EU I vs EU II

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
AceRimmer
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 29 mars 2002, 12:12

EU I vs EU II

Inlägg av AceRimmer » 12 juni 2002, 16:53

Jag har på senare tid lirat en hel del EU I, och har blivit rejält biten. Fast jag tycker det blir något dödfött för när det inte är krig på G så har man inte mycket att göra :(

Vad jag undrar är om det finns någon anledning att köpa EU II (eller går det att införskaffa på annat vis? *vink vink ;) ). Är det stor skillnad spelen emellan eller kan jag lika bra traggla vidare med EU I?

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem
Inlägg: 539
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:11
Ort: Lund

Inlägg av Never Spirit » 18 juni 2002, 00:05

Har aödrig spelat Eu1, men jag tycker att Eu2 är roligt. Har du lite minne på hårddisken så förlorar du väl inget på att ladda ner det från Kazaa (om du nu har det) :monkee:

Användarvisningsbild
Galadriel
Medlem
Inlägg: 460
Blev medlem: 9 april 2002, 10:23
Ort: Stockholm

Inlägg av Galadriel » 18 juni 2002, 09:01

EU II är väldigt likt EU I + IGC. Vissa saker är bättre, som hur man kan sluta fred och att det finns fler länder. Jag spelade EU I och tyckte inte det var värt att betala för EU II (har inte skaffat det på annat sätt heller).
Att du inte har något att göra i fredstid beror nog på dig. Använd diplomati och skicka köpmänn. Har du möjlighet att kolonisera så gör det.

Skriv svar