Allmän skala 1/6-figursdiskussion
Tom Grieger
Tänkte höra om det är någon som beställt Tom Grieger än?
Funderar på att inhandla denna figur.
P.g.a jag har så lite andra än tyskar, o jag tycker denna är intresant.
Men jag vet inte hur US soldaterna såg ut, skulle man kunna få lite hjälp med att bedömma hans utrustning och vapen mm. Ser dom ut att stämma eller?
p.s. JAg hoppas att Dragon har denna kropp på alla som kommer ut nu, Någon som vet om det är så?
Funderar på att inhandla denna figur.
P.g.a jag har så lite andra än tyskar, o jag tycker denna är intresant.
Men jag vet inte hur US soldaterna såg ut, skulle man kunna få lite hjälp med att bedömma hans utrustning och vapen mm. Ser dom ut att stämma eller?
p.s. JAg hoppas att Dragon har denna kropp på alla som kommer ut nu, Någon som vet om det är så?
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Flytta!!
Ush va trist nu kommer det att dröja flera månader innan jag får ta o bygga en figur igen, Allt är nu ned packat i flytt låder, Som jag kanske kan plocka upp i slutet av Augusti om jag har tur. Från i morgon har jag 31dagar på mig att köra alla min saker till huset som jag ska flytta till, o där kommer mina figurer stå tills jag får tillträde i juli.
Ush kommer att klia i fingrarna men jag köper på mig undertiden, så har man en del att plocka med när det blir mörkt o kallt i vintern. O känner jag mig själv rätt, så kommer jag handla en figur då och då fast jag inte har tid att bygga dom, men mellan målning eller tapetseringen ska man någ kunna fick en beställning i alla fall.
Men jag har lite att bygga redan:
2 st Hermann Weber
Adolf Hitler som jag ska göra 2 st av.
Karl Stroop
Peter Greim
Franz Feigel
Anton Wessel
Erich Ubben
Willisch Biest Soldat 4B
Heinz Schmidt
Tom Grieger
Sideshow US WWI 5th Marine
Sedan har jag ett 15talet figurer som jag inte börjat med eller bara lite gjort på dom.
o vilka dom är kommer jag inte ihåg.
Man kan lätt säga att om någon fråga mig hur många figurer jag hade i min sammling nu! ja tror att jag skulle svara 150st fast jag vet att det var länge sedan. Men just nu har jag noll koll.
Ush kommer att klia i fingrarna men jag köper på mig undertiden, så har man en del att plocka med när det blir mörkt o kallt i vintern. O känner jag mig själv rätt, så kommer jag handla en figur då och då fast jag inte har tid att bygga dom, men mellan målning eller tapetseringen ska man någ kunna fick en beställning i alla fall.
Men jag har lite att bygga redan:
2 st Hermann Weber
Adolf Hitler som jag ska göra 2 st av.
Karl Stroop
Peter Greim
Franz Feigel
Anton Wessel
Erich Ubben
Willisch Biest Soldat 4B
Heinz Schmidt
Tom Grieger
Sideshow US WWI 5th Marine
Sedan har jag ett 15talet figurer som jag inte börjat med eller bara lite gjort på dom.
o vilka dom är kommer jag inte ihåg.
Man kan lätt säga att om någon fråga mig hur många figurer jag hade i min sammling nu! ja tror att jag skulle svara 150st fast jag vet att det var länge sedan. Men just nu har jag noll koll.
Det var rätt länge sedan någon av tillverkarna släppte en FJ.... men hittar du "Bruno Adler", (tidig FJ), eller "Schnell", (senare FJ) så är bägge gedigna figurer.
Med "Bruno" följer 3 extra K98-karbiner & en behållare att ha dem i, vilket gör den figuren lite dyrare.
Volat har "Marcus Schaper" i lager, en FJ stationerad i Italien.
Så det är bara att sikta in sig på någon lämplig!
Med "Bruno" följer 3 extra K98-karbiner & en behållare att ha dem i, vilket gör den figuren lite dyrare.
Volat har "Marcus Schaper" i lager, en FJ stationerad i Italien.
Så det är bara att sikta in sig på någon lämplig!
- Cyber Joker
- Medlem
Tips:panzerIV skrev:Schnell är en riktigt sjysst figur, köpte honom för ett par år sedan, har dock sålt en del av hans prylar, samt använt dem till annat, men han är rätt svår att hita i box, för att inte tala om lösa delar...
Annars är Alte och/eller Junge perfekt!
Volat har Schnell på sin hemsida.
Den splinter smock han har är bland de bästa FJ smockar som dragon gjort.
Mvh
Glim