Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
Sedan har jag agerat vapensmed & modifierat en MP44, till att ta en "Gewehrgranatgerät".
Jag tog den otroligt välgjorda granattillsatsen från BBi:s ökentysk, & "Ansgars" gamla MP. Siktet går ju att ta av på den vilket gör dylika operationer enklare att genomföra.
+ att jag tycker att just den MP:n är den bäst målade av alla MP:s som släppt.
Annars brukar jag alltid måla om dem.
Jag har även "pimpat" den med en BGT-rem.
Jag var tvungen att karva bort en del plast & sedan limma ihop hela kalaset när den väl gick att stänga.
Jag vet, detta är inte så lite överkurs & kanske lite småonödigt men jag ville ABSOLUT ha alla tillbehör till MP44:an som finns i referenslitteraturen...
Jag har allvarligt övervägt att göra en MP43 av en MP44 & Factory no:6 otroligt välgjorda MKB 42:or. Men det är mycket jobb för att få fram detaljer som knappt märks...
Denna bössa är min favorit bland de tyska vapnen & den var otroligt långt före sin tid & faktiskt utvecklades & producerades i ett land som samtidigt bombades sönder & samman...
Ingen dålig bedrift alls, tycker jag!
Jag tog den otroligt välgjorda granattillsatsen från BBi:s ökentysk, & "Ansgars" gamla MP. Siktet går ju att ta av på den vilket gör dylika operationer enklare att genomföra.
+ att jag tycker att just den MP:n är den bäst målade av alla MP:s som släppt.
Annars brukar jag alltid måla om dem.
Jag har även "pimpat" den med en BGT-rem.
Jag var tvungen att karva bort en del plast & sedan limma ihop hela kalaset när den väl gick att stänga.
Jag vet, detta är inte så lite överkurs & kanske lite småonödigt men jag ville ABSOLUT ha alla tillbehör till MP44:an som finns i referenslitteraturen...
Jag har allvarligt övervägt att göra en MP43 av en MP44 & Factory no:6 otroligt välgjorda MKB 42:or. Men det är mycket jobb för att få fram detaljer som knappt märks...
Denna bössa är min favorit bland de tyska vapnen & den var otroligt långt före sin tid & faktiskt utvecklades & producerades i ett land som samtidigt bombades sönder & samman...
Ingen dålig bedrift alls, tycker jag!
- Bilagor
-
- stg44l.jpg (145.85 KiB) Visad 801 gånger
-
- stg44r.jpg (112.37 KiB) Visad 801 gånger
-
- Tbh2.jpg (80.77 KiB) Visad 801 gånger
Därom tvistar de lärde, de var färdigtestade precis när kriget började ta slut.USMC skrev:Ser ut som en riktigt sammanbiten frontkämpe, reda att möta ryssen!
Ang. vapnen, användes den med böjd pipa någonsin i strid?
Så, kanske i Berlin.
Detsamma gäller mörkersiktet, det finns rapporter om att de fanns ute i trupp under slaget om Berlin.
MP44 med kikarsikte testades, befanns undermåligt för prickskytte men även där finns uppgifter om att de användes mot fienden.
Så, vem vet.. men förmodligen, ja!
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Cyber Joker
- Medlem
"Denna bössa är min favorit bland de tyska vapnen & den var otroligt långt före sin tid & faktiskt utvecklades & producerades i ett land som samtidigt bombades sönder & samman...
Ingen dålig bedrift alls, tycker jag!"
Nein, Välitalo. Deutchland über alles! Ingen Werner von Braun ingen V2:a ingen månfärd.
Att inte folk begriper det, Deutchland rules.
Ingen dålig bedrift alls, tycker jag!"
Nein, Välitalo. Deutchland über alles! Ingen Werner von Braun ingen V2:a ingen månfärd.
Att inte folk begriper det, Deutchland rules.
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Sidan 55?? Den enda jag fann där var en heer-infanterist med Sumpfmustertarn och ett StuG 44.USMC skrev:Kolla på sidan 55...Cyber Joker skrev:Heer-infanterist?? Inte fan visste jag att Heeren använde Erbstenmustertarn. Det ska nog vara en SS-infanterist.panzerIV skrev:Sjysst heer-infanterist och riktigt proffsiga modifierade gevär!
OK, ska försöka förklara lite bättre då. I slutet på sidan 55 fanns en Heer-infanterist av Välitalo. Jag antar att det var den gubben panzer menade med sin kommentar. Och ja, jag har sett Heer-folk i SS-camo.Cyber Joker skrev:Sidan 55?? Den enda jag fann där var en heer-infanterist med Sumpfmustertarn och ett StuG 44.USMC skrev:Kolla på sidan 55...Cyber Joker skrev:Heer-infanterist?? Inte fan visste jag att Heeren använde Erbstenmustertarn. Det ska nog vara en SS-infanterist.panzerIV skrev:Sjysst heer-infanterist och riktigt proffsiga modifierade gevär!
Tack för kommentarerna!
Ibland blir vissa figurer man gör bättre än andra. Heer-infanteristen på förra sidan var en sådan.
Jag drog ihop honom på en halvtimme, men kombinationen av DiD:s utmärkta grejor, främst camostället, CVI:s insignier på mössan & figurens krigströtta ansikte blev en mycket trevlig helhet.
(Om jag får säga det själv...!)
& ibland kämpar man länge för att få fram en figur som bara blir.... sådär.....
Det tar emot lite att bara ge bort den, men man måste väl gödsla återväxten, också i den här hobbyn!!
Ibland blir vissa figurer man gör bättre än andra. Heer-infanteristen på förra sidan var en sådan.
Jag drog ihop honom på en halvtimme, men kombinationen av DiD:s utmärkta grejor, främst camostället, CVI:s insignier på mössan & figurens krigströtta ansikte blev en mycket trevlig helhet.
(Om jag får säga det själv...!)
& ibland kämpar man länge för att få fram en figur som bara blir.... sådär.....
Det tar emot lite att bara ge bort den, men man måste väl gödsla återväxten, också i den här hobbyn!!
Håller med dej Välitalo ibland bara lossnar
det,o snabbt har man en fin figur.
Ibland bara går man o maler o maler.
Din figur blev mycket bra hoppas den skänker
glädje till den som skall få den. "Avundsjuk"
Vilken HS är det Graf??
Mvh Falckner
det,o snabbt har man en fin figur.
Ibland bara går man o maler o maler.
Din figur blev mycket bra hoppas den skänker
glädje till den som skall få den. "Avundsjuk"
Vilken HS är det Graf??
Mvh Falckner
Senast redigerad av 2 Falckner, redigerad totalt 21 gång.