AKUT HJÄLP TILL EU2!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Pirre
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: 27 mars 2002, 21:19
Ort: Staden med ett lag som efter 36 år äntligen fått SM-GULD!

AKUT HJÄLP TILL EU2!

Inlägg av Pirre » 29 juni 2002, 22:14

Spelade idag och råkade ut för något som aldrig tidigare har hänt mig. Då mina trogna soldater skulle slå ner revolter förlorade de oroväckande ofta, t.o.m. då min armé var storlek "13" och revoltörernas "2". HUR kan detta ske? :x

Vad gör jag för fel då jag har sådant stort bekymmer med att slå ner de där svartröda tomtarna?

(Min maintenance är på 100%!)

Mvh,
Pirre

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 29 juni 2002, 23:04

Hur var din moral? Om man kastar in soldater utan att dom har "vilat"(laddar upp moralen) i 2-3 månader ,efter dom varit i krig, så förlorar dom nästan direkt!

Annars kan det vara så att terrängen är mer lämpad för infanteri och du anfaller med kavelleri mot deras infaneri.

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 30 juni 2002, 10:57

Anno skrev:Hur var din moral? Om man kastar in soldater utan att dom har "vilat"(laddar upp moralen) i 2-3 månader ,efter dom varit i krig, så förlorar dom nästan direkt!

Annars kan det vara så att terrängen är mer lämpad för infanteri och du anfaller med kavelleri mot deras infaneri.
precis... "nybyggda" gubbar har ganska så kass moral och hamnar de i fight direkt kan det hända rätt ofta att de bryter ihop och flyr..

Pirre
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: 27 mars 2002, 21:19
Ort: Staden med ett lag som efter 36 år äntligen fått SM-GULD!

Inlägg av Pirre » 30 juni 2002, 20:15

Anno skrev:Hur var din moral? Om man kastar in soldater utan att dom har "vilat"(laddar upp moralen) i 2-3 månader ,efter dom varit i krig, så förlorar dom nästan direkt!
- Det är det inte, jag sätter bara in utvilade trupper i strid, dvs när stapeln är grön och det står "strong" eller "disciplined".
Anno skrev: Annars kan det vara så att terrängen är mer lämpad för infanteri och du anfaller med kavelleri mot deras infaneri.
- Det däremot har jag verkligen inte tagit hänsyn till! Kan mycket väl vara att jag låtit mina kavalleridivisioner fått storma fram i svår, bergig terräng...

Tack för hjälpen,
Pirre

Användarvisningsbild
Galadriel
Medlem
Inlägg: 460
Blev medlem: 9 april 2002, 10:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Galadriel » 30 juni 2002, 20:29

- Det är det inte, jag sätter bara in utvilade trupper i strid, dvs när stapeln är grön och det står "strong" eller "disciplined".
Om jag nyss har dragit upp underhåller från 0 till 100 så kan det ibland stå diciplined men ändå så beter sig mina soldater som att de inte hade sovit på en vecka.
Vänta hellre en månad förlänge en en förlite innan du sätter in trupperen efter att ha haft lågt underhåll.

Skriv svar