist trist.
Och ni alla vet vilken grupp ni tillhör. :idea:
NI får ha det så gott med postande av bilder, ni som postar vidare.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av B Hellqvist » 23 juli 2008, 23:06

För egen del har min aktivitet varit låg under några månader, men nu har jag en hög projekt på gång. Ska bara försöka koncentrera mig på några få och avsluta dem nu när jag har semester.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: FAN ÄR DET FRÅGAN OM?

Inlägg av Cyber Joker » 24 juli 2008, 23:33

snorre70 skrev:Vad är det som har hänt med alla tråkiga 1/6 byggare. :(

Alla har typ dött!!! Vist några är på semester men inta kan alla ha 16 veckors semmester?
Man får dra sig i från detta forum då kanske.
Man ser ju att vissa från detta forum är aktiva på andra forum, men inte här längre.
Trist om det ska vara så.

Falkner har redan lämnat detta forum p.g.a. han tyckte att det var så dåligt med liv i detta forum, och det var typ 1år sedan han försvann.

Nu har jag bestämt mig för att sluta posta bilder på forumet p.g.a. allt för dålig respons, kan lika gärna lägga dom på anra forum, där for man i alla fall lite respons, och på min hemsida, för där är det lika tyst som här.

Det finns dom som lämnar en komentar då och då, mycket trevligt tycker jag, sedan finns det dom som bara vill visa sina figurer, men bekymrar sig inte alls att nämna någon kommentar åt dom andra, Trist trist.
Och ni alla vet vilken grupp ni tillhör. :idea:
NI får ha det så gott med postande av bilder, ni som postar vidare.
Visst är det trist! Jag frågar mig det samma - vad har hänt? Har luften gått ur 1:6 samlandet? Även om man inte köper nytt så kan man fixa med allt material man har. Apropå köpa nytt så köpte jag Aldo Wenning - han med Tigerhjulet. :P

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: FAN ÄR DET FRÅGAN OM?

Inlägg av snorre70 » 25 juli 2008, 11:42

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Vad är det som har hänt med alla tråkiga 1/6 byggare. :(
Visst är det trist! Jag frågar mig det samma - vad har hänt? Har luften gått ur 1:6 samlandet? Även om man inte köper nytt så kan man fixa med allt material man har. Apropå köpa nytt så köpte jag Aldo Wenning - han med Tigerhjulet. :P
Ju lusten tycks vara som bort blåst, i alla fall här, för det finns dom som är lite mera flitigare på dom andra forumen.
Jag om man inte bygger om o bygger nytt,
kan man ju alltit slänga in en kommentar!
men vissa tycks inte änns orka med detta, Skönare att bara få kanske?
Aldo Wenning, har jag beara som lös figur, o fulare ansikte vet jag inte om det finns i dom ny gjorda figurern, Det ser väldigt mycket docka ut tyvärr. Så den figuren hoppa jag över helt.
Men jag har lagt en oreder nu på Adler Augen, den nya figuren, ska ha den till ett litet projek.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 1 augusti 2008, 09:39

Här finns det att köpa några figurer som är mycket svåra att lägga vantarna på.
men vist allt är inte gratis.... :lol:

http://www.thetigersden.biz/servlet/the ... Categories

Corbin Black
Bild
$249.99

Hans-Ulrich Grimminger
Bild
$249.99

Helmut Thorvald
Bild
$129.99

Ricky Foster
Bild
$99.99
Finns flera andra... :D

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av glimturen » 1 augusti 2008, 19:43

Visst är vissa figurer lite svåra att få tag i men....$250 för en enda figur är i saftigaste laget. 8O
Har nog inte gett mer än $100 för någon enstaka figur jag gärna ville ha. :?

Hälsningar
Glimturen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 3 augusti 2008, 07:44

JA vet inte men är det typ bara jag som tycker att DiD har höjt sina figurer väldigt mycket?
om man gämför dessa 2 figurer
Edward Stiner och Albert Ross skiljer det nästan $20 och inte får man meara saker för det?
DML´s figurer har ju också gott upp lite men det är mera $5.
Så undra farför DiD´s figurer gott upp med $15 mera??

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Välitalo » 6 augusti 2008, 15:54

Har precis kommit tillbaka från semester, kan verkligen rekommendera samtliga ett besök på Krigsmuseum i Narvik.

Otroligt intressanta grejor, & allt kommer från perioden 1940-45. Många ovanliga saker fanns det, FJ-hjälm, Riddarkors med svärd & eklöv, massor med uniformerade dockor i skala 1/1.

Fick en hel del inspiration till framtida projekt....!

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 14 augusti 2008, 21:06

Undra vad DML håller på med, ?? massa olika (SPECIAL VERSION)
Nu kommer Eugen Schrange med detta oxå, för ett lite tag sedan va det Rudolf Geisler som oxå kom i två olika boxar!! vill dom få oss att lässna!! :(

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av glimturen » 14 augusti 2008, 23:14

Håller med om att DML verkligen är trist det senaste året.
Allt gammalt verkar ges ut på nytt.
Man känner sig som en gammal prenumerant på nån serietidning. (för er som vet vad det var)?!
Bara för att man vuxit ur en generation så är det plötsligt legalt att ge ut alla gamla nummer i nytryck?

Bara gamla kreleaser kombinerade på ett nytt sätt me med "HÄPNA" NEW HEADSCULPT ???

Man baxnar av överraskning :D

Mvh
Glimturen

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av B Hellqvist » 15 augusti 2008, 00:34

Jag köper numera DML-figurer mest som bashfoder, även om ett par tre behållits i originalstuk det senaste året. Fast det är nästan samma sak med DiD - jag mixar och matchar. Annars är det mest lösa delar man köper, och de nya figurerna innebär i varje fall nya headsculpts att använda...

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av snorre70 » 15 augusti 2008, 17:17

B Hellqvist skrev:Jag köper numera DML-figurer mest som bashfoder, även om ett par tre behållits i originalstuk det senaste året. Fast det är nästan samma sak med DiD - jag mixar och matchar. Annars är det mest lösa delar man köper, och de nya figurerna innebär i varje fall nya headsculpts att använda...
JA det har du rätt i, det är inte många figurer i box som har blivits som dom kom, man mixrar o trixar.
Men sedan tycker jag att det känns lite billigare att köpa figurer o box om man vill ha typ hälften av grejerna, det andra delarna som man inte vill ha just då eller nu, brukar jag spara eller så säljer jag det DYRT på tradera. :D
För portot blir ju ganska mycket om man köper lösa figurer oxå.
Funderar i alla fall på att köpa DRAGONS EUGEN SCHRANGE!, passar nog o bland dom andra LW soldaterna. :)

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Inlägg av Reinhard » 16 augusti 2008, 21:37

Tillbaka från semestern, kom tillbaka i tisdags men har haft mycket att göra, blir mycket att läsa ikapp nu, ska läsa så snabbt jag kan. :P

//Alexander

Skriv svar