Blinda tyskar...
Blinda tyskar...
Har ni märkt att i alla filmer (WWII) så är alltid tyskarna blinda, kan ej sikta, kan ej slåss, och kastar sig mot en säker död.....om de nu portätteras så i filmer hur faan kunde dem få hela nästan Europa under sig.....bara en åtanke om hur overkliga filmer egentligen är mot vad som verkligen hände åren 39-45........
- subskipper
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
- Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)
Håller med Falco. Fenomenet inskränker sig näppeligen endast till tyskar utan alla tillhörande "the other side" i vilken genomsnittlig Hollywoodrulle som helst. Ett extremt exempel är Seals som jag i ett ögonblick av svaghet råkade hyra för ett par veckor sedan. Måste vart det sämsta skit jag sett. Stängde av efter en kvart.
~Henric Edwards
~Henric Edwards
Seals
Vill du prata om saken, Edwards?
Förstår att du går igenom en jobbig period såhär efteråt. Men du kan alltid snacka med oss på Forat.

Förstår att du går igenom en jobbig period såhär efteråt. Men du kan alltid snacka med oss på Forat.
- subskipper
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
- Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)
Re: Seals
Ja, det var helt klart en knäckande upplevelse.Fläsket skrev:Vill du prata om saken, Edwards?
Förstår att du går igenom en jobbig period såhär efteråt. Men du kan alltid snacka med oss på Forat.
~Henric Edwards
Samt, skulle hjälten bli skjuten i benet säger han "Ouch, you bastards", skjuter ihjäl den som skadade honom och går iväg med en fånig och lite ryckig gångstil...filmer från ovanämda del i världen innehåller alltid fi som springer hit och dit och tömmer sina magasin på ingenting (förutom i armen på hjälten som givetvis bara skiftar arm och skjuter med vänstern istället)
- subskipper
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
- Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)
Är handligen typ. att ett antal SEAL snubbar ska fly från en u-båt?!Observera att jag inte menar Navy Seals med Charlie Sheen, utan den som kommit ut relativt nyligen under namnet U.S. SEALs.
För kan ha läst på omslaget till den filmen hos videofilmsuthyraren, men tänkte inte hyra den! eller är det Navy Seals med Chalie Sheen jag pratar om??
- subskipper
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 23 mars 2002, 16:30
- Ort: Örebro (Äntligen hemma igen)
Såg som sagt bara den första kvarten, men under den tiden han SEAL-gruppen som stod i fokus anfalla och oskadliggöra en övergiven oljeborrplattform som övertagits av pirater. Givetvis så kontrade den ondskefulla piratledaren med att mörda SEAM-teamets ledares son, varpå det tuffa gänget ger sig fanken på att hämnas osv.Jonteman skrev:Är handligen typ. att ett antal SEAL snubbar ska fly från en u-båt?!Observera att jag inte menar Navy Seals med Charlie Sheen, utan den som kommit ut relativt nyligen under namnet U.S. SEALs.
För kan ha läst på omslaget till den filmen hos videofilmsuthyraren, men tänkte inte hyra den! eller är det Navy Seals med Chalie Sheen jag pratar om??
~Henric Edwards