Skala 1/6-figurer: produktnyheter
- Cyber Joker
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Tyvärr verkar han bara ha högerväskan för magasinen - det skulle sitta fint med ett helt par... Det blir väl att plocka DiD:s "Hans Ebner" MP44-väskor. I övrigt är figuren halvintressant - mössan ser fin ut, sculpten verkar OK (om än lite slätstruken). "Vampir"-systemet verkar ju ha varit rätt sällsynt, så det är tveksamt om jag satsar på en så pass udda fågel, även om jag har några figurer med slutstridstema.
Delar din uppfattning.
Inte värst många Vampir lär ha funnits.
Dragon har redan gett ut en figur och ett Acessories set med denna Vampir.
Arno hade dessutom det (förmodligen) megatunga batteri som behhvdes för att driva detta "system"
Verkar saknas på denna figur, vi får väl se.
Vad jag vet fanns annars liknande typ av IR monterat på Pantherstridsvagnar (sikte) i krigets slutskede.
På en Panter behöver man ju inte bära batteriet...
Verkar vara en relativt ointressant figur om man redan har Arno eller en Mp44 med kitet.
Glim
Inte värst många Vampir lär ha funnits.
Dragon har redan gett ut en figur och ett Acessories set med denna Vampir.
Arno hade dessutom det (förmodligen) megatunga batteri som behhvdes för att driva detta "system"
Verkar saknas på denna figur, vi får väl se.
Vad jag vet fanns annars liknande typ av IR monterat på Pantherstridsvagnar (sikte) i krigets slutskede.
På en Panter behöver man ju inte bära batteriet...
Verkar vara en relativt ointressant figur om man redan har Arno eller en Mp44 med kitet.
Glim
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Intressant info.
Dock gör det väl kanske figuren mer eller mindre intressant.
Endast 310 enheter levererade?
Inte gör det väl Arno med sin Liebermuster mindre unik?
Kanske tom. mer trolig. (1945, Berlin, slutet av kriget)
Dragon har ju gjort Ansgar med Liebermuster och Krummlauf till Mp44 , vilket torde vara lika ovanligt.
Mvh Glim
Dock gör det väl kanske figuren mer eller mindre intressant.
Endast 310 enheter levererade?
Inte gör det väl Arno med sin Liebermuster mindre unik?
Kanske tom. mer trolig. (1945, Berlin, slutet av kriget)
Dragon har ju gjort Ansgar med Liebermuster och Krummlauf till Mp44 , vilket torde vara lika ovanligt.
Mvh Glim
Jag har redan Arnos MP & uniform så den här hamnar nog på inte på inköpslistan.... fast man kan enkelt ta bort Vampir-siktet från bössan & då har man en standard, inte alls dum senkrigs-soldat.
Batteriställningen som sitter på ryggen går att använda till annat, har sett en bild där en liknande ställning bär en 5 cm granatkastare...
Fasiken, håller nästan på att övertala mig själv att köpa den här figuren.
Batteriställningen som sitter på ryggen går att använda till annat, har sett en bild där en liknande ställning bär en 5 cm granatkastare...
Fasiken, håller nästan på att övertala mig själv att köpa den här figuren.
Nu lutar jag också åt att införskaffa denna.snorre70 skrev:Jag kommer att in handla denna figur fast jag har Arno. Gillar den.
& om man kollar på bilden hos DragonmodelsUSA så ser man att bössan har en bättre målning än tidigare. Arnos var mattsvart, en nyans som sällan syns på original StG44:or + att stocken för första gången har den "rätta" ersatzträ-looken.
D.v.s. att den är gjord utav ihoplimmade träbitar.
Kanske petitesser, men för en vapenfetischist som mig kan det väga tungt!
Cyber Hobby
Lite nytt på G från tyvärr CH, men klart läckert om man ska bygga DIO.
- Bilagor
-
- GCC.jpg (128.94 KiB) Visad 602 gånger
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt: