Repmåndad

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Jonas S
Tidigare medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: 25 mars 2002, 12:49

Inlägg av Jonas S » 26 juni 2002, 12:54

Alla Lasse Åberg filmer är ju klassiker! Synd att dylika filmer inte görs längre! :(
Speciellt Repmånad är en av mina favorit L.Å.-filmer. Kanske jag får lite nyttiga tips inför militärtjänstgöringen, som blir av efter 2 veckor!

"Herr undersergeant, rekryt Ströms penis är torrputsad och klar för Er granskning" 8)

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 26 juni 2002, 19:54

Ebbe_lille skrev:Nej för fasen, jag låg dubbelvikt halva tiden. Svensk humor när den är som bäst! :D

Löjtnanten Wickman, repgubbe som de andra. När man får se honom i sitt civila jobb (i möbelaffär). "Rätta till de där kuddarna! Det ser för djävligt ut!" :D :D :D

WAAAAAHAHHAHA!! helt suveränt inklipp...

såg den med bruden igår för första gången sen lumpen faktiskt.. 93-94 såg vi den jämt... "Kellys Hjältar - kabeltattarna" vilka repliker :)

Otroligt bra regidebut av Lasse.. man märker verkligen hur Stig Helmer växer fram i Repmånad och den evigt närvarande "morsan".. som i Trazan o Banane när morsan ska köpa skor åt Lasse när han är lite :)

Trollevik
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 april 2002, 14:28
Ort: Uddevalla

Inlägg av Trollevik » 20 juli 2002, 12:42

öö jag tittade på denna film och blev förvånad var det verkligen den filmen som jag tyckte var bra när jag såg den första gången, jag fick stänga av tven en sån smörja :( Åbergs fimer brukar att vara bra men denna jag har nog blivit för allvarlig med åren
peter

raunas
Medlem
Inlägg: 53
Blev medlem: 12 juli 2002, 23:48
Ort: Umeå

Inlägg av raunas » 20 juli 2002, 12:51

Det är ju en av de härligast filmer man kan välja att spendera kvällen med..... 8)

Trollevik
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 april 2002, 14:28
Ort: Uddevalla

Inlägg av Trollevik » 20 juli 2002, 13:06

nja ska jag ha en rolig film att titta på så får det bli Kellys hjältar :) en titt på oddbal(stavningen är inte den bästa) :D får mig att bli glad hela kvällen

peter

Flavius Aëtius
Tidigare medlem
Inlägg: 162
Blev medlem: 27 juli 2002, 22:11
Ort: Rom

Kellys

Inlägg av Flavius Aëtius » 29 juli 2002, 22:06

Hade kellys hjältar,lånade ut den till nån har inte fått tillbaka den...fläsk läpps Jobbigt :cry:

Skriv svar