Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Låst
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 9 april 2007, 19:39

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Trots att våren är i antågande så är det vinter i centrala Ryssland. Men det är inte kallare än att han kan hålla i MG34:an med bara händer. :D
Du Cyber den där va beväpnad till tänderna du, men cool.
Kan behövas när Stalins röda horder väller fram över steppen med skrikande politruker bakom sig med Naganen i ena handen och piskan i den andra. :lol:

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 9 april 2007, 20:25

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Trots att våren är i antågande så är det vinter i centrala Ryssland. Men det är inte kallare än att han kan hålla i MG34:an med bara händer. :D
Du Cyber den där va beväpnad till tänderna du, men cool.
Kan behövas när Stalins röda horder väller fram över steppen med skrikande politruker bakom sig med Naganen i ena handen och piskan i den andra. :lol:
Jo du själv så tycker jag om när dom är beväpnade. Som man brukar säga mycket vill ha mer! :lol:

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 10 april 2007, 15:49

Här är ett par till jag fixat till sedan i söndags.

Bild

Erich Spiegel i princip direkt ur boxen. Jag la till en kokard, satte på honom ett linne under (den rätt så tunna) sjömansblusen, och målade kängorna svarta. Moppen är handgjord.

Bild

Här är då Willi Bauer. Jag gjorde bältet smalare, monterade ett bältespänne för meniga och underbefäl, fixade till en bajonett, bytte hjälmen till en från Sideshow (ommålad, försedd med CVI-dekaler och inredd + ny hakrem), la till ett SA-sportmärke, samt bytte ut armbandet mot ett med "Adolf Hitler". Axelklaffen är handgjord.

Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 10 april 2007, 16:48

Hur var hans gevär, Hellqvist? Kan man plocka isär det? På bilderna verkar det ha separat avtryckare. :D

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 10 april 2007, 17:18

Kul med nya figurer, gillar båda B!

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 10 april 2007, 17:24

Snygga figurer! :D

//Alexander :D

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 10 april 2007, 18:47

Tack för kommentarerna! :)
Cyber Joker skrev:Hur var hans gevär, Hellqvist? Kan man plocka isär det? På bilderna verkar det ha separat avtryckare. :D
Geväret (en Kar98b) är helt OK (mycket bättre än tidigare försök), och kan plockas isär (mycket fin stjärnskruvmejsel anbefalles).

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 10 april 2007, 19:25

B Hellqvist skrev:Här är ett par till jag fixat till sedan i söndags.

Erich Spiegel i princip direkt ur boxen. Jag la till en kokard, satte på honom ett linne under (den rätt så tunna) sjömansblusen, och målade kängorna svarta. Moppen är handgjord.

Här är då Willi Bauer. Jag gjorde bältet smalare, monterade ett bältespänne för meniga och underbefäl, fixade till en bajonett, bytte hjälmen till en från Sideshow (ommålad, försedd med CVI-dekaler och inredd + ny hakrem), la till ett SA-sportmärke, samt bytte ut armbandet mot ett med "Adolf Hitler". Axelklaffen är handgjord.
Bra jobbat med Willi Bauer och för den delen Erich Spiegel med. snyggt. :)

Bra jobb med axelklaffen och kniven med. har du gjord det som sitter runt kniven med??
JAg hoppade över att inhandla Erich Spiegel i box men kunde inte låta bli att köpa han löst.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Gerhard sörjer sin döde bror och vän Nico.

Inlägg av Reinhard » 10 april 2007, 21:01

Gerhard sörjer sin döde bror och vän Nico. Nico blev skjuten av en vodkadrickande och krigshärjad ryss, den ryssen finns inte längre. Gerhard gjorde allt han kunde för att rädda sin bror och vän Nico, men han misslyckades, Nico hade drabbads av akut blodbrist och syrebrist, och dött. Gerhard kommer aldrig att bli den samme han var. Nico har räddat Gerhard flera gånger men när det var Gerhards tur att göra det samma för sin bror så misslyckades han. Från den här dagen så kommer Gerhard att hata alla ryssar.........

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Vad tycker ni?(Jag är nybörjare, det är första gången jag gör det här).

//Alexander :D

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 10 april 2007, 21:33

Ser väl bra ut förutom att kragspegeln på vänster krage sitter fel, strecken ska vara neråt eller framåt hur man nu ser det.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 10 april 2007, 21:46

Cyber Joker skrev:Ser väl bra ut förutom att kragspegeln på vänster krage sitter fel, strecken ska vara neråt eller framåt hur man nu ser det.
Ojdå, den låstnade och så satt jag tillbaka den, jag gjorde det ganska snabbt så jag måste ha missat det. :oops:

Alla åsikter är välkomna.

//Alexander :oops:

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 10 april 2007, 22:23

snorre70 skrev:Bra jobb med axelklaffen och kniven med. har du gjord det som sitter runt kniven med??
Tackar! Axelklaffen är helt custom, medan bajonetten är från DiD. Den har målats om en aning, medan bärlädret målats helt vitt för paradbruk.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 10 april 2007, 22:29

Ser ut som Bauer har samma uniform som Grimminger?

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 10 april 2007, 22:31

Camo till underofficeren
Bilagor
Underofficer.jpg
Underofficer.jpg (52.74 KiB) Visad 523 gånger

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 10 april 2007, 22:45

Cyber Joker skrev:Ser ut som Bauer har samma uniform som Grimminger?
Njae, det är mer som mollskinn/mocka, och ser inte ut som vanligt tyg. Jag tror DiD har gjort uniformer av det tyget tidigare.

Låst