Att bygga modeller som man har i garderoben

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Inlägg: 753
Blev medlem: 4 mars 2006, 19:27
Ort: Snurrande

Att bygga modeller som man har i garderoben

Inlägg av Urban » 19 oktober 2023, 10:11

Apropå detta med att bygga modeller så är mitt problem att man har en del i gömmorna :D

Har nyligen börjat med att måla terräng då jag även startat att måla (samt modifiera) Battletech figurer till det figurspelet, tänk Warhammer 40k fast med annan spelvärld. Där är tanken även att delta i spelandet som finns lokalt. Deltog också i den senaste Kickstartern så man måste ju måla ikapp tills dessa kommer i posten nästa år!

Finns även två CV90 som jag hade tänkt att fixa till som en Lvkv 90, men kändes för krångligt. Blir nog vanliga svenska CV90A och C istället eller så får jag göra en Ukrainsk bara jag hittar bilder på hur de ser ut.

Har även planer på att modifera den B-52 jag har i skala 1:144 till den fiktiva B-52 som finns i 'Flight of the Old Dog' av Dale Brown. Stealth samt med AA missiler samt annan hi-tech.
https://www.goodreads.com/book/show/840 ... he_Old_Dog

Finns en del annat, bland annat Strv-103 och Hkp 9 men inser att jag trots att jag sålt bort en massa figurer och modeller senaste tiden har för många kvar att måla :P

Vet inte om ni andra även målar till de brädspel ni har? Ibland kör jag med klarlack på markörerna för att undvika att de slits ut i förtid, eller så bör jag inte spela dessa så ofta... i andra brädspel så är ju det plastfigurer som känns tråkiga med att de enbart är ex. gul och röda etc. så brukar försöka göra med dem individuella med varierande resultat!

Så att måla är för mig något som har ett stort spännvid.

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7147
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Att bygga modeller som man har i garderoben

Inlägg av sonderling » 13 december 2023, 07:40

Suck jag har väl ungefär 6 flyttlådor med modeller. Har sålt av lite men det har en förmåga att öka på sig hela tiden endå? :? Mest för att beställer man nått kan man passa på att beställa lite extra. Eller att man beställer nått man vill bygga nu men ångrade sig eller passa på att köpa nått man ska bygga senare när man får lugn och ro. (oftast större bombare.)Vilket man aldrig får. (När jag blir pensionär ska jag bygga utvecklingen av bomber command!)

Köpte också på mig en del ryskt för jag blev inspirerad att bygga teman från "Det stora fosterländska kriget", sedan anföll Ryssarna Ukraina och jag tappade sugen totalt för det. Nu spårade jag istället in på Amerikanska armén under vk2. Vilket betydde att man fick köpa på sig mera. Så samlingen växte med en flyttlåda till.

Har gett bort en del till min yngste son att bygga så återväxten är säkrad. :milsmile:


Brädspel har jag aldrig fattat faktiskt. Men jag tror det kom till en generation yngre än mig? (70-80 -talister?) :?

Sonderling

Skriv svar