Målning.

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Wittmann
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 mars 2002, 10:37
Ort: Stockholm

Målning.

Inlägg av Wittmann » 11 juli 2002, 11:19

En fråga, målar man modeller medans man bygger eller målar man efter det att bygget är klart??? Typ Tanks......

abbe-
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 juni 2002, 17:10
Ort: Åkersberga

Inlägg av abbe- » 11 juli 2002, 13:09

det gör man vel som man vill beror lite på vilka delar...

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 11 juli 2002, 13:28

vi säger om du målar en tiger så skulle jag sätta i hop underredet utan hjul och sen måla det, hjulen skulle jag måla medans dom satt fast samt små delar, sen vajrar och sånt borde du måla innan du fäster, medans tornet kan du måla utan alla små delar.

Andreas Lärka
Tidigare medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: 26 mars 2002, 06:49
Ort: Borgnäs, Finland
Kontakt:

Re: Målning.

Inlägg av Andreas Lärka » 12 juli 2002, 07:55

Wittmann skrev:En fråga, målar man modeller medans man bygger eller målar man efter det att bygget är klart??? Typ Tanks......
Jag målar alltid allt först efter att hela modellen är färdig. Jag målar med spruta vilket gör att färgen även når in till ställen där en pensel inte når. Och om färgen inte når in, så är det oftast ett sådant ställe som inte syns med blotta ögat.
Sedan när modellen är målad i basfärgen / kamoflaget så målar jag vajrar, spadar etc. med pensel. Sedan kommer damm, lera och annan "gegga".

Andreas Lärka
Borgnäs, Finland

Användarvisningsbild
Oskar R.
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: 25 mars 2002, 22:04
Ort: Västra Frölunda!

t

Inlägg av Oskar R. » 12 juli 2002, 18:14

Jag blandar tex strv hjul målar jag först men tornet och "kroppen"målar jag när den är byggd.

Användarvisningsbild
marcus.
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 6 maj 2002, 22:08
Ort: östersund

Inlägg av marcus. » 1 augusti 2002, 20:42

jag målar var och en del för sig. för att sedan motera den. men jag målar även en strivagn på innsidan. där ingen kommar att de. men det är bara för att jag tycker att det känna bättre så. och som på min pkpfw V så har jag gjort så att man kan öppna skytten utrymnins lucka. så att man om man vill kan se laddnings mekanismen. och hur fint är det om man då kan skymta plasten omålad i chassit. så jag brukakr målan inssida hel svart alle i en metal färg. det känns mer som man inte behöver skämmas över sitt jobb då
m.v.h marcus

Skriv svar