ser fram emot att se figurerna
Allmän skala 1/6-figursdiskussion
- Cyber Joker
- Medlem
Var på Science Fiction mässan i Malmö idag, tro det eller ej där stog en dansk med massor av lösa 1/6 figurer.
Jag köpte tre stycken, BBI Rudi Kessling, DML Karl Richter och DML Herman Stalscmith. En femhundring för allihopa! Köpte även lite lösa pryla av honom bl.a. DML German Greatcoat set 2 för en hundring. Köpte också två i box av The Hall of Fame, CH Alberecht Walter och DML Hinrich Weller fick dom för vänskapspriset tre hundra styck.
Lördagen är räddad
Lördagen är räddad
Femhundra för tre figure och en hundring för greatcoat set 2 ???Cyber Joker skrev:Var på Science Fiction mässan i Malmö idag, tro det eller ej där stog en dansk med massor av lösa 1/6 figurer.Jag köpte tre stycken, BBI Rudi Kessling, DML Karl Richter och DML Herman Stalscmith. En femhundring för allihopa! Köpte även lite lösa pryla av honom bl.a. DML German Greatcoat set 2 för en hundring. Köpte också två i box av The Hall of Fame, CH Alberecht Walter och DML Hinrich Weller fick dom för vänskapspriset tre hundra styck.
Lördagen är räddad
Det är bara att gratulera!
Blir nog lite fina figurer snart?
Mvh
Glim
- Cyber Joker
- Medlem
Här några bilder på DAK gubben för er som inte är bekanta med BBI. Det är rätt stor skillnad på stuket på DML och BBI. BBI gör sina krokar i plast vilket är en nackdel.
OBS det är INTE jag som har satt på märkena. Bröstörnen ska givetvis sitta ovanför fickan.
OBS det är INTE jag som har satt på märkena. Bröstörnen ska givetvis sitta ovanför fickan.
- Bilagor
-
- DAK face.jpg (45.57 KiB) Visad 701 gånger
-
- DAK bakifrån.jpg (55.53 KiB) Visad 701 gånger
-
- DAK helfigur.jpg (32.21 KiB) Visad 701 gånger
ush den ser inge vidare ut tycker jag, Den kommer aldrig att komma till min sammling i alla fall. Inge bra gjord tycker jag.Cyber Joker skrev:Här några bilder på DAK gubben för er som inte är bekanta med BBI. Det är rätt stor skillnad på stuket på DML och BBI. BBI gör sina krokar i plast vilket är en nackdel.
Allt som ser intresant ut är hjälmen.
Det är så med BBi, en del grejor är sämre.. men en del tycker jag är väsentligt bättre.
Det var just den här figurens granatkastartillsats jag gjorde om till MP44:ans. Bössan är minst lika bra som Dragons.
+ ryggsäcken är ju helt ok.
Köpte BBi:s "Roger Cooke", brittisk para & kommer nog att använda det mesta från den. Många grejor, särskilt radion & vapnen, var suveränt välgjorda. Bl.a. Sten Gun med bajonett, hjälm i järn + en massa annat smått & gott.
Se länk:
http://www.blueboxtoys.com/bbi2005/index.htm
KLicka på Elite Force & sedan Elite Force WWII. Det är figuren högst upp till vänster.
Kroppen kommer däremot att kasseras, iaf huvudet, ska föreställa Michael Caine, men mitt var uuuselt målat, ansiktet var rött & t.o.m. ögonen var alldeles rödtonade, kanske bra om man ska basha en bakfull soldat men jag gillade det inte alls.
I övrigt kan jag rekommendera denna figur starkt.
Det var just den här figurens granatkastartillsats jag gjorde om till MP44:ans. Bössan är minst lika bra som Dragons.
Köpte BBi:s "Roger Cooke", brittisk para & kommer nog att använda det mesta från den. Många grejor, särskilt radion & vapnen, var suveränt välgjorda. Bl.a. Sten Gun med bajonett, hjälm i järn + en massa annat smått & gott.
