Historiepodden

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Historiepodden

Inlägg av Perra » 13 april 2014, 11:03

Hejsan på er!

För snart exakt tio år sedan reggade jag ett konto på skalman. Därefter var jag väldigt aktiv under några år men på senare tid har det tyvärr inte blivit lika mycket. Internet var inte supergammalt och inte jag heller för den delen, av någon anledning tog jag nicknamnet "perra". Jag heter egentligen Daniel och sedan 2004 har jag hunnit bli lärare och jobbat som det flera år. Det är ju väldigt roligt men många mycket spännande historiska händelser är liksom för smala för att få plats i undervisningen. Därav föddes idén om en podcast som jag och en kollega driver. Vi har tämligen olika intressen vad gäller historia och mycket annat så vi kompletterar och går på tvärs med varandra i flera fall.

Den heter historiepodden och vi har fått oväntat många lyssnare den senaste månaden. Grundtanken är i nuläget att nya avsnitt släpps varannan söndag. Är det någonstans på internet man vill hitta historieentusiaster så är skalman den perfekta målgruppen, eller kanske värsta med tanke på hur många experter som finns här :wink: . Hur som helst vill jag göra er uppmärksamma på denna.

Lyssna gärna via iTunes eller tex http://podcasts.nu/poddar/historiepodden . Vi är glada för alla åsikter och synpunkter, du kan också kolla upp historiepodden på facebook :) eller twittra under #histpod. Kontot på twitter som heter "historiepodden" är dock inte vi.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Re: Historiepodden

Inlägg av Hexmaster » 14 april 2014, 08:26

Se där ja! Det här måste bara lyssnas på.

Med det namnet går ni sannerligen ut brett. :-)

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Inlägg: 10194
Blev medlem: 12 juni 2004, 18:41
Ort: Tjörn
Kontakt:

Re: Historiepodden

Inlägg av Hexmaster » 14 april 2014, 09:09

En snabb en: På podcast-sidan kan man spela upp avsnitten, men var laddar man ner mp3:orna?

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Re: Historiepodden

Inlägg av Perra » 14 april 2014, 11:31

Jag tror att det ska gå att göra här? http://historiepodden.libsyn.com/webpage/2014

Skriv svar