Fick idag se en bild från helgens årliga UKTC bbq möte.
67 fungerande modeller i olika skalor - mest 1/6.

Man kanske skulle emigrera?
Undrar om man under sin livstid får uppleva någonting liknande i Sverige?
Mvh
/ Kent

Det där ser väldigt spännande ut, jag skulle också vilja ha en stridsvagn i skala 1/6...Kent W skrev:Dags för en uppdatering av det (lilla) jag åstadkommit hittills av mitt Panther Ausf G bygge.
16 av 32 hjul är färdiga.
Det som är x-tra utöver vad som ingår i Armorteks kit är att de 8st bult+mutter i centrum kåpan är utbytta till mera riktiga bultar, samt kompletterad med smörjnippeln och de 4st rektangulära låsbrickorna med uppvik emot bultskallarna.
Den lilla men ack så viktiga 2,5 mm hålet är jag nog ensam att bemöda sig om att borra![]()
Om någon undrar så är färgen Tamiya TS 3.
Grundfärg är en självetsande primer av fabrikat "KENT"från Danmark.
Absolut nädvändigt med etsande primer pga färgen måste bita ordentligt på mässing.
Luktar urk och man blir tokig i huvudet så det är skönt att nu kunna måla utomhus.
Inte mycket som är gjort kan tyckas men vem har bråttom...................
Tack för att ni tittade
/ Kent

Nu är det ju förstås lite skillnad på en bråkdels avvikelse i ett avancerat teleskop i omloppsbana och två prismor i en hållare...Cyber Joker skrev:Samma företag som gjorde optiken till Hubble teleskopet??Då måste det vara rena skiten för den optiken fungerade ju inte alls!!
Man var ju tvungen att flyga upp och rätta till eländet... hehehee
Det bergiper jag väl. Därav alla smileys.B Hellqvist skrev:Nu är det ju förstås lite skillnad på en bråkdels avvikelse i ett avancerat teleskop i omloppsbana och två prismor i en hållare...Cyber Joker skrev:Samma företag som gjorde optiken till Hubble teleskopet??Då måste det vara rena skiten för den optiken fungerade ju inte alls!!
Man var ju tvungen att flyga upp och rätta till eländet... hehehee
- Björn, optiker
Jag kan inte säga att den ena är bättre än den andra p.g.a jag har bara did´s ketten.Alwyn skrev:Tjena,
funderar på att kanske skaffa en kattenkrad,men frågan är vilken som egentligen är best,DiD:s eller DML:s??
Den från did värkar ha fler detaljer men är inte säker,va tycker ni??
//Alwyn