World at War

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

World at War

Inlägg av J von B » 16 maj 2002, 23:03

Har precis beställt:

World At War - Collectors Edition

Beskrivning:

Detta sägs vara den mest omfattande dokumentären av Andra världskriget som någonsin gjorts. Du får se väldigt sällsynta bilder och lyssna på frispråkiga intervjuer. Sir Laurence Olivier och Eric Porter guidar dig från början till slut. Innehåller alla fem delar men sammanlagt nästan 32 och en halv timmes film.

http://www.discshop.se

Nå någon som sett den eller delar och kan ge ett omdlmme, då jag är väldigt nyfiken av mig.

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem
Inlägg: 441
Blev medlem: 26 mars 2002, 11:33
Ort: Sala

Waw

Inlägg av Hooka-Hey » 17 maj 2002, 10:39

Jag såg serien när den gick på TV för ett antal år sedan och konstaterar att du har gjort en mkt bra investering.

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 17 maj 2002, 10:52

Hooka-Hey

Det låter lovande. Får jag fråga vilken kanal den sändes på?

Mvh
/Johan

Olov
Medlem
Inlägg: 145
Blev medlem: 3 april 2002, 19:13
Ort: Stockholm

Re: Waw

Inlägg av Olov » 17 maj 2002, 19:47

Hooka-Hey skrev:Jag såg serien när den gick på TV för ett antal år sedan och konstaterar att du har gjort en mkt bra investering.
Kan bara hålla med föregående talare. Frågan är om det inte är den bästa och mest fullständiga dokumentären du snart har i din hand...?

I alla fall om WW2.

Det finns så mycket "dokumentärer" om WW2 som inte ens har en stenkulas värde, men denna dokumentär, Johan; är SÅ bra.

Grattis.

Jonas

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 18 maj 2002, 00:38

Det låter omåttligt lovande, men nu blir jag som ett barn på julafton - kan inte bärga mig....

Mvh
/Johan

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem
Inlägg: 441
Blev medlem: 26 mars 2002, 11:33
Ort: Sala

WaW

Inlägg av Hooka-Hey » 21 maj 2002, 19:22

J von B skrev:Hooka-Hey

Det låter lovande. Får jag fråga vilken kanal den sändes på?

Mvh
/Johan
Hoppla - det var en bra fråga! Det var ett bra tag sedan - men jag tror att det var TV2 på den tiden det begav sig. Jag tror att det var runt 1980 - 1981 eller liknande som denna serie sändes och det var under sommarperioden. Den version som nu finns på DVD innehåller, förutom alla de avsnitt som tidigare sändes, även en del extra lull-lull - mkt prisvärt!

Hälsningar,

/ Hooka-Hey

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 21 maj 2002, 22:40

J von B skrev:Hooka-Hey

Det låter lovande. Får jag fråga vilken kanal den sändes på?

Mvh
/Johan
Den sändes i Sverige första gången 1975, om jag inte missminner mig. Såg varenda avsnitt...

Skriv svar