Nisse Hults historiska snesteg

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
krypto
Medlem

Nisse Hults historiska snesteg

Inlägg av krypto » 11 februari 2006, 16:25

Jag tycker det här programmet är lite småkul, jag är ju intresserad av tiden då den ska utspela sig. Johan Glans som bonden "Nisse Hult" är väldigt komisk! Jag har tyvärr inte sett samtliga avsnitt dock. Är det någon annan som har synpunkter på den här programserien?

Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 11 februari 2006, 17:26

Avsnittet om drottning Kristina var helt vansinnigt roligt. Johan Rheborgs tolkning av Axel Oxenstierna och Sisela Kyle som hertig Karl (Karl x Gustav) var det roligast jag sett på länge i SVT. Men i övrigt är jag inte så imponerad av serien, någon smålustighet här och där men på det stora hela inte speciellt bra.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 11 februari 2006, 17:42

Jag tyckte att avsnittet med Sven Hedin var rätt kul, faktiskt. Ffa så fnissade jag rätt mycket åt Loa Falkman som Strindberg... :-)
Men resten av serien har varit sådär, fast jag tycker väl inte att den är direkt dålig.

Tylluan
Ny medlem

Inlägg av Tylluan » 11 februari 2006, 21:59

Serien är helt ok och värd att följa, men kvalitén är ojämn. Fast man undrar om inte manusförfattaren antingen har sett för många spex eller varit aktiv i något eller både och. Som spexare känner man sig som hemma när man ser serien och man känner att några omtag skulle vara på sin plats tillsammans med en flaska god punsch :wink:

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 12 februari 2006, 18:42

Ja, jag tycker serien är helt okej. Loa Falkman var ju underbar som en absinthmissbrukande Strindberg, jag kände igen mig själv där faktiskt... :lol:
Dock känns det som att Johan Glans får lite väl ytliga och förutsägbara repliker ibland, men det är väl för att serien ska tilltala även en lite yngre publik.
Mvh Andreas

Skriv svar