Den har han diskret i vapenrockens ena ficka.Reinhard skrev:Väldigt snyggt Cyber Joker!![]()
God Jul.
//Alexander
PS. Var har han hölstret till Walthern?
Cyber Jokers figurer
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
God fortsättning
Får önska alla på forumet en god fortsättning på det nya året. I morgon ska jag ner på Centralstationen och hämta min Schwimmwagen som anländer med Stockholmståget.
Får väl sätta igång och bygga min Kettenkrad också, satt och tittade på påsarna med delar i eftermiddags. 
- Cyber Joker
- Medlem
Instämmer!
Ser riktigt trevlig ut men tyvärr inte rc
Kanske ett projekt i framtiden? fin är den i alla fall - Grattis!
Du snackar frigolit.
Jo den varan har man fått tillräckligt av...
Lådorna med vagnar har varit mer än fulla av denna vara som envisas med att bli statiskt elektrisk och fastna överallt - och då menar jag verkligen överallt
Här är några bilder på min (lilla...?) T34 i den mindre (nu övergivna) skalan 1:8.
Ursäkta trådstölden...
Mvh
Kent
Ser riktigt trevlig ut men tyvärr inte rc
Kanske ett projekt i framtiden? fin är den i alla fall - Grattis!
Du snackar frigolit.
Jo den varan har man fått tillräckligt av...
Lådorna med vagnar har varit mer än fulla av denna vara som envisas med att bli statiskt elektrisk och fastna överallt - och då menar jag verkligen överallt
Här är några bilder på min (lilla...?) T34 i den mindre (nu övergivna) skalan 1:8.
Ursäkta trådstölden...
Mvh
Kent
- Bilagor
-
- 1-8 T34.JPG (175.23 KiB) Visad 697 gånger
-
- 1-8 T34 låda.JPG (82.63 KiB) Visad 697 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Hej Cyber,
Nej några figurer i 1:8 finns det knappt, det är därför den skalan är så hopplös...
T34:an är en Alex S som säljs av bland andra Mark-1 i England men fullständigt ombyggd.
Mer om just denna vagns ombyggnad går att läsa här där Peter beskrivit hur han gick till väga:
http://www.armorama.com/modules.php?op= ... &artid=319
Som synes ej metall utan mest glasfiber.
Figuren fick jag hjälp med av en skicklig skulptör och han har även gjort Ernst Barkmann-figuren att stå bredvid min Panther Ausf A i samma 1:8 skala.
Båda gubbarna är "one of a kind" och går inte att finna ute i handeln.
Mvh
Kent
Nej några figurer i 1:8 finns det knappt, det är därför den skalan är så hopplös...
T34:an är en Alex S som säljs av bland andra Mark-1 i England men fullständigt ombyggd.
Mer om just denna vagns ombyggnad går att läsa här där Peter beskrivit hur han gick till väga:
http://www.armorama.com/modules.php?op= ... &artid=319
Som synes ej metall utan mest glasfiber.
Figuren fick jag hjälp med av en skicklig skulptör och han har även gjort Ernst Barkmann-figuren att stå bredvid min Panther Ausf A i samma 1:8 skala.
Båda gubbarna är "one of a kind" och går inte att finna ute i handeln.
Mvh
Kent
- Bilagor
-
- 424Barkmann.JPG (170.43 KiB) Visad 654 gånger
-
- t34.JPG (231.48 KiB) Visad 655 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Hej Ken W
Såg en nästan identisk Panther scratch byggd i glasfiber med zimmerit på C 4:a Open för två år sedan. Var Falkners danske polare som byggt den. Vet ej om den var RC. Själv är jag väl inne på en Hetzer på grund av platsbrist. Blev impad av bilderna på din (?). Antingen såga till aluminiumplåtar och skruva ihop eller tunn stålplåt som man svetsar. Mycket jobb!
Såg en nästan identisk Panther scratch byggd i glasfiber med zimmerit på C 4:a Open för två år sedan. Var Falkners danske polare som byggt den. Vet ej om den var RC. Själv är jag väl inne på en Hetzer på grund av platsbrist. Blev impad av bilderna på din (?). Antingen såga till aluminiumplåtar och skruva ihop eller tunn stålplåt som man svetsar. Mycket jobb!