Hearts of Iron - Hjälp

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Apan Bosse
Ny medlem

Hearts of Iron - Hjälp

Inlägg av Apan Bosse » 16 juni 2004, 20:50

Tjenamors!

Har nyligen skaffat mig detta lovande spel, men jag känner att jag skulle behöve lite hjälp.

Jag har spelat igenom alla tutorials, men jag tycker ändå att spelet är toksvårt. När jag börjar spelet vet jag inte riktigt vad jag ska göra känns det som, och när folk attackerar känns det som att allt händer för snabbt.

Ett exempel var "battle" tutorialen, där man kulle anfalla en fiendeprovins. Jag klickade att allt skulle anfalla, sen small det bara till så poppade det upp några rutor och innan jag hunnit läsa klart de kom en motattack och innan jag visste ordet av var allt över och jag hade vunnit.

Kan man ställa in så att spelet pausar eller nått varje gång nått viktigt händer och kan någon ge mig lite basic nybörjartips på hur man skall gå till väga för att bli framgångsrik?

mvh//
Danne

Användarvisningsbild
elRappo
Medlem

Inlägg av elRappo » 16 juni 2004, 21:00

Du kan ändra så att spelet pausas när du får fram en viktig ruta. Tryck på rutan med högra mustangenten, då visas en meny.

Genom att trycka in "ctrl och + eller -" samtidigt ändrar du hastigheten. Olika hastigheter är bland annat very slow, slow, normal, above normal, fast, very fast. om jag inte missminner mig.

Jag brukar dock använda en rätt snabb hastighet och jag har inte några pausningsinställningar då rutor poppar upp. istället trycker jag på pause "manuellt".

För övrigt finns det en mängd trådar här på skalman om HOI. Använd sökfunktionen, så finner du säkerligen fler tips.

Användarvisningsbild
Orlando
Medlem

Inlägg av Orlando » 17 juni 2004, 10:26

Pause/Break knappen fungerar som pausknapp i HoI.

Börja med att köra spelet på lägsta hastigheten om du tycker det går för fort (ctrl -).

Skriv svar