Battlefield 1942 och World war II: Frontline command

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Battlefield 1942 och World war II: Frontline command

Inlägg av tobbe » 11 april 2002, 17:19

Kolla den här sidan för att läsa om battlefield earth http://gamespot.com/gamespot/filters/pr ... 45,00.html . Först trodde jag att de inte skulle kunna göra ett spel som innehåll så många kampanjer och enheter från andra världskrigets stridande länder men de verkar ha lyckats med det. Kolla den nya videon som har kommit det ser väldigt snyggt ut men för mycket flashigt på nåt sätt.

World war II: Frontline command är ett spel som har annonserats nyss och här är några bilder på spelet http://images.fragzone.se/ww2_frontline_command

Användarvisningsbild
subskipper
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)

Inlägg av subskipper » 11 april 2002, 18:22

Är det inte Battlefield 1942 som kommer från svenska utvecklare? Kanske blandar ihop det med något annat spel. :) Vet dock att någon svensk utvecklare jobbar med en ww2 shooter.



~Henric Edwards

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 11 april 2002, 18:35

har inte fattat det här... Det finns ju ett spel som wwIIonline eller nåt sånt som ska vara en gigantisk shooter, men batttlefiled 1942 det är alltså två olika spel... :? :? :? Har wwIIonline kommit ut än??? måste skaffa det i såna fall...

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 11 april 2002, 20:01

Ja Henric du har rätt battlefield 1942 görs av svenska utvecklare.

WWII online tycker jag är uselt. Man kunde spela det gratis i 2 veckor synd att du missade det. WWII online går ut på att man ska attackera en stad ta den försvara den och sen ta en annan. Också håller man på så. När tyskarna hade bara en stad att erövra så gjorde utvecklarna en så kallad map reset alltså de gjorde om allt som det var från början. Tyskarna började en bit in i Frankrike och de allierade i mellersta Frankrike. Det här hände 2 gånger när jag spelade det. Grafiken är usel jämfört med andra spel. Men det är ju ett online spel så om man skulle göra det lika snyggt som Medal of Honor: Allied Assault så skulle det hacka så mycket att det inte var spelbart. Det som är bra är att det finns tanks och flygplan att använda men man måste ha joystick till alla fordon. Tyskarnas tanks är ett skämt. Man kan skjuta på de allierades tanks på ett och samma ställe i 2 minuter utan att det händer nåt men de allierade förstör våra tanks med ett skott. Vi brukar kalla våra tanks pappersbitar. Här är den officela sidan http://www.wwiionline.com

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 27 mars 2002, 11:56
Ort: Finspång

Inlägg av Jonteman » 5 maj 2002, 17:54

Efter läst senaste PC-Gamer så fattar jag!!! :D :D

Battlefiled 1942 lär bli något att se fram emot!!!
F-n vad jag kommer röja... men närmast blir det GTA 3!!

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: 10 april 2002, 15:21
Ort: Stockholm

Inlägg av Mikael Eklund » 7 maj 2002, 16:13

Tobbe, med risk för att låta som en besserwiser så kan jag väl säga att det är helt rimligt att de tyska tanksen beter sig på det sättet i spelet. Faktiskt så hade de tyska trupperna i Frankrike våldsamma problem med de franska och brittiska vagnarna. Det va först när tyskarna började använda sina 88:or mot tanksen som dom fick ett övertag. Kom ihåg att huvudelen av den tyska pansar styrkan bestod av Panzer II och P38:or. De vagnarna va redan då väldigt omoderna. Hade bara Fransmännen fattat det där med stora väl sammansatta pansar styrkor så tror jag att tysken fått på nöten rätt tidigt i detta krig. Iofs är ett spel alltid ett spel, och ska väl kanske vara jämt åt alla håll. Själv så tycker jag det är rätt kul med "verklighets trogna" spel.

Micke

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem
Inlägg: 1821
Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
Ort: Göteborg

Inlägg av tobbe » 8 maj 2002, 17:50

Mikael det är bara inte Char som är orealistiskt bra i spelet utan Matilda också. Utvecklarna gav tyskarna en stug som är till för att slå ut baser och till britterna ger de en Matilda som är lika farlig som Char.

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: 10 april 2002, 15:21
Ort: Stockholm

Inlägg av Mikael Eklund » 10 maj 2002, 08:08

Ok, det låter ju lite värre. Visserligen hade tyskarna stora problem i början med att slå ut Mathildorna.

Mvh Micke

Skriv svar