Brothers in Arms

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 23 mars 2005, 18:56

Angående flankering så var väl fallskärmsjägarna ett offensivt förband som övade väldigt mycket på just på falnkering.

Användarvisningsbild
hoffe_salem
Medlem
Inlägg: 1309
Blev medlem: 3 februari 2004, 18:52
Ort: sthlm

Inlägg av hoffe_salem » 23 mars 2005, 18:56

Om det är PNZ 3 och PNZ 4 med den korta 75:an så har stuarten större chans än mot PNZ 3 med den långa 5cm KWK l/60..


/Hoffe

Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 26 mars 2005, 18:59

De tyska pansarfordon jag sett hittills är Panzer IV och Sturmgeschutz III. Båda med den korta 75 mm KwK 37.

Dessutom visste jag att de skulle sabba autensiten i spelet med något fånigt detaljfel. Pansargrenadjärerna från Waffen-SS har nämligen kragspeglar från Wehrmacht. Varför kan inte spelföretag som gör andra världskrigsspel anlita folm som kan sånt här? Det händer ju i princip varje gång. :x

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 26 mars 2005, 22:51

Jag kan tåla felaktiga kragspeglar.
Till sin fördel så har de lyckats att göra spelet autentiskt gentemot historien.
:)

Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 27 mars 2005, 01:46

Jo, det är ju bara en liten detalj, men ändå. Hade de råd att åka runt i hela Normandie och fota alla platser borde de även haft råd att kolla upp uniformer.

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 27 mars 2005, 09:26

Mako skrev:Jo, det är ju bara en liten detalj, men ändå. Hade de råd att åka runt i hela Normandie och fota alla platser borde de även haft råd att kolla upp uniformer.
Så sant!
:)

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 30 mars 2005, 23:10

MD650 skrev:
Mako skrev:Jo, det är ju bara en liten detalj, men ändå. Hade de råd att åka runt i hela Normandie och fota alla platser borde de även haft råd att kolla upp uniformer.
Så sant!
:)
Hur går det för dig?själv har jag fastnat efter att man klarat av kyrkan vilket var en enkel sektion om man vet hur man ska göra :)

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 31 mars 2005, 16:43

Mr x skrev: Hur går det för dig?själv har jag fastnat efter att man klarat av kyrkan vilket var en enkel sektion om man vet hur man ska göra :)
Kört igenom på hela banan (normal) och kör på svår nu.
:)

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 31 mars 2005, 18:25

MD650 skrev:
Mr x skrev: Hur går det för dig?själv har jag fastnat efter att man klarat av kyrkan vilket var en enkel sektion om man vet hur man ska göra :)
Kört igenom på hela banan (normal) och kör på svår nu.
:)
Okej, vad tyckte du? Är du nöjd etc etc?

Jag trodde att jag skulle vara klar för dig...för skylla på Påsken.

Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 31 mars 2005, 20:12

Mr x skrev:Hur går det för dig?själv har jag fastnat efter att man klarat av kyrkan vilket var en enkel sektion om man vet hur man ska göra :)
Menar du när man är i kyrktornet i Carentan? I så fall måste det vara spelets lättaste bana.

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 31 mars 2005, 20:43

Mako skrev:
Mr x skrev:Hur går det för dig?själv har jag fastnat efter att man klarat av kyrkan vilket var en enkel sektion om man vet hur man ska göra :)
Menar du när man är i kyrktornet i Carentan? I så fall måste det vara spelets lättaste bana.
Nja det tyckte inte jag, men nu när jag vet hur jag skulle ha gjort så :)

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 31 mars 2005, 20:56

Mr x skrev: Okej, vad tyckte du? Är du nöjd etc etc?

Jag trodde att jag skulle vara klar för dig...för skylla på Påsken.
Välgjort men lite tradigt.
:)

Användarvisningsbild
Mako
Medlem
Inlägg: 797
Blev medlem: 4 oktober 2004, 19:55
Ort: Uppsala

Inlägg av Mako » 31 mars 2005, 22:28

Klarade av Carentan-bana på första försöket på hard (eller om den heter difficult). Det gäller bara att ducka och förflytta sig när stridsvagnarna skjuter. De tyska fallskärmsjägarna kan knappt träffa en alls. Testade sedan banan på authentic och det gick lika lätt. :)

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem
Inlägg: 277
Blev medlem: 10 mars 2004, 17:29
Ort: Huddinge

