Jag har spelat en hel del Crusader Kings II och här är bilder från när jag spelar Västergötland. Huvuddelen av Frankrike, Italien och England är delar av landet. Det finns också ett västgötiskt Spanien, Västafrika och Irak. Man kan också se att Bysans har tagit kontroll över stora delar av Nordafrika
Universitetet i Västergötland. Det är ett av de underverk jag har byggt.
En lista över de största religionerna. Asatron är världens klart största religion. Sunni-islam är i en krissituation.
Och en lista över antalet soldater. Det fredsälskande västgötska folket har en armé som är mer än dubbelt så stor som det näst mäktigaste rikets.
Det är ett kul spel, men som så många sådana här är det för lätt när man vet hur man skall göra. Det är ju inte direkt realistiskt att en härskare i Västergötland skulle lyckas skapa ett sådant här välde, även om spelet börjar 769 och att jag alltså har spelat i 430 år eller så.
Något av det roligaste är att man kan börja som härskare över en enda provins om man vill, och ibland kan man vara en undervasall i ett stort rike. Här är Monemvasia, där man i början lyder under en härskare över delar av Grekland, som i sin tur lyder under kejsaren. Det är ganska svårt att expandera till en början. Något av det roligaste med att spela dem är att där fortfarande finns de som tror på de grekiska gudarna. Många som spelar det landet försöker därför själva konvertera till grekisk religion för att sedan försöka sprida den i kejsardömet, så att det blir ett slut på kristendomen