Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
SS Grupp
Nu Har jag på börjat min lilla grupp SS soldater, kommer troligen bli ca 6 till 10st totalt, men man vet aldrig. Men nu är det stopp pga inväntan av delar.
Axel klaffarna till signal SS är sponsrade av Välitalo.
Axel klaffarna till signal SS är sponsrade av Välitalo.
- Bilagor
-
- ssg.JPG (81.76 KiB) Visad 673 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
SS Grupp
Sakta men säkert tar min lill SS grupp form vart efter delarna landar och jag kommer på lite. Gruppen består av just nu.
Willi Möhlmann, Pavel Chernov, Lothar. o mer kommer.
Willi Möhlmann, Pavel Chernov, Lothar. o mer kommer.
- Bilagor
-
- ssg1.JPG (86.22 KiB) Visad 619 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Ok, helgen är snart över igen & ett par nya figurer hann bli klara!
Först en SAS soldat, västfronten -45. Jag hade en sådan tidigare, men den här är uppdaterad & ska vara korrekt.
Jag tänker främst på "Oscar McKinnons" windproof smock, ju mer jag läste på om britterna ju mer FEL kändes den... alltså camomönstret, skärningen är helt ok...
Så jag fick tag i ett par extra Denison-smockar, (från Soldat 3), så han fick en sådan.
+ Enfield No4 i sniperutförande. I övrigt har han brittisk standardutrustning, förutom pistolen i bältet, & repet, (toggle rope) vilket dessa elitsoldater ofta bar.
Repet var till för alla möjliga behov, överkomma hinder, bygga bårar etc.
Först en SAS soldat, västfronten -45. Jag hade en sådan tidigare, men den här är uppdaterad & ska vara korrekt.
Jag tänker främst på "Oscar McKinnons" windproof smock, ju mer jag läste på om britterna ju mer FEL kändes den... alltså camomönstret, skärningen är helt ok...
Så jag fick tag i ett par extra Denison-smockar, (från Soldat 3), så han fick en sådan.
+ Enfield No4 i sniperutförande. I övrigt har han brittisk standardutrustning, förutom pistolen i bältet, & repet, (toggle rope) vilket dessa elitsoldater ofta bar.
Repet var till för alla möjliga behov, överkomma hinder, bygga bårar etc.
- Bilagor
-
- SAS.jpg (114.98 KiB) Visad 551 gånger
Så en figur jag velat göra ett bra tag, nämligen en brittisk commando.
Jag har lastat på honom så mycket grejor så han liknar en julgran snart...
No6 Commando (Army) tillhör han, Royal Marines hade även de Commandos, eller Special Service som de ävan var kända som.
Dessa soldater skulle tilldelas den senaste utrustningen & de bästa vapen som fanns tillgängliga, de var även utbildade på fiendens samtliga vapen + en hel del annat som de reguljära soldaterna inte fick lära sig. Närstrid, tystande av vaktpost, etc...
Många skandinavier (mest norrmän) tjänstgjorde också i dessa styrkor.
Det främsta beviset på att de var utvalda & välutbildade var att de tilldelades den gröna baskern, något britterna faktiskt var först med, men som sedan blivit ett kännetecken för elitsoldater världen över.
Som halsduk har han ett camonät, i övrigt har han den större ryggsäcken, den speciella magväskan med inte mindre än 7 mag, en ljuddämpad Stengun,& som pricken över i, en Sykes Fairbairn närstridskniv fäst vid benet.
Redo att anfalla Festung Europa!
Jag har lastat på honom så mycket grejor så han liknar en julgran snart...
No6 Commando (Army) tillhör han, Royal Marines hade även de Commandos, eller Special Service som de ävan var kända som.
Dessa soldater skulle tilldelas den senaste utrustningen & de bästa vapen som fanns tillgängliga, de var även utbildade på fiendens samtliga vapen + en hel del annat som de reguljära soldaterna inte fick lära sig. Närstrid, tystande av vaktpost, etc...
Många skandinavier (mest norrmän) tjänstgjorde också i dessa styrkor.
Det främsta beviset på att de var utvalda & välutbildade var att de tilldelades den gröna baskern, något britterna faktiskt var först med, men som sedan blivit ett kännetecken för elitsoldater världen över.
Som halsduk har han ett camonät, i övrigt har han den större ryggsäcken, den speciella magväskan med inte mindre än 7 mag, en ljuddämpad Stengun,& som pricken över i, en Sykes Fairbairn närstridskniv fäst vid benet.
Redo att anfalla Festung Europa!
- Bilagor
-
- STen.jpg (113.07 KiB) Visad 549 gånger
-
- Commando.jpg (101.67 KiB) Visad 549 gånger
- Cyber Joker
- Medlem