Några nya krigsfilmer på gång?
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
- Inlägg: 8007
- Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
- Ort: Oxelösund
Några nya krigsfilmer på gång?
Är det nån som hört om det är några nya krigsfilmer pågång? Skulle inte "band of brothers" gänget göra nått liknande om stilla havet?
Skulle inte Oliver Stone göra nått nytt om Vietnam?
Har lite abstinens efter nått "bra" i den vägen.
Sonderling
Skulle inte Oliver Stone göra nått nytt om Vietnam?
Har lite abstinens efter nått "bra" i den vägen.
Sonderling
Har du sett "Saints and Soldiers"?
Den tycker jag är ganska bra , den är en lågbudgetfilm som handlar om fem amerikanska soldater som undkommer massakern på krigsfångar under Ardenneroffensiven.
Annars finns skitfilmen "In Enemy Hands" aka "U-boat" som handlar om besättningen på en amerikansk ubåt som tillfångatas av en tysk ubåt och innehåller ett antal rent löjliga scener.
Kan vara kul om man dricker ett par öl.

Den tycker jag är ganska bra , den är en lågbudgetfilm som handlar om fem amerikanska soldater som undkommer massakern på krigsfångar under Ardenneroffensiven.
Annars finns skitfilmen "In Enemy Hands" aka "U-boat" som handlar om besättningen på en amerikansk ubåt som tillfångatas av en tysk ubåt och innehåller ett antal rent löjliga scener.
Kan vara kul om man dricker ett par öl.

- Tomas Ibsen
- Medlem
- Inlägg: 3626
- Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
- Ort: Gotland.
- Kontakt:
Kan du avslöja dessa löjliga scener? Jag tror på dig helt klart, men jag tänkte att det kunde vara bra att veta varför den ska undvikas. Förutom det faktum att det är en amerikansk krigsfilm.wreezig skrev:"U-boat" som handlar om besättningen på en amerikansk ubåt som tillfångatas av en tysk ubåt och innehåller ett antal rent löjliga scener.
Tomas Ibsen
Torpederna var exakt i rätt djup och rätt vinkel trots att det var ganska långt mellan ubåtarna , även om jag inte är en ubåtsexpert så förstår även jag att det är gaaanska osannolikt.
Torpederna exploderade också när dom var i närheten av fienden och såvitt jag vet utlöstes torpederna i WW2 vid anslag.
Dessutom var själva spänningsmomentet att delar av besättningen drabbades av hjärnhinneinflammation som riskerade att smitta alla ombord , dom som vet något om hjärnhinneinflammation vet också att det är extremt ovanligt att det smittar.
Jag ska inte avslöja hela handlingen så resten av larvet får du se själv , annars ser jag alla krigsfilmer som kommer oavsett om dom är dåliga så kan du se filmen utan att slänga ut en massa pengar så gör det , det finns ju internet...
Exempelvis skedde ett antal ubåtsdrabbningar i filmen där ubåtarna i u-läge skickade torpeder mot varandra och siktade endast med hydrofonen.Kan du avslöja dessa löjliga scener? Jag tror på dig helt klart, men jag tänkte att det kunde vara bra att veta varför den ska undvikas. Förutom det faktum att det är en amerikansk krigsfilm.
Torpederna var exakt i rätt djup och rätt vinkel trots att det var ganska långt mellan ubåtarna , även om jag inte är en ubåtsexpert så förstår även jag att det är gaaanska osannolikt.
Torpederna exploderade också när dom var i närheten av fienden och såvitt jag vet utlöstes torpederna i WW2 vid anslag.
Dessutom var själva spänningsmomentet att delar av besättningen drabbades av hjärnhinneinflammation som riskerade att smitta alla ombord , dom som vet något om hjärnhinneinflammation vet också att det är extremt ovanligt att det smittar.
Jag ska inte avslöja hela handlingen så resten av larvet får du se själv , annars ser jag alla krigsfilmer som kommer oavsett om dom är dåliga så kan du se filmen utan att slänga ut en massa pengar så gör det , det finns ju internet...
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Inlägg: 3626
- Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
- Ort: Gotland.
- Kontakt:
Smittande hjärnhinneinflammation säger du...wreezig skrev:Tomas IbsenExempelvis skedde ett antal ubåtsdrabbningar i filmen där ubåtarna i u-läge skickade torpeder mot varandra och siktade endast med hydrofonen.Kan du avslöja dessa löjliga scener? Jag tror på dig helt klart, men jag tänkte att det kunde vara bra att veta varför den ska undvikas. Förutom det faktum att det är en amerikansk krigsfilm.
Torpederna var exakt i rätt djup och rätt vinkel trots att det var ganska långt mellan ubåtarna , även om jag inte är en ubåtsexpert så förstår även jag att det är gaaanska osannolikt.
Torpederna exploderade också när dom var i närheten av fienden och såvitt jag vet utlöstes torpederna i WW2 vid anslag.
Dessutom var själva spänningsmomentet att delar av besättningen drabbades av hjärnhinneinflammation som riskerade att smitta alla ombord , dom som vet något om hjärnhinneinflammation vet också att det är extremt ovanligt att det smittar.
Jag ska inte avslöja hela handlingen så resten av larvet får du se själv , annars ser jag alla krigsfilmer som kommer oavsett om dom är dåliga så kan du se filmen utan att slänga ut en massa pengar så gör det , det finns ju internet...
Du, jag tror jag avstår från att se den. Gillar dessutom inte dueller med andravärldskrigsubåtar i, när ubåtarna faktiskt träffade på varann lät de varandra vara. Undantaget skulle väl vara övervattensläge och däckkannonen, men det blir ju ingen bra film...
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
- Inlägg: 8007
- Blev medlem: 4 april 2002, 14:24
- Ort: Oxelösund
Den där "saints and soldiers" låter intressant. Sedan väntar jag på att den där finska krigsfilmen (framom främsta linjen?)ska komma på video.wreezig skrev:Har du sett "Saints and Soldiers"?
Den tycker jag är ganska bra , den är en lågbudgetfilm som handlar om fem amerikanska soldater som undkommer massakern på krigsfångar under Ardenneroffensiven.
Annars finns skitfilmen "In Enemy Hands" aka "U-boat" som handlar om besättningen på en amerikansk ubåt som tillfångatas av en tysk ubåt och innehåller ett antal rent löjliga scener.
Kan vara kul om man dricker ett par öl.
En filmatisering av Iwo Jima skulle vara nått att se fram emot.
Sonderling
WW2 var ett gentlemannakrig i det perspektivet. När de träffade på varandra skickade de GMY och MYT. God Mit You och den svarande Mit You To. Tror det var Tom Clancy som skrev om detta nånstansTomas Ibsen skrev: Du, jag tror jag avstår från att se den. Gillar dessutom inte dueller med andravärldskrigsubåtar i, när ubåtarna faktiskt träffade på varann lät de varandra vara. Undantaget skulle väl vara övervattensläge och däckkannonen, men det blir ju ingen bra film...