Några XBOX-ägare?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Argus
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 april 2002, 20:43

Några XBOX-ägare?

Inlägg av Argus » 15 april 2002, 21:04

Hallå!

Några XBOX-ägare här? I höst kommer det ett spel till XBOX som heter Stalingrad, enligt http://www.teamxbox.com/ . Det verkar lovande. Finns dock inte så mycket fakta om denna titel än.

Ett utdrag från deras sida: In the fall of 1942 when the German Third Reich was at its height of power, only Stalingrad stood between Adolph Hitler and total European dominance. In the martyred city crushed by bombs, a young Russian is thrown into the hell of battle and quickly becomes the most feared sniper by German troops. Stalingrad follows the historical battle through the eyes of the sniper. Players must accomplish various missions, helped by bots or friends in a unique cooperative mode.

Screenshots: http://www.teamxbox.com/screenthumbs.php?gid=367


Som den glada XBOX-ägare man själv är så måste det medges att man blir rätt nyfiken på detta spel. :D

Ha det!

///Andreas

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Re: Några XBOX-ägare?

Inlägg av tobbe » 15 april 2002, 21:31

Argus skrev:Hallå!

In the fall of 1942 when the German Third Reich was at its height of power, only Stalingrad stood between Adolph Hitler and total European dominance.
Vi kan nog inte förvänta oss att de här utvecklarna kommer att vara historiska korrekta. De kommer säkert att ha med scenen från enemy at the gates när båtarna korsar floden och blir beskjutna av planen. Tror de verkligen att de korsade floden på mitt på ljusa dagen?

Argus
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 april 2002, 20:43

Risken är väl rätt överhängande...

Inlägg av Argus » 16 april 2002, 12:45

Risken är väl rätt överhängande att spelet inte kommer att återges på ett historiskt korrekt sätt. Man kanske borde förbereda sig på både historietabbar och historieomskrivningar för att inte bli besviken. (Om vi har otur dvs.) Spelet kommer dock att riktas till en äldre publik, ju äldre spelaren är desto mer medveten blir han/hon också (oftast). Förmodligen så kommer många av köparna att vara historieintresserade. Det finns så många andra "skjutaspel" att välja på för de övriga som inte bryr sig.

Spelutvecklarna verkar vara ett franskt företag. Inte amerikaner alltså. I och med detta så kanske man slipper lite av det där "hjältesyndromet" som amerikanarna är duktiga på att få med överallt, vare sig det gäller filmer, böcker, spel osv.
Vet inte om fransmännen är så villiga att framställa ryssarna som "superhjältar" heller.

Sen kan man ju hoppas på att dom har tagit lärdom av skitfilmen Enemy at the Gates också. Om det ska vara tal i spelet, vilket det förmodligen kommer att vara, så får de gärna prata ryska respektive tyska, texta då hellre på engelska istället för att slänga in nån tafflig ryskamerikansk brytning.

Det visar sig. Ett bra initiativ är det i alla fall, framför allt för oss som är historieintresserade.

-vils-
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: 10 april 2002, 12:48

3D shooter ju

Inlägg av -vils- » 16 april 2002, 13:44

..så realistiskt kommer det garanterat inte att vara. Ett tevespel som är förgyllt med namnet stalingrad för att skapa stämning.

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 16 april 2002, 20:28

Stalingrad är ju mitt spel ju

eller iaf det som jag har tänkt att göra när jag väl fått ordning på mina skillz :)

jag har lite sånnadär halvskissade planer på (ännu ett) soldatsim, fast det ska utspelas typ runt stalingrad o så..

idéer finns det ju i överflöd men jag har knappt ens börjat skrapa på C / C++ så det lär ju ta några år...

fast när jag väl har gjort det så kommer de o vara bättre än operation flashpoint :P

nå, alltid kul o ha nått o se fram emot iaf

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 16 april 2002, 22:41

Kan du inte skriva normalt pojk? :x :cry:

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 18 april 2002, 19:28

tobbe skrev:Kan du inte skriva normalt pojk? :x :cry:
tydligen inte

hörde förresten att Microsoft har/ska sänka priset på X-boxen med 40%, så de har någon chans att slå Nintendo's Gamecube

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 18 april 2002, 21:26

XBOX håller på att bli en flopp... men det kommer aldrig microsoft erkänna :D :D :D

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 18 april 2002, 21:31

Jonteman skrev:XBOX håller på att bli en flopp... men det kommer aldrig microsoft erkänna :D :D :D

Är maskinen i sig kass eller beror det på det höga priset jämfört med konkurrenterna?



~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 18 april 2002, 23:11

Jag antar att det beror på det höga priset. Läste i ett nummer av "Finans Vision" tror jag det var att Microsoft går back(!) för varje X-Box de säljer, trots det höga priset. Det de tänkt tjäna pengar på är spelen.

En liten kuriosa är att en av mina kompisar var den förste i Sverige som "fick fel" på en X-Box då han samma dag som den släpptes i Sverige köpte den (sent den natten), gick hem, spelade hela natten, nästa dag efter några timmars spelande försvann ljudet och ersattes med något slags surrande... Troligtvis var väl felet även ett av de första i världen. (Han fick pengarna tillbaka och köpte inget nytt. :) )

/Johan
Senast redigerad av 1 Johan Elisson, redigerad totalt 18 gånger.

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 18 april 2002, 23:12

Microshaft har nog pengar så det räcker ändå. :)




~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 19 april 2002, 18:28

Jag tror X-BOX är en bra maskin men den kommer för sent, nu när Playstation är så stora och det finns dreamcast, gamecub. Dom som köper spel maskiner har nog redan köpt en av dom...

Fasans Lord
Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: 23 mars 2002, 18:02
Ort: Lund
Kontakt:

..

Inlägg av Fasans Lord » 22 april 2002, 16:43

Vad sägs om prissänkningen på 45%?
Och ersättningen till de som redan köpt ?

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 22 april 2002, 19:29

Ersättingen till dem som köpt?? "Ursäkta mig, men vi på Mircrosoft råkade sälja din X-Box till överpris så här får du lite pengar tillbaka. Ha en fortsatt trevlig dag" Skulle det gå till så eller??? :D :D

Fasans Lord
Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: 23 mars 2002, 18:02
Ort: Lund
Kontakt:

..

Inlägg av Fasans Lord » 22 april 2002, 19:33

Nej, men man ska få två spel och en handkontroll.
Tycker också att det låter helt sanslöst men, men..

Skriv svar