Så ge mig tips,Snäla
Bra flygsimuatorer
- Bernadotte
- Medlem
Bra flygsimuatorer
Någon som har nåt tips på bra men läta flygsimulatorer?Har Sturmovik 1946 men är rät dålig så det är lita svårt
Så ge mig tips,Snäla
!!!!!
Så ge mig tips,Snäla
Re: Bra flygsimuatorer
I sturmovik 1946 kan du ju flyga med massa olika flygplanstyper så du borde kunna hitta nått plan som är enklare att flyga.
Håller med att det är svårt. Ibland har jag startat om uppdraget 15 gånger innan jag klarat det. Men jag gillar känslan i spelet.
Har inga tips på lättare spel. Hoppas nån annan har.
Håller med att det är svårt. Ibland har jag startat om uppdraget 15 gånger innan jag klarat det. Men jag gillar känslan i spelet.
Har inga tips på lättare spel. Hoppas nån annan har.
Är benägen att hålla med föregående talare. IL 2 Sturmovik är en väldigt bra flygsimulator tycker jag, och jag har provat några stycken.
Det jag framför allt gillar med IL 2 Sturmovik är mångsidigheten - du kan flyga som bomb-, jaktbomb-, och jaktpilot - och det med flera olika flygplanstyper. Dessutom flyger man verkligen ett uppdrag per dag, och inte två uppdrag som representerar en månads flygande, och uppdragen är inte heller de samma hela tiden, som i Microsoft Combat Flight Simulator exempelvis. Den var inte heller dålig, men där var du låst på något sätt i i uppdrag du kunde flyga.
Morgan
Det jag framför allt gillar med IL 2 Sturmovik är mångsidigheten - du kan flyga som bomb-, jaktbomb-, och jaktpilot - och det med flera olika flygplanstyper. Dessutom flyger man verkligen ett uppdrag per dag, och inte två uppdrag som representerar en månads flygande, och uppdragen är inte heller de samma hela tiden, som i Microsoft Combat Flight Simulator exempelvis. Den var inte heller dålig, men där var du låst på något sätt i i uppdrag du kunde flyga.
Morgan
IL2 Sturmovik är nog den bästa om man vill ha viss realism i alla fall.
- Bernadotte
- Medlem
och vi stryker det där med bra men någon lät borde ni i alla fall kuna.
Vad är det som du tycker är svårt med il-2? Kontrollerna? Taktik? Träffa någotvadsomhelst
?
Du kan ju ändra realismen så att du inte kan störta, bli nerskjuten, bli soppatorsk eller få slut på ammunition m.m.
Tycker du ändå att det är för svårt blir det nog till att titta på mer arkadliknande spel, som Crimson Skies.
Du kan ju ändra realismen så att du inte kan störta, bli nerskjuten, bli soppatorsk eller få slut på ammunition m.m.
Tycker du ändå att det är för svårt blir det nog till att titta på mer arkadliknande spel, som Crimson Skies.
- Bernadotte
- Medlem
kontrolena.men idag ska jag ta mig tusan lära mig det 
En annan tråd med folk som hade lite problem med kontrollerna.
Länken till IL-2 Stick Sensitivity Tool är numera denna.
Länken till IL-2 Stick Sensitivity Tool är numera denna.
En av de bättre torde väl vara den man kan provåka på flygmuseet i Ängelholm.
J35 Draken över Skälderviken smäller väl lika högt som Sturmovik över Berlin!
http://www.f10kamratforening.se/Simulator/simulator.htm
J35 Draken över Skälderviken smäller väl lika högt som Sturmovik över Berlin!
http://www.f10kamratforening.se/Simulator/simulator.htm
- Bernadotte
- Medlem
JAG HAR LÄRT MIG DET!!!!!!!!!!
.Igår fick jag min första nedskutning,en sovijetisk LaGG 3.
jag tycks nog vara en infanteri spelare trots allt.
Men det är rätt kul att sitta i en cocpit.
Någon som vet ett Bra Helikopter spel?
Syftar på denna kanske Longbow 2 men vet ej när den kom ut. Och kan inte hitta några Screenshots.
Också
Är det någon som vet om Battelfield 2 är lätt att flyga Flygmaskinerna i ?
Men det är rätt kul att sitta i en cocpit.
Någon som vet ett Bra Helikopter spel?
Syftar på denna kanske Longbow 2 men vet ej när den kom ut. Och kan inte hitta några Screenshots.
Också
Är det någon som vet om Battelfield 2 är lätt att flyga Flygmaskinerna i ?
- andromeda64
- Provmedlem
SU 27 Flanker är den bästa flygsimulatorn jag provat...http://en.wikipedia.org/wiki/Su-27_Flanker_(video_game)
I Google Earth ingår numera en flygsimulator. Testade den en gång och kraschade på nolltid (kan inte flyga) så jag vet inte hur bra den är...