Nisse Hults historiska snesteg
Nisse Hults historiska snesteg
Jag tycker det här programmet är lite småkul, jag är ju intresserad av tiden då den ska utspela sig. Johan Glans som bonden "Nisse Hult" är väldigt komisk! Jag har tyvärr inte sett samtliga avsnitt dock. Är det någon annan som har synpunkter på den här programserien?
Avsnittet om drottning Kristina var helt vansinnigt roligt. Johan Rheborgs tolkning av Axel Oxenstierna och Sisela Kyle som hertig Karl (Karl x Gustav) var det roligast jag sett på länge i SVT. Men i övrigt är jag inte så imponerad av serien, någon smålustighet här och där men på det stora hela inte speciellt bra.
Serien är helt ok och värd att följa, men kvalitén är ojämn. Fast man undrar om inte manusförfattaren antingen har sett för många spex eller varit aktiv i något eller både och. Som spexare känner man sig som hemma när man ser serien och man känner att några omtag skulle vara på sin plats tillsammans med en flaska god punsch 
Ja, jag tycker serien är helt okej. Loa Falkman var ju underbar som en absinthmissbrukande Strindberg, jag kände igen mig själv där faktiskt...
Dock känns det som att Johan Glans får lite väl ytliga och förutsägbara repliker ibland, men det är väl för att serien ska tilltala även en lite yngre publik.
Mvh Andreas
Dock känns det som att Johan Glans får lite väl ytliga och förutsägbara repliker ibland, men det är väl för att serien ska tilltala även en lite yngre publik.
Mvh Andreas