Inget nytt på spelfronten?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Inget nytt på spelfronten?

Inlägg av Dalmas » 2 maj 2002, 15:55

Har spelat dataspel sedan jag fick min första dator (Sinclair Spectrum ZX81 - med den enorma minneskapaciteten på 1 kb!). Har faktiskt börjat tröttna. Det kommer ju inga nya spelidéer. Mycket lite har hänt sedan Civ och Wolfenstein kom någon gång för tio år sedan. Varför? Det finns ju möjliga spelformer som är annorlunda och som skulle bli mycket mer intressanta och historiskt mer korrekta.

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 2 maj 2002, 18:02

Vet inte vad du menar med "Det kommer ju inga nya spelidéer" riktigt, men nog f-n har det hänt mycket, i första Wolf så sprang runt med en minigun och röjde i ett hus som såg lika dant ut överallt!! Usch!! Medal of Honor:AA är bra tycker jag i det stora hela iaf. Dels så slutar spelet med en senapsgasfabrik man dödar inte Hitler vilket skulle vara rejält inkorrekt, som jag hoppas ni fattar... Förmodligen vågar man inte göra några jätte nya ideer(spel makarna känner miljarder) och sen vilket jag tror mest på är att tekniken fortfarande är så pass begränsad. Alla kan (vilket vissa upptäckt nu) inte ha monster maskiner. Folket har inte råd än...

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 3 maj 2002, 07:06

Weeeeee, jag älskar wolfenstein 3d, det är skit kul ju, jag har dödat hitler, bara lite konstigt att han bara är andra `bossen´.

Skriv svar