Lite arbetsblider på mina SS-VT Germania.
Kanske snart färdiga.
Mvh
Glimturen
Jodå, lite tidigt är det.Cyber Joker skrev:Hmmm, lite tidigt med ett riddarkors på en underofficer tycker jag, speciellt som han inte tycks ha några andra utmärkelser. SS-VT är väl 1939 - 40.
Trevligt att se att du har vinklat torped väggen, o ska sätta in en vinklad ratt.glimturen skrev:Tack för trevliga och uppmuntrande kommentarer!
Lite utveckling på mitt 250 bygge´!
Har missat det här, var bara tvungen att kommentera det, snygga figurer, jag har själv funderat på att skaffa "Paul Wesche", men vem vet, snart är det ju födelsedag.glimturen skrev:Någon bild till.
NCO insignia har jag gjort själv. Basen för bägge figurerna är Ferdinand Mauss, DML.
HS till Paul fån ursprungliga SS-VT NCO hade jag i nån låda, fick åter duga tills vidare.
Saknar bara ärmbindel med titel och smocken som ligger framför.
Kan bli nåt mer eller mindre.
Hans utrustning är från mina "restlådor"
Ferdinand har fått behålla alla sina orginalsaker men har en del tillägg.
Glimturen
Min Paul köptes bara som lös kropp. Kroppen användes i nåt annat projekt.Reinhard skrev:Ja, men jag har sett den på ebay några gånger, det brukar oftast finnas åtminstone några eller någon till salu, men vi får se.Cyber Joker skrev:Är inte Paul rätt svår att få tag på idag? Det var ju några år sedan den kom ut.![]()
//Alexander