Korsriddaren
Varför tycker jag den är dålig? Jo för den skildrar en av de värsta tragedierna i usas "stolta" historia på ett aldeles för patriotiskt sätt.
Jag har inte ens orkat se hela pga all romantik så jag snabbspolade bara till krigscenerna och struntade i resten.
Annars kan jag ge dig tips om ännu smetigare patriotism i två filmer som är på gång.
Den ena är The Guys som handlar om en journalist som får till uppgift att hjälpa en brankårschef med att skriva en hyllning till dom tappra brandmän som dog när WTC rasade.
Givetvis blir dom påverkade av den känslomässigt laddade uppgiften så att dom dras till varandra.
Trailern är nog för att framkalla kräkreflexen om man inte älskar sentimentalt mys.
Den andra filmen är den som ska handla om räddningen av den förtjusande kvinnliga soldaten Jessica Lynch som blev krigsfånge hos dom elaka Irakierna.
En komisk sak är att NBC först skulle köpa hennes berättelse och göra en verklighetsbaserad film men efter att det blev känt att "Fritagningen" inte var så hjältemodig och actionfylld som det först påstods ändrades planerna och NBC säger sig ha rätten att istället basera filmen på medias överdrivna rapportering.
Allt för att skapa en hjälte och det kommer nog att som vanligt kallas "based on a true story".