Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 17 juni 2007, 13:17

Kent W skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Verkar vara samma skit i England. Modellers Loft tar £30 i frakt för 2 figurer idag. Förr brukade man kunna få hit 2 för typ £12 -15.
Ja du snart är det lika dyrt som figurerna.........trist. :cry:
fan 30 pund det är fan dyrt??? typ lite över 400 kr i porto?
Visst frakten är dyr men fick vi en bra leverantör i Sverige slapp vi dessa kostnader.
Försöker handla av Volat (nu senast 2 Bobby Woll) och hoppas att de kan utöka sortimentet till lösa delar och utrustning inom en snar framtid - Volat har vuxit enormt den sista tiden.

Mvh
/ Kent
Jo men det är synd att Volat har ocker priser på figurerna bara, hade dom varit en 100 billigare hade jag handlat av dom hela tiden, Men 450kr + porto ca 100kr det kan man handla mycket i USA för tyvärr............
Man kan inte gynna en ockrare som Volat tyvärr........
280kr + porto
eller
450kr + porto
Inte så svårt att välja eller???

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 17 juni 2007, 13:49

Man måste komma ihåg att när man handlar från Volat och Modeller's Loft, så måste svensk moms/brittisk VAT vägas in. Vi har tur varje gång vi lyckas få förbi en figur otullad. Jämför 280:- + 70:- moms + tullavgift med 450:-, så blir inte skillnaden så stor. Modeller's Loft har inte längre direktinköp från Dragon (om de stämmer vad jag hört; man kan misstänka att ML:s samarbete med DiD har satt käppar i hjulet), och jag tror inte att Volat har några direkta kanaler heller. Så därför skulle jag vara försiktig med uttryck som "ockrare"...

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 17 juni 2007, 13:55

B Hellqvist skrev:Man måste komma ihåg att när man handlar från Volat och Modeller's Loft, så måste svensk moms/brittisk VAT vägas in. Vi har tur varje gång vi lyckas få förbi en figur otullad. Jämför 280:- + 70:- moms + tullavgift med 450:-, så blir inte skillnaden så stor. Modeller's Loft har inte längre direktinköp från Dragon (om de stämmer vad jag hört; man kan misstänka att ML:s samarbete med DiD har satt käppar i hjulet), och jag tror inte att Volat har några direkta kanaler heller. Så därför skulle jag vara försiktig med uttryck som "ockrare"...
Om man nu måste vara försiktig med ordet ockrare, Varför kan då Hall of fame i Malmö då bara ta 350kr för sina figurer??
Menar du att dom är skatte smitare då??
Cyber handla figurer åt mig där.
Heer Grenadier w/8.8cm Raketenwerfer 43 (Puppchen) Volat 845kr Halle of 575kr Varför så stor skillnad då?

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 17 juni 2007, 17:08

B Hellqvist skrev:Man måste komma ihåg att när man handlar från Volat och Modeller's Loft, så måste svensk moms/brittisk VAT vägas in. Vi har tur varje gång vi lyckas få förbi en figur otullad. Jämför 280:- + 70:- moms + tullavgift med 450:-, så blir inte skillnaden så stor. Modeller's Loft har inte längre direktinköp från Dragon (om de stämmer vad jag hört; man kan misstänka att ML:s samarbete med DiD har satt käppar i hjulet), och jag tror inte att Volat har några direkta kanaler heller. Så därför skulle jag vara försiktig med uttryck som "ockrare"...
Det kan nog stämma Björn, ML har höjt priset från £25 per DML figur till £30. De tog £30 när jag började handla där 2001 sedan sänkte de priset till £25 och nu har de höjt det igen.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 17 juni 2007, 17:17

snorre70 skrev:Är det någon som vet hur 21st Century Toys är, typ om man gämför dessa med DID och DML eller ITPT?
jag ranker dessa ungefär på en skala 1 till 10

DML 9
DID 5
ITPT 1

vart hamnar då dessa figurer!!!
Minus 10 :lol:

21st Century Toys figurer är och förblir skit, rena leksaken. KÖP INTE!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 19 juni 2007, 10:01

