Härligt Stefan!
Jag hoppas att du har förstående grannar...
Håll oss uppdaterade hur det (knallar och) går.
Cyber//
Som Stefan skriver så är de lite tidigt att säga bu eller bä om Verio.
Men det verkar lovande och kan de hålla priserna på en anständig nivå kan det bli riktigt bra.
De kostar nog mera än 20 000:- och alla har motorer.
De har haft för klena motorer som i princip alla tillverkare haft som barnsjukdom men har bytt ut till kraftigare doningar nu.
Deras KT ser hyfsat bra ut men som alla deras andra vagnar är plåtarna tunna för snåla med den dyra metallen och det syns allt för tydligt på vissa ställen. Där har Armortek lyckats bättre med t.ex. riktiga torsion bars i stället för Verios spiralfjädrar.
Steeldragon har en del skrivet om dem:
http://www.steeldragons.net/Kingtigerone.html
Verio har funnits i många år nu och Mark-1 i England sålde dem i några år.
Eller försökte sälja för jag tror inte han lyckads sälja en enda.
Det var en Late Tiger 1 i 1:6 som var deras första modell och det var långt innan Armortek släppte sin Late modell.
Jag var mer än sugen på Verios och den Mark hade tagit till England och tänkte sig sälja till mig, men det blev aldrig affär och vagnen skickades efter några år tillbaka till Kina.
För svag, för dåliga detaljer och några mått som var helt fel och allt detta på en färdigbyggd modell med allt vad det innebär av krångel med att rätta till det man vill ha fixat gjorde att jag passade.
Skrev en lista på saker som med små enkla medel kunnat fixas innan ihopsättning men Kineserna vägrade i sten utan det var "take it or leave it" so I left it och väntade ut Armorteks istället
Men jag har på känn att de idag lyssnar på synpunkter ifrån marknaden - de har nog lärt sig nu.
Mvh
Kent