Deutschland 83

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7140
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Re: Deutschland 83

Inlägg av sonderling » 29 april 2020, 14:19

Kollar på den nu. Jag tycker än så länge att den är helt okej. Det är kul med en serie från den tiden man själv var med i. Typ ja just ja Unita de hade man glömt!
Tyvärr minns jag knappt hur 83:an slutade, varför blev han persona non grata och fick fly till Afrika? Och han den där andra, officers sonen som var bög, jag trodde han sköt sig?

Sonderling

PS Homeland fick man känna sig blåst på. Tänkte binge titta men rättigheterna hade redan upphört för de 6 första och tänker inte börja titta från avsnitt 7. Man får väl hoppas att det kommer till Netflix så småningom? :x

Användarvisningsbild
tyskaorden
Redaktör emeritus
Inlägg: 7643
Blev medlem: 27 mars 2002, 14:52

Re: Deutschland 83

Inlägg av tyskaorden » 7 maj 2020, 16:16

På något sätt hjälpte väl Martin NATO i Deutschland 83? Det kan väl också förklara varför han fick gömma sig i Afrika.

I Deutschland 86 är det ju blodigt så det förslår. Intressant också att se hur desperat man är i DDR, när ekonomin är på väg åt fanders. Låter västtyska medicinföretag testa mediciner på östtyska patienter mot betalning.

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 7140
Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
Ort: Oxelösund

Deutschland 89

Inlägg av sonderling » 12 januari 2021, 11:44

Vet inte om ni märkt det men Deutschland 89 går på SVT play.
Har sett första avsnittet som börjar med murens fall.
obetalbar scen när de sitter på Stati högkvarteret och slökollar på nyheterna när gränsen plötsligt öppnas: MEIN GOTT!
Man undrar om det gick till så där. :)

Sonderling

Skriv svar