BF 1942 - realistiska kartor?
BF 1942 - realistiska kartor?
Jag har spelat BF1942 rätt länge nu och tröttnar aldrig. Nyligen läste jag om slaget om Wake Island och studerade lite kartor m.m. Och det fick mig att fundera över hur pass verklighetstrogna kartorna är när det gäller:
- Storlek/skala
- Höjdskillnader
- Props typ hus, byar, bunkrar, skogar osv.
När det gäller just Wake Island så verkar det som ön är större i verkligheten och så hade flygfältet aningens annorlunda placering. Annars stämmer det rätt bra måste jag säga. Just det, korallrevet saknas.
Synpunkter?
/Gribing
- Storlek/skala
- Höjdskillnader
- Props typ hus, byar, bunkrar, skogar osv.
När det gäller just Wake Island så verkar det som ön är större i verkligheten och så hade flygfältet aningens annorlunda placering. Annars stämmer det rätt bra måste jag säga. Just det, korallrevet saknas.
Synpunkter?
/Gribing
Kartorna är nog inte särskilt verklighetstrogna. Skalan är ju naturligtvis helt åt skogen men jag skulle tro att de har använt riktiga kartor över slagfälten och förminskat dem ganska rejält, samt tagit bort lite onödigt/svårrepresenterade saker. En skog i verkligheten kanske har blivit 4-5 träd i spelet, en by en samling hus och så vidare.
Kolla in filmen om den nya expansionen Secret Weapons:
http://www.eagames.com/official/battlef ... oclips.jsp
http://www.eagames.com/official/battlef ... oclips.jsp
- Wolfblitzer
- Medlem
- Thomas Johansson
- Medlem
Idag kommer en ny officiell karta,Battle of Britain.
Två nya vapen:
Tyskarnas: Junkers Ju88: 1 pilot, 3 skyttar
Britterna: Får i dett fallet ett radartorn, där dom kan se all inkommande trafik ifrån tyskarna, men! den tar bara allt ovanför så under radartornet kan tyskarna smyga sig på obemärkt!
"In the new Battle of Britain map for Battlefield 1942, the Germans must disable the Royal Air Force's (RAF) four coastal radar towers as well as the Harwich Weapons Factory. Protected by several anti-aircraft batteries, the factory will be no easy target for the Luftwaffe. If the British can defend the objectives until the German tickets run out, they can wrest victory from the jaws of defeat".
Finns här:
ftp://largedownloads.ea.com/pub/misc/bf ... in_map.exe
Två nya vapen:
Tyskarnas: Junkers Ju88: 1 pilot, 3 skyttar
Britterna: Får i dett fallet ett radartorn, där dom kan se all inkommande trafik ifrån tyskarna, men! den tar bara allt ovanför så under radartornet kan tyskarna smyga sig på obemärkt!
"In the new Battle of Britain map for Battlefield 1942, the Germans must disable the Royal Air Force's (RAF) four coastal radar towers as well as the Harwich Weapons Factory. Protected by several anti-aircraft batteries, the factory will be no easy target for the Luftwaffe. If the British can defend the objectives until the German tickets run out, they can wrest victory from the jaws of defeat".
Finns här:
ftp://largedownloads.ea.com/pub/misc/bf ... in_map.exe