Hej Skalmangänget!
Mediautbildad kortfilmsmakare undrar om någon vänlig själ råkar ha passande attribut att donera till pågående filmprojekt.
Bakgrund,
Målet är att göra en långfilm (60min eller mer vilket mer eller mindre alla nyutbildade filmelever har som mål).
Tyvärr hamnar jag i och med detta utanför alla kortfilmsbidrag nu och måste söka attribut mm på detta och andra sätt.
Trots nollbudget arbetar jag med detta projekt med alla seriösa intentioner i världen såg gott jag kan ur egen ficka,
och får jag ihop ett minimum av donerade attribut startar projektet upp.
Värt att nämnas i sammanhanget är att mina två föregående kortfilmer bägge vunnit pris som en av Sveriges tre bästa kortfilmer
(Rikstävlan självfallet, filmpoolernas rikstävling, popaganda samt sänd på Z-tv i final)
Vår önskan är inte att harva på med kortfilm i all evighet och att be vänliga själar om hjälp är helt enkelt enda lösningen på långfilm.
Så om någon har något av följande att donera så blir både jag och resten av gänget här oerhört glada,
och ni kommer naturligtvis att få credits i filmens eftertext för er hjälp.
Följande attribut sökes:
Junkers 52 i vintercamouflage modell i en hyfsat stor skala (Läs större än 1:72 för fungerande trickfilmning)
Tysk pansarvagn (även denna i hyfsat stor skala) skulle vara bra om det är en känd variant för tittarnas skull.
Två (el fler) läderrockar i större storlek som ska föreställa SS Gestapo rockar. (Har du en att donera så är det jättebra)
Två tillhörande uniformsmössor till ovanstående samt lämpliga emblem och märken.
Lugerreplika och gärna korrekt hölster.
(naturligtvis finns andra saker som skulle vara till stor hjälp, men detta är nyckelelement för att kunna berätta filmen)
Om någon expert här har en bra bild som visar exakt hur uniformerna skall se ut med emblem och uniformsmössor mottages informationen tacksamt, med den kunskapen kan vi kanske använda om någon av sveriges scenografiskolor skulle uppvisa intresse att hjälpa oss.
Det kanske är långsamt att söka hjälp på det här sättet,
men ni här i forumet verkar så trevliga och insatta i ämnet att jag inte kan låta bli att känna lämpligt att bolla er frågan.
Vänliga hälsningar
/Torbjörn
Filminspelning söker donation av Ju52, uniform mm
-
Silverbullit
- Ny medlem
Re: Filminspelning söker donation av Ju52, uniform mm
Modellerna - försök med IPMS.
Kläderna - kanske någon reenactment förening, kanske via här viewtopic.php?p=234462
MVH
Hans
Kläderna - kanske någon reenactment förening, kanske via här viewtopic.php?p=234462
MVH
Hans
-
Silverbullit
- Ny medlem
Hej grabbar,
Tusen tack för att ni tagit er tid och svarat.
Det har gått lite segt med rockar men har fått flera förslag på vart dessa finns att köpa.
Egentligen söker jag någon som vill donera grejer till min film.
(Det är ju frågan om nollbudget, och jag har redan pumpat in väldigt mycket egna pengar)
Snälla själar har hjälpt mig med en hel del saker som behövs,
bla riktig tysk hjälm (från 2a världskriget) två snöuniformer, Luger-replika, MP40, 1 armbindel och tygmärken.
Det verkar riktigt lovande =)
Tack för att ni tittar in och erbjuder hjälp, uppskattar mer än mycket att ni hjälper mig att göra min film!
/Torbjörn
Tusen tack för att ni tagit er tid och svarat.
Det har gått lite segt med rockar men har fått flera förslag på vart dessa finns att köpa.
Egentligen söker jag någon som vill donera grejer till min film.
(Det är ju frågan om nollbudget, och jag har redan pumpat in väldigt mycket egna pengar)
Snälla själar har hjälpt mig med en hel del saker som behövs,
bla riktig tysk hjälm (från 2a världskriget) två snöuniformer, Luger-replika, MP40, 1 armbindel och tygmärken.
Det verkar riktigt lovande =)
Tack för att ni tittar in och erbjuder hjälp, uppskattar mer än mycket att ni hjälper mig att göra min film!
/Torbjörn