Jahapp, nu har man sett den. Och den var ju inte så dålig. Och scenerna med övergrepp var inte värre en att man stod ut. (Men jag skickade ut min gravida fru för att göra kaffe medan de sparkade på den gravida kvinnan. Man är ju gäntleman

)
Värst var scenen med släggmannen, enligt min mening, honom kunde ni ju varnat mig för

.
Så osammanhängande tyckte jag inte heller den var. Först var han med främlingslegionen i typ Rwanda och sedan gick han med Serberna. För han hade ju en aversion mot muslimer, efter attentatet i början av filmen.
Filmen visade ju alla sidors grymhet i balkan konflikten och det var väl ungefär så det var.
Den var bara en grej som var totalt overklig. Och det var födelse skildringen (När kom efterbörden?) och hur bäbisen togs om hand. Tvivlar starkt på att det hade funkat bra med ko/get mjölk. (kolik?)Det hade varit trovärdigare om han tvingat barnet till bröstet på modern direkt.
(Och eftersom jag har en bäbis och en på gång, så vet jag iallafall lite grann om vad jag pratar om

)
Tycker filmen helt klart är sevärd och den ger åtminstone ett hum om vad som försegick i den delen av världen. (Har iofs Jugoslaviska vänner men vågar aldrig fråga vad de varit med om.)
Sonderling