Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 31 mars 2007, 19:39

B Hellqvist skrev:
B Hellqvist skrev:Jag tror nog att det är några som kommer att bli lite gröna i synen när de inser att de betalat på tok för mycket. Om jag får några PM, så kommer jag att delge dem här (avidentifierade, givetvis).
Kollade precis vad budgivningen hamnat på för nivå, och det var 103:-!!! 8O :o :lol: Än är inte den sista idioten född. Jag kommer att skicka med ett par bonusgrejor...
Har dom budat på din annons??
Det är fan inte sant jö??

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 31 mars 2007, 23:10

B Hellqvist skrev:
B Hellqvist skrev:Jag tror nog att det är några som kommer att bli lite gröna i synen när de inser att de betalat på tok för mycket. Om jag får några PM, så kommer jag att delge dem här (avidentifierade, givetvis).
Kollade precis vad budgivningen hamnat på för nivå, och det var 103:-!!! 8O :o :lol: Än är inte den sista idioten född. Jag kommer att skicka med ett par bonusgrejor...
Det är ju helt sanslöst och ändå har du spelat med öppna kort. Ja, det är bara att börja göra sig av med gamla helgjutna vattenflaskor och gamla brödpåsar och annan gammal förlegad materiell på Tradera. Får väl ta med några vapen som lockvara i lotterna. :lol:

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 3 april 2007, 11:06

Fick just Cyber Hobbys Robert "Roy" Urquhart i posten.

Specialversionen med "rätt" kamomönster, (det finns 2 olika "Roy") & kan faktiskt rekommendera denna figur starkt, trots att den är några år gammal.

En alldeles utmärkt officersjacka av Denison-typ & allt annat håller nutida standard, t.o.m. pistolhölstret är i tyg a lá Oscar McKinnon.

Håller på att styra in inriktningen på fler britter, & om jag ska köpa fler tyskar i framtiden känns väldigt osäkert... det ska vara en förbaskat intressant tysk i så fall!

Lösa tyska delar för att basha finnar blir det säkert, funderar också på att göra en svensk från WWII, men det får framtiden utvisa...

Kommer snart att göra ett smärre uppehåll i forumnärvaron, ska åka på utbildning i några veckor, (till beredskapspolis), men hobbyn finns förhoppningsvis kvar när jag kommer tillbaka!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 3 april 2007, 11:43

Är det någon som vet vad detta kamoflage heter på tyska, att det kallas blurred edge på engelska vet jag.
Bilagor
Blurred edge helm.jpg
Blurred edge helm.jpg (46.43 KiB) Visad 538 gånger
Blurred edge.jpg
Blurred edge.jpg (40.08 KiB) Visad 538 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 3 april 2007, 16:28

Cyber Joker skrev:Är det någon som vet vad detta kamoflage heter på tyska, att det kallas blurred edge på engelska vet jag.
Den ser ut som Eichenlaubmuster!!

Annars är det Rauchtarnmuster

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 3 april 2007, 18:48

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Är det någon som vet vad detta kamoflage heter på tyska, att det kallas blurred edge på engelska vet jag.

Jag har sett att det på engelska kallas Oakleafblurrededge. Eichenlaubmuster trodde jag hade skarpt avgränsade kanter. Det är ju ett höst kamoflage men finns i vår också. Camosmocken till Kurt Dorr var en sådan i vår färger.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 4 april 2007, 16:58

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:

Jag har sett att det på engelska kallas Oakleafblurrededge. Eichenlaubmuster trodde jag hade skarpt avgränsade kanter. Det är ju ett höst kamoflage men finns i vår också. Camosmocken till Kurt Dorr var en sådan i vår färger.
Här finns lite Camon.
Se om du finner något annat då som är likt.
http://www.kamouflage.net/camouflage/00136/en_index.php

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 4 april 2007, 18:38

Tack snorre, intressant sida. Hittade inte det som kallas polydot, det som är på DML:s första lösa camo set. Det fanns med i Schiffers stora bok om SS kamoflage (jag var en idiot som gjorde mig av med dom böckerna).

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 5 april 2007, 19:15

Volat har DID:s Fredrich Lugwin väldigt billigt just nu, endast 299kr, http://207.44.176.202/browse.php?zone=3 ... =77&page=2&
Någon som är sugen?

//Alexander :D

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Mystik pryl ?

Inlägg av Ori » 5 april 2007, 20:10

Jag hämtade ett paket ifrån GoodStuffToGo idag, med bla Factory No6 MKb42-set. Snygga modeller, men jag kan banne mig inte lista ut vad en liten pryl som följer med är till för. Den låg i plastpåsen med spännena till remmarna. Någon som vet och kan stilla min nyfikenhet ?

--
Jörgen

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Re: Mystik pryl ?

Inlägg av Reinhard » 5 april 2007, 20:17

Ori skrev:Jag hämtade ett paket ifrån GoodStuffToGo idag, med bla Factory No6 MKb42-set. Snygga modeller, men jag kan banne mig inte lista ut vad en liten pryl som följer med är till för. Den låg i plastpåsen med spännena till remmarna. Någon som vet och kan stilla min nyfikenhet ?

--
Jörgen
Du kanske kan lägga upp en bild?

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 5 april 2007, 20:30

Jag tror du menar laddramen, en liten, nästan skedliknande grej...?

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Inlägg av Ori » 5 april 2007, 22:12

Reinhard skrev:Du kanske kan lägga upp en bild?
Tvyärr har jag ingen digitalkamera ännu så en bild är lite svår att fixa :( !

Välitalo skrev:Jag tror du menar laddramen, en liten, nästan skedliknande grej...?
Jo, en fyrkantig sked isåfall :wink: ! Det skulle kunna stämma storleksmässigt.

Tackar för hjälpen !

--
Jörgen

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 5 april 2007, 22:16

Reinhard skrev:Volat har DID:s Fredrich Lugwin väldigt billigt just nu, endast 299kr, http://207.44.176.202/browse.php?zone=3 ... =77&page=2&
Någon som är sugen?

Ring till "The Hall of Fame" så får du den för 250:- Det kostar den i affären, vet inte vad de har för pris på nätet. 390:- för DiD:s andra. Volat är över lag dyra.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 6 april 2007, 11:08

Cyber Joker skrev:
Reinhard skrev:Volat har DID:s Fredrich Lugwin väldigt billigt just nu, endast 299kr, http://207.44.176.202/browse.php?zone=3 ... =77&page=2&
Någon som är sugen?

Ring till "The Hall of Fame" så får du den för 250:- Det kostar den i affären, vet inte vad de har för pris på nätet. 390:- för DiD:s andra. Volat är över lag dyra.
Har de börjat att sälja sådant! 8O De har ju Ludwig Mandel!!! 8O 8O Jag tor att jag måste beställa han i slutet ut av månaden. Förut så kollade jag en del på den sidan, men när vi bytte dator så togs den ju bort ur favoriter och jag mindes inte namnet. 8O

//Alexander 8O :D

Skriv svar