Inlägg av Gröfaz » 31 mars 2005, 23:05

Men är alla strider och slagfält uthämtade från verkligheten? spelet skulle ju tydligen vara känt för detta, står säkert något om detta tidigare på denna tråd orkar dock inte läsa :) . Nåväl, personligen är jag lite missnöjd med att banorna är mer linjära än förväntat. Jag fick uppfatningen om att spelet skulle vara mycket fritt så att man fick pröva alla möjliga taktiker, lite som Operation Flashpoint ungefär... Men sådant är icke fallet, okej Bröder i armar är mer fritt än många andra spel men det känns som att det ändå går att jobba mer på detta område. Fina miljöer måste jag faktist säga att det är med gröna vackra fält, spegelklart vatten, vacker solnedgång och alla dessa strategiskt utvalda kullar som "råkar" växa på de exakt rätta ställerna som Covering-team kan gömma sig bakom och alltid en kulle längre fram "som råkar finnas" där för en själv och Fire-team. Skulle vara kul att vandra runt i Normandie och se om det verkligen sticker upp små trevliga sandfyllda-skottsäkra- kullar i utkanten av nästintill alla buskage. Personligen låter jag mitt Fire-team fungera som ett extra covering-team och låter mig själv utföra alla flankeringar för det är alltid någon av mina-fire-team killar som har en förmåga att reagera extremt sakta och halka efter alla andra och på nått vis dö*BUGG*... Och till Falschirmsjägers: Fy på er! usch så dåliga ni är!

Lite Kuriosa: Tänk den dagen då man själv får leda en grupp Falschirmsjägers under attacken mot Kreta och för en gångs skull slippa höra: "Cover me!" "I´m Out!" osv. eller det lär man förvisso få höra, fast på tyska som omväxling.
( Bruders Im Arms lär enligt mina beräkningar släppas runt år 2058 när den värsta tysk-skräcken har lagt sig.)

P.S Jag är ingen Naziboy jag gav bara utlopp för min trötthet på Normandie-Amerika är bäst i världen spel. Men jag kan dock inte förneka att Bröder i Armar är smått kul och är ett väldigt beroende framkallande spel. D.S

Mr x
Medlem
Inlägg: 1249
Blev medlem: 8 augusti 2003, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr x » 31 mars 2005, 23:14

Gröfaz skrev:Men är alla strider och slagfält uthämtade från verkligheten? spelet skulle ju tydligen vara känt för detta, står säkert något om detta tidigare på denna tråd orkar dock inte läsa :) . Nåväl, personligen är jag lite missnöjd med att banorna är mer linjära än förväntat. Jag fick uppfatningen om att spelet skulle vara mycket fritt så att man fick pröva alla möjliga taktiker, lite som Operation Flashpoint ungefär... Men sådant är icke fallet, okej Bröder i armar är mer fritt än många andra spel men det känns som att det ändå går att jobba mer på detta område. Fina miljöer måste jag faktist säga att det är med gröna vackra fält, spegelklart vatten, vacker solnedgång och alla dessa strategiskt utvalda kullar som "råkar" växa på de exakt rätta ställerna som Covering-team kan gömma sig bakom och alltid en kulle längre fram "som råkar finnas" där för en själv och Fire-team. Skulle vara kul att vandra runt i Normandie och se om det verkligen sticker upp små trevliga sandfyllda-skottsäkra- kullar i utkanten av nästintill alla buskage. Personligen låter jag mitt Fire-team fungera som ett extra covering-team och låter mig själv utföra alla flankeringar för det är alltid någon av mina-fire-team killar som har en förmåga att reagera extremt sakta och halka efter alla andra och på nått vis dö*BUGG*... Och till Falschirmsjägers: Fy på er! usch så dåliga ni är!

Lite Kuriosa: Tänk den dagen då man själv får leda en grupp Falschirmsjägers under attacken mot Kreta och för en gångs skull slippa höra: "Cover me!" "I´m Out!" osv. eller det lär man förvisso få höra, fast på tyska som omväxling.
( Bruders Im Arms lär enligt mina beräkningar släppas runt år 2058 när den värsta tysk-skräcken har lagt sig.)

P.S Jag är ingen Naziboy jag gav bara utlopp för min trötthet på Normandie-Amerika är bäst i världen spel. Men jag kan dock inte förneka att Bröder i Armar är smått kul och är ett väldigt beroende framkallande spel. D.S
Har du testet Panzers då kan du äntligen vara Tysk även i språket :) det är ett spel som jag gillar och av en konstig anledning började jag med att vara Tysk :D. Tänk om det fanns ett Call of Duty fast man var Tysk men det kanske oxså är en önske dröm.

Skriv svar