Alltid lika trevligt när det ringer på porttelefonen och det är posten med ett paket. :D Idag anlände lille Herbet Weber samt Ferdinand Maus och två nakna Tom Griegerkroppar. Så nu har jag inte mindre än fem av Dragons nya Neo3body.
Lille Herbert var väl en trevlig liten rackare, men som vanligt var medaljerna inte av samma höga kvalitet som resten. Hans HJ kniv får bytas ut mot DML:s om han inte bevaras MIB som framtida investeringaobjekt tillsammans med polaren Hans-Ulrich Grimminger och deras ledare - Adolf Hitler. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 20 juni 2007, 20:18

Undras varför BBI har en sådan fäbless för HS med skådespelarutseende? Köpte Corporal Red Parker idag och han liknade omisskännligen John Wayne. Deras RAF pilot från Afrika liknar Clarke Gable.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 20 juni 2007, 20:54

Cyber Joker skrev:Alltid lika trevligt när det ringer på porttelefonen och det är posten med ett paket. :D Idag anlände lille Herbet Weber samt Ferdinand Maus och två nakna Tom Griegerkroppar. Så nu har jag inte mindre än fem av Dragons nya Neo3body.
Lille Herbert var väl en trevlig liten rackare, men som vanligt var medaljerna inte av samma höga kvalitet som resten. Hans HJ kniv får bytas ut mot DML:s om han inte bevaras MIB som framtida investeringaobjekt tillsammans med polaren Hans-Ulrich Grimminger och deras ledare - Adolf Hitler. :lol: :lol:
ALLTID ROLIGT MED LITE NYTT!!!
Min DiD Julius Hanke SS MG Gunner kom i går, ser okej ut i lådan i alla fall, ska spara på den lite..

ps jag har 2st Herbet Weber HJ som jag har spart för framtiden, få se om dom kan stiga någon kr??

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 21 juni 2007, 09:49

Suttit här på morgonen och jämfört DML:s M1 karbin med BBI:s och frågar mig vilken som är mest lik verklighetens. BBI:s ser onekligen mycket verklighetstrogen ut med sin träådring i kolven. BBI:s har klenare laddningsgrepp. DML har längre magasin på sin. Något samlarfreak på angloamerikanskt utrustning som kan svara? :lol:
Bilagor
BBI och DML M1 carbin.jpg
BBI och DML M1 carbin.jpg (66.22 KiB) Visad 642 gånger

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

Inlägg av Alwyn » 21 juni 2007, 10:52

Hmm, det blir svårt,BBI magasinet har mer detalier men klanske lite kort,DML pipan ser bättre ut tycker jag,gevärsslingan är
däremot helt fel på DMLs aldeleläs för bred....Men BBIs är helt fel färg så det beror väll på vad man tycker men jag skulle målaom DMLs och byta gevärsslinga....

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 21 juni 2007, 18:17

Efter att ha provsmakat matjesillen, ölen och snapsen vill jag önska alla figursamlare här på forumet en riktigt, riktigt GLAD MIDSOMMAR!

Mvh

Torsten

PS Läs gärna min blogg på: http://www.metrobloggen.se/bodekull

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

NSU

Inlägg av snorre70 » 21 juni 2007, 21:59

va betyder detta minnet är kort o inte med mig i dag :lol:
Bild

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 21 juni 2007, 22:04

Cyber Joker skrev:Efter att ha provsmakat matjesillen, ölen och snapsen vill jag önska alla figursamlare här på forumet en riktigt, riktigt GLAD MIDSOMMAR!

Mvh

Torsten

PS Läs gärna min blogg på: http://www.metrobloggen.se/bodekull
Den svenska nationalkaraktären
Helt Jävla klock rent å så sant till 100% säga annat så är man i förnekelsens land!! :lol:
Glad Midsommar på dig med Torsten

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 21 juni 2007, 23:24

Glad Midsommar allihopa måste jag också säga! :D

//Alexander :D

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem

Inlägg av Jojjan67 » 22 juni 2007, 09:54

Då var nästan gänget klart...

Precis innan helgen kom mina utestående ordrar.

Bild
Max

Bild
Frederich

samt

Bild
Kurt

Det tar sig

Trevlig midsommar till alla!

/Johan[/img]

Skriv svar