Brothers in Arms

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem
Inlägg: 277
Blev medlem: 10 mars 2004, 17:29
Ort: Huddinge

Inlägg av Gröfaz » 31 mars 2005, 23:47

Heter spelet enbart Panzers? känner inte igen det riktigt.. Är det Codename Panzers du syftar på kanske? en kompis till mig spelar Heroes of world war II, det ska tydligen också vara ett mycket trevligt spel:).
Och ja, det dröjjer nog på innan en spelutvecklare vågar lansera en FPS med tyskt tema :roll: . Fast nu borde utvecklarna inse att västfronten a lá WWII börjar bli utjatat och kanske börja rikta sitt intresse mer mot östfronten kanske. Den som lever får se... :wink:

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 1 april 2005, 17:49

Gröfaz skrev:Heter spelet enbart Panzers? känner inte igen det riktigt.. Är det Codename Panzers du syftar på kanske? en kompis till mig spelar Heroes of world war II, det ska tydligen också vara ett mycket trevligt spel:).
Och ja, det dröjjer nog på innan en spelutvecklare vågar lansera en FPS med tyskt tema :roll: . Fast nu borde utvecklarna inse att västfronten a lá WWII börjar bli utjatat och kanske börja rikta sitt intresse mer mot östfronten kanske. Den som lever får se... :wink:
Sorry Codenamne Panzers Phase one 299:- på Game, Heros of world war II har jag inte testa det kanska man borde kan man vara Tysk?

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem
Inlägg: 277
Blev medlem: 10 mars 2004, 17:29
Ort: Huddinge

Inlägg av Gröfaz » 2 april 2005, 11:09

Mr x skrev:
Gröfaz skrev:Heter spelet enbart Panzers? känner inte igen det riktigt.. Är det Codename Panzers du syftar på kanske? en kompis till mig spelar Heroes of world war II, det ska tydligen också vara ett mycket trevligt spel:).
Och ja, det dröjjer nog på innan en spelutvecklare vågar lansera en FPS med tyskt tema :roll: . Fast nu borde utvecklarna inse att västfronten a lá WWII börjar bli utjatat och kanske börja rikta sitt intresse mer mot östfronten kanske. Den som lever får se... :wink:
Sorry Codenamne Panzers Phase one 299:- på Game, Heros of world war II har jag inte testa det kanska man borde kan man vara Tysk?
aa, min polare spelar tydligen alltid som tysk, han säger att de allierades pansarvagnar inte har en chans mot hans, iállafall när han kör Tiger och Panther. Men vi kanske ska lägga av och diskutera detta, denna tråd är skapt för Bröder I Armar. :wink:

Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 2 april 2005, 11:19

Ska komma ett spel snart där man är tysk prickskytt. I och för sig ska man mest skjuta ryssar. man jobbar nämligen för OSS i slutskedet av kriget. Spelet heter Sniper Elite.

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 3 april 2005, 16:18

Har börjat köra igenom spelet igen på autentiskt.
:)

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem
Inlägg: 741
Blev medlem: 27 juli 2004, 22:52
Ort: Eskilstuna

Inlägg av panzerIV » 4 april 2005, 12:38

Finns det inte några .pak filer eller liknande så man kan gå in och göra om uniformerna så de blir korrekta? :wink: För är inte spelet byggt på den gamla quake3 motorn, eller är jag helt ute och cyklar?

Kul spel iallafall, men brorsan sitter och kör det rätt ofta så jag får va glad om ja ens kommer i närheten av det haha!


/Magnus

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem
Inlägg: 698
Blev medlem: 30 oktober 2003, 20:49
Ort: Habo

Inlägg av Anton Severin » 4 april 2005, 19:35

Även jag spelar BiA och visst är det ett snäpp bättre än CoD. Tycker ändå inte att AI riktigt levde upp till mina förväntningar efter att ha blivit bombarderad med propaganda om hur bra den skulle vara.

Jag kör på svårt, har kommit till järnvägsbron och har fortfarande inte förlorat någon (utanför storyn). :)

Användarvisningsbild
Private Snafu
Medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 26 mars 2002, 13:10
Ort: junakopunger

Inlägg av Private Snafu » 15 april 2005, 10:33

För er som tycker det är roligt att fixa till spel lite så finns det möjlighet att låta kropparna bli kvar på slagfältet. Hittade följande på BIA´s forum (http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=tpc&s ... 3851008692) och har prövat själv. Det fungerar perfekt.
Ok, first to clear things up... when you edit your bia.ini OR your User.ini, you must edit them in THIS LOCATION:

Note: Make sure you have "Show hidden files and folders" selected in your folder options.

*your drive name*\Documents and Settings\*your windows username*\Application Data\Gearbox Software\Brothers In Arms\*your bia profile name*\*bia.ini OR User.ini*

Then if you've editted the bia.ini, you MUST set IT to read-only for the changes to stick. BUT, if you edit the User.ini, you DO NOT have to set IT to read-only. The changes made in this location will override any settings found in the bia.ini and User.ini in the ...\BrothersInArms\System\ directory.


Now for the fixing of disappearing bodies:

In your User.ini, find your binding for MoveForeward. It will most likely look like one of the following:

W=MoveForward

or

W=MoveForward | OracleCamTargetObjective


Change it to...

W=MoveForward | set infantrygermany minsecsbeforedisappear 99999 | set infantryusa minsecsbeforedisappear 99999

or

W=MoveForward | OracleCamTargetObjective | set infantrygermany minsecsbeforedisappear 99999 | set infantryusa minsecsbeforedisappear 99999

...respectively. (If you aren't using the default key "W", the "W" you see in the examples will be whatever key you are using to move freward)

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 15 april 2005, 10:48

MD650 skrev:Har börjat köra igenom spelet igen på autentiskt.
:)
Det börjar gå tungt nu.
:)

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 15 april 2005, 12:45

Hehe det går tungt för mig på Normal. Jag har inte tålamodet...

Tack för tipset Private Snafu!

Användarvisningsbild
Private Snafu
Medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 26 mars 2002, 13:10
Ort: junakopunger

Inlägg av Private Snafu » 15 april 2005, 13:15

Varsågod. :) Har läst lite på BIA´s forum och det finns tydligen mera saker man kan göra i dessa ini filer. Bla kan man ställa om vapnen så att det blir lite lättare att träffa. Tex få en snävare träffbild. Har testat detta och vet inte riktigt om det fungerar men jag tycker att det är något lättare att träffa nu.
Finns även en inställning att göra så att man får mer sk walldecals innan de fadar bort. Typ kulhål, blodstänk och liknande.

Ett varningens ord kan kanske vara på sin plats dock. Se till att ta backup på ini filen innan ni ändrar nåt. Så ni kan backa om nått blir fel.
Ökandet av antalet kroppar och "walldecals" kan leda till att spelet börjar hacka på slöare maskiner.

Enligt snacket inne på forumet så kommer även uppföljare att komma till jul. :)

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 1 maj 2005, 19:50

Går kosmiskt tungt på autentiskt. Åker på dyngpisk hela tiden.
:)
Senast redigerad av 1 MD650, redigerad totalt 5 gånger.

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 5 juni 2005, 17:13

Så regnade det som vanligt i stan så varför inte klara av den sista biten tänkte jag och efter 45min så äntligen var man klar.

Kan rekomendera spelat vissa scener var riktigt svåra men efter lite healing så var det fixat :)

Skriv svar