Rome total war

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Rome total war

Inlägg av L. Josephson » 3 januari 2003, 14:22

Rumours have been circulating that Rome was to be the focus of the next Total War game, now with many thanks to Scharukin we have a translation of a preview article from GameStar magazine.

You can find the full article in the Entrance Hall forum.

Planned for release in the 3rd quarter of 2003 Rome Total War promises to be outstanding.

Rome Total War promises a brand new 3D engine, using motion capture and polygons we will escape forever the bitmapped sprites we have grown so fond of over the last two and a half years.

Factions at this stage include Rome, Carthage, Egypt and Greece, with Historical campaigns depicting Spartacus and the slave revolt, Hannibal crossing the Alps and I am sure there will be many more for us to enjoy in the final release.

We will also be able to build wonders of the world including the Pyramids, the Colossus of Rhodes and the Colloseum.

Seiges will take on a new life, with the promise of Seige Towers, Battering Rame and Ladders. Plans at this stage also include seige engineers to tunnel under the walls.

Rome Total War promises to be truly fantastic, again i refer you to the Entrance Hall forum, where you will find links to a full size screenshot and a few thumbnail images, all we can find at this time,
no doubt, now the cat's out of the bag, we will see more reviews soon...
Senast redigerad av 1 L. Josephson, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 3 januari 2003, 18:40

Kolla här : http://www.gamershell.com/news/BRomeTot ... ovie.shtml

Om du vill se videon och några bilder

Användarvisningsbild
fast
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 19 oktober 2002, 03:57
Ort: Götaland

Inlägg av fast » 8 januari 2003, 08:36

Jag skulle vilja ha ett Total War spel som utspelar sig runt 1500-1700-talen.. Det vore nice.

Men visst, Rome ser riktigt fint ut :)

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 8 januari 2003, 12:46

Jag kanske är fel ute, men skulle inte de typ utveckla ett spel som skulle hetta musket: total war lite senare?

kanske bara drömt skulle vara grymt iof :)

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 8 januari 2003, 17:26

Glöm inte att de utvecklar en expansion till Medieval:total war nämligen Medieval: Viking Invasion :D

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem
Inlägg: 1621
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:33
Ort: Segeltorp

Inlägg av Leonidas » 8 januari 2003, 23:31

Kan inte ngn lägga upp screenshotsen, jag hittar inte dem.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 9 januari 2003, 08:38

....
Senast redigerad av 1 L. Josephson, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 9 januari 2003, 19:05

Officiela sidan för Medieval total war: Viking invasion
http://www.totalwar.com/community/medieval/viking.htm

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 14 mars 2004, 11:14

Nya screenshots från Rome: Total war

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem
Inlägg: 1021
Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
Ort: Stockholm

Inlägg av Panzerschreck » 14 mars 2004, 19:50

Det är så man blir tårögd :(



:D

Användarvisningsbild
Kynes
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: 28 juni 2003, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Kynes » 14 mars 2004, 19:55

Mena! Jag tror att det kommer att bli årets spel, eller iallfall för min del. Har längtat sedan de första rykterna kom och nu är det inte så jätte länge kvar innan det släpps :D :D

Användarvisningsbild
elRappo
Medlem
Inlägg: 422
Blev medlem: 16 november 2003, 17:38
Ort: Sverige

Inlägg av elRappo » 14 mars 2004, 22:21

Kynes skrev:Mena! Jag tror att det kommer att bli årets spel, eller iallfall för min del. Har längtat sedan de första rykterna kom och nu är det inte så jätte länge kvar innan det släpps :D :D
letade runt, men jag hittar inte pü vilket datum rome total war släpps. finns det nün som hittat datumet? :oops:

Användarvisningsbild
Kynes
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: 28 juni 2003, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Kynes » 14 mars 2004, 22:24

De har inget exakt datum men nån gång under denna höst så ska de vara klara. Får hoppas att de inte skjuter upp de nå mer, från början var de meningen att spelet skulle släppas under våren 04

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 15 mars 2004, 08:02

Det släpps i det tredje kvartalet i år

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Inlägg av tryggve » 15 mars 2004, 09:49

Jösses! Det är dreggelvarning där...

Skriv svar