Sudden Strike Forever.

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Sudden Strike Forever.

Inlägg av Mercai » 21 februari 2003, 23:22

Hej!
Har nu skaffat Sudden Strike Forever. Några andra här som spelar det och är sugna på en liten skalman-fajt? Anno har man redan klått så... 8)

Plankt
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 9 augusti 2002, 23:46
Kontakt:

Inlägg av Plankt » 22 februari 2003, 01:00

är det samma som sudden strike två?

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Sudden Strike Forever.

Inlägg av Martin Tunström » 22 februari 2003, 03:27

Pulse skrev:Hej!
Har nu skaffat Sudden Strike Forever. Några andra här som spelar det och är sugna på en liten skalman-fajt? Anno har man redan klått så... 8)
Phuu, pga. av att vi bestämde att du skulle vara anfallaren och fick mer ballonger, medan jag fick mindre ballonger som försvarare, och om jag inte mins fel så slaktade jag mer stridsvagnar och infanteri än du slaktade av mig! 8) Sedan vill jag minnas att du gjorde en del korkade beslut som att ränna in i en by som först var befäst med miner (något din tanks fick erfara), stridsvagnshinder och diverse kanoner, sedan inne i byn stötte du på soldater i varje hus och vid en del ställen tanks.(Som jag lätt retirera eftersom jag visste att du skulle bomba var dom stod) :P

/Mvh från den "största befästningsbyggaren genom tiderna"

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 22 februari 2003, 07:55

Pulse, vårat försök att fixa mitt ljud var allt annat än lyckat, försökte som sagt va byta drivrutiner, men det funkar inte så nu har jag inget ljud alls.

Hjälp, någon??

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 22 februari 2003, 12:34

Om jag får bukt med min brandvägg så kan jag spela med dig Pulse.

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 22 februari 2003, 15:00

Låter bra! :D

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 22 februari 2003, 18:52

Om jag bara hittar servern så kommer jag :wink:

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 22 februari 2003, 19:09

om min mamma låter mig installera spelet på internet datorn och jnån kan hjälpa en stackars n00b :oops:

Mikael Karlsson
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
Ort: Vålberg
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 22 februari 2003, 21:39

Det skulle vara väldigt kul om vi Skalmaniter ;) börjar spela igen!
Jag har inte SSF installerat dock, ljudet fungerar inte till det men jag får se om jag får nån ordning på det, isåfall är jag gärna med! :)


/Amiral Armsvett ;) 8) :D

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 23 februari 2003, 11:42

Mikael Karlsson skrev:Det skulle vara väldigt kul om vi Skalmaniter ;) börjar spela igen!
Jag har inte SSF installerat dock, ljudet fungerar inte till det men jag får se om jag får nån ordning på det, isåfall är jag gärna med! :)


/Amiral Armsvett ;) 8) :D
Nja vet inte hur det går med det. Spelet funkar ju inte för Rommel och anno har problem med sin router. Jag däremot fixade så jag kunde spela med den och spelade två matcher med pulse och självklart så vann jag båda :D . Tyvärr har inte pulse SS utan bara SSF, men vi kanske kan hitta folk på annat håll som vi kan spela med?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 23 februari 2003, 11:47

Plankt skrev:är det samma som sudden strike två?
Nej det är en expansion till Sudden Strike.

Mikael Karlsson
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:09
Ort: Vålberg
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 23 februari 2003, 11:54

tobbe skrev:
Mikael Karlsson skrev:Det skulle vara väldigt kul om vi Skalmaniter ;) börjar spela igen!
Jag har inte SSF installerat dock, ljudet fungerar inte till det men jag får se om jag får nån ordning på det, isåfall är jag gärna med! :)


/Amiral Armsvett ;) 8) :D
Nja vet inte hur det går med det. Spelet funkar ju inte för Rommel och anno har problem med sin router. Jag däremot fixade så jag kunde spela med den och spelade två matcher med pulse och självklart så vann jag båda :D . Tyvärr har inte pulse SS utan bara SSF, men vi kanske kan hitta folk på annat håll som vi kan spela med?
Det blir till att fråga lite här och var. :)

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 februari 2003, 12:25

Ingen som vet hur man går runt en korkad router med brandvägg, för att man ska kunna spela? By the way, grattis till segrarna tobbe! 8)

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 23 februari 2003, 12:35

Anno skrev:Ingen som vet hur man går runt en korkad router med brandvägg, för att man ska kunna spela? By the way, grattis till segrarna tobbe! 8)
Tackar

Jag vet hur man gör det är bara det att vi har olika routers och du kan ju inte ens logga in på din router.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 februari 2003, 12:49

tobbe skrev:du kan ju inte ens logga in på din router.
Du behöver inte vara elak! :cry: Den förbannade routern vill inte komma fram utan säger att den är "busy" när man skriver in 192.168.0.1! :cry:

Skriv svar