och provar lite på det som ska vara utan på, så man vet att passar o så innan man sätter dom på plats fore ever.
Just nu jobbar jag med att försöka lösa problemet med front plåten...
Du behöver inte flytta lycktorna om du inte vill, det fanns ju 250:or med lycktorna på sidorna! Ni som har böcker kanske vet varför det va så på vissa?Cyber Joker skrev:Fin NOTEK var har du fått fatt i den? Funderar själv på att ta väck lycktorna och sätta igen hålen.
Visst fanns det, men de satt längre bak och hade en annan form. Samma form som lycktorna på Kübelwagen. I denna månadens utskick hade SMB med de två böckerna om SdKfz 250:an som jag nämnt tidigare.snorre70 skrev:Du behöver inte flytta lycktorna om du inte vill, det fanns ju 250:or med lycktorna på sidorna! Ni som har böcker kanske vet varför det va så på vissa?Cyber Joker skrev:Fin NOTEK var har du fått fatt i den? Funderar själv på att ta väck lycktorna och sätta igen hålen.
Källa till bilden, vet jag inte men troligen en Tysk.
Ja ush vilken J---a tavla, man skäms ju.....Kent W skrev:Kan bara säga - Snyggt!
En liiiiiiten detalj bara i bästa välmening...![]()
De övre 4 öppningarna (för korrekt avstånd till framförvarande fordon) i bakre Notek belysningen var gröna, inte röda.
Mvh
Kent
Tackar TackarJojjan67 skrev:Håller med Kent..., verkligen schysst...
/Johan
Jo jag sitter o funderar om man inte skulle köpa den som en Jul klapp till sig själv kanske!Cyber Joker skrev:Snorre, jag köpte "Military Vehicles in detail - SdKfz 250/1 to 250/12" idag. Den för 238 kr hos Stenwalls. Klart värd pengarna, bra bilder på motor och transmissionen. Stenwalls hade fler om du är intresserad.