Se länk:
http://www.blueboxtoys.com/bbi2005/index.htm
KLicka på Elite Force & sedan Elite Force WWII. Det är figuren högst upp till vänster.
Kroppen kommer däremot att kasseras, iaf huvudet, ska föreställa Michael Caine, men mitt var uuuselt målat, ansiktet var rött & t.o.m. ögonen var alldeles rödtonade, kanske bra om man ska basha en bakfull soldat men jag gillade det inte alls.
- Cyber Joker
- Medlem
Jag hade sån tur att jag fick två granatkastartillsatser med figuren.Välitalo skrev:Det är så med BBi, en del grejor är sämre.. men en del tycker jag är väsentligt bättre.
- Cyber Joker
- Medlem
Var och hämtade min 3,7 cm PAK med tillhörande Brant Kämmerer idag. Underbar liten pjäs helt i styrenplast, inga resindelar vad jag kan se och känna. Lite stor där bak i loppet, granaterna är några karliber för små för att passa.
Min psykopathjärna började genast laborera med tanken huruvida man inte skulle kunna sätta in en insattspipa i svarvad stål så man skulle kunna avfyra en minder krutladdning med den. Tänker iallafall sätta in en plastinsatts där bak så granaterna man fick till passar. Är på det hela taget skitnöjd med köpet och kan varmt rekomendera denna lilla kanon till alla 1:6 figur samlare.
Min psykopathjärna började genast laborera med tanken huruvida man inte skulle kunna sätta in en insattspipa i svarvad stål så man skulle kunna avfyra en minder krutladdning med den. Tänker iallafall sätta in en plastinsatts där bak så granaterna man fick till passar. Är på det hela taget skitnöjd med köpet och kan varmt rekomendera denna lilla kanon till alla 1:6 figur samlare.
- Cyber Joker
- Medlem
Svara på min fråga
Det fanns en lång tygrem med en karbinhake på bland Brandt Kämmerers saker, är det någon som vet vad den ska användas till??
Re: Svara på min fråga
I utrustningslistan på Dragons sida finns det en rem som det verkar kunna vara:Cyber Joker skrev:Det fanns en lång tygrem med en karbinhake på bland Brandt Kämmerers saker, är det någon som vet vad den ska användas till??
"Breadbag Strap w/ Helmet Hanger"
--
Jörgen
- Cyber Joker
- Medlem
Re: Svara på min fråga
OK, tack så mycket. Jag var själv inne på den linjen men var inte säker.Ori skrev:I utrustningslistan på Dragons sida finns det en rem som det verkar kunna vara:Cyber Joker skrev:Det fanns en lång tygrem med en karbinhake på bland Brandt Kämmerers saker, är det någon som vet vad den ska användas till??
"Breadbag Strap w/ Helmet Hanger"
--
Jörgen
- Cyber Joker
- Medlem
Köpte Johann Sigel idag och kunde konstatera att Dragon är lika dåliga som DiD på SS gradbeteckningar. Sigel har Untersturmführers kragspeglar men Obersturmführers axelklaffar. Han säljs som Obersturmführer. Ska det vara så jävla svårt att sätta ditt två små silverstreck nederst på kragspegeln? 
Mössan hade vit piping den skulle väl vara röd om han är SP Gunner? Axelklaffarna hade röd vapenfärg.
Dåligt Dragon!
Mössan hade vit piping den skulle väl vara röd om han är SP Gunner? Axelklaffarna hade röd vapenfärg.
Dåligt Dragon!
Har för mig att alla SS-officerare hade vit vapenfärg på mössan? Alternativt att han kommer från infanteriet och har behållt sin gamla mössa.Cyber Joker skrev:Köpte Johann Sigel idag och kunde konstatera att Dragon är lika dåliga som DiD på SS gradbeteckningar. Sigel har Untersturmführers kragspeglar men Obersturmführers axelklaffar. Han säljs som Obersturmführer. Ska det vara så jävla svårt att sätta ditt två små silverstreck nederst på kragspegeln?
Dåligt Dragon!
- Cyber Joker
- Medlem