Risk till PC

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
dego
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 april 2002, 17:07

Risk till PC

Inlägg av dego » 12 april 2002, 17:16

Hejsan, är det någon som har sett ett Riskspel för PC, som förutom det vanliga spelet har en variant där man får attackbonus om man anfaller från flera länder samtidigt. Det var nog fler skillander också men jag minns inte exakt vad...

Jag laddade ner detta spel från internet för något år sedan eller så, och det var verkligen kul (roligare än vanliga Risk). Men jag tappade bort det och kan inte hitta det på nätet igen.

Tacksam för tips.

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem
Inlägg: 539
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:11
Ort: Lund

Inlägg av Never Spirit » 11 maj 2002, 19:14

Jag hittade RISK 2 omgående när jag sökte på Kazaa, antar att det är bättre än 1:an :monkee:

wreezig
Medlem
Inlägg: 1272
Blev medlem: 20 april 2002, 19:30

Inlägg av wreezig » 11 maj 2002, 22:05

Rik 2 är rätt kul ja och bra mycket snyggare än det gamla.
jag har laddat ner det och har det på hårdisken men man blir ju så förb... när man spelar multi och någon idiot anfaller bara för att djävlas och hela ens territorium blir förstört.

dego
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 april 2002, 17:07

Inlägg av dego » 12 maj 2002, 15:19

Det var ju precis detta jag letade efter! Mycket nice! Det är ju asmycket roligare än Risk med klassiska regler. Man kan ju köra detta också i Risk 2...

Jag hade inte kört Kazaa innan, för jag hade så pissig internetuppkoppling... Men det gick ju fint.

Tack ska ni ha.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 12 maj 2002, 15:26

Mmmm, Risk! Men det är ändå något speciellt att spela på brädet istället mot motståndare man kan se i ögonen! En ganska trevligt tradition i våran familj är att vi åker till en "kompisfamilj":s sommarstuga på midsommarafton. Slår upp ett partytält, lägger ut spelplanen på bordet, sätter oss ner (vi brukar bli sex spelare), och leker fältmarskalker! :) Man spelar en stund, tar en fikapaus, kastar lite pil, går tillbaka till spelplanen, smider planer, börjar spela igen, äter lite, firar midsommar, o.s.v., och vid kvällen står någon som vinnare. Sen dröjer det ett helt år tills man kan ta revansch!

/Johan

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 12 maj 2002, 21:47

Låter mysigt.
Ni vill inte ha en sjunde spelare? :wink:

Skriv svar