Battler

Jaaa Ni har så rätt i att jag är en "fulltecknad varvsarbetare". Varvs- och vaktchef är GroB-Felix (he he he he).
Jaaa, då är vi två som diggar de japanska tunga kryssarna. Linjerna på dem är ovanligt vackra och i vissa fall, klart futuristiska. Att sedan ris-skutorna uppvisade mindre bra sjö- och eller skyddsegenskaper, etc. är en annan femma.

Kan kort berätta att jag har alla bygglådorna om de japanska tunga kryssarna här hemma i hyllplanen. Så som Ni nämner är Tone & Chikuma något alldeles i hästväg. Bara spana in linjerna och att all tungt artilleri är för om bryggsystemet, och vilket bryggsystem se´n! Samma gäller Fuso & syrran (slagskepp). Prata om skyskrapor på sjön (he he he he). Fan, vilken pendeleffekt det måste ha varit för lirarna som tjänstgjorde i dessa höghus. Nåja, har faktiskt Tone & Chikuma lådorna från Fujimi (Full-Hull) här på datorbordet. Har dickat in gjutningarna, etc. på resp. låda och kan bara utdela 5 stjärnor (av 5)
Skall erkänna att jag är svag för Fujimi´s nu sista verktygstillämpning. Passform och annat är vorbenat bra. Alla ritningar och litteraturer/foto stämmer väl överens med firmans produkter som ligger och skramlar i bygglådorna.
Framtida byggplaner efter att IJN Akagi 1941 och RMS Queen Mary levererats till glasskåpen, så tror jag kastar mig handlöst över alla Fujimi lådorna (Full-Hull) innehållandes Kongo classen. Har fixat alla tillbehör, litteraturer, etc. Ganska så vackra fartyg, och inte att förglömma, så olika i utförande!
Mvh
D & Felix