Von Bing skrev:
Ayatolla Khomeini - Sean Connery

Bra val!
* En film om Osmanska riket, spelar ej roll vilken epok egentligen men Östroms fall hade ju varit spännande och mycket dramatiskt tror jag. Dels för att turkarna var starka och scenen med skeppen som leds in i innervallgraven hade varit mäktigt

"exempel på sjöslag av högstaklass" hade ett vittne sagt från konstantinopels murar.
Kungen dog på muren, kämpandes, ingen hjälp kommer, dock lite hopp när ett par skepp lyckas slita sig genom turkarnas blockad och Fatih kastar sig i vattnet i ursinne och viftar vilt med svärdet och ger ut massa order. Det tror jag liksom hade varit riktigt bra film.
Övriga förslag var också riktigt bra, förstår inte varför man inte gör dem "självklara" filmerna som dem ändå borde vara, men istället gör man helt konstiga filmer och räkna med att vi får en WTC-11/9 drama film och en "Lost in Kirkuk" final front Iraq" Action film snabbare producerat än dem vi önskar oss. Vem kunde tro att man skulle filmatisera perl harbor?
Angående om statister, effekter, åkningar och kameravinklar, alla älskar dem, en film är inte film utan sådana. Man kan inte säga "usch LOTR style..." I Lotr filmerna används mycket speciell utrustning plus fantastiska åkningar, (åkning är när kameran är fäst på spår och glider istället för zoomar, vilket ger en bra effekt) Jag tycker att filmer utan dem moderna påhitten som till största delen är amerikansk, hollywoodproduktioner, skulle filmen vara tråkig och platt. Visste ni att på Filmen Titanic hade man fler animerade statister än riktiga! Effekter, kamera/foto är filmens salt och krydda, utan dem är det inte bra men det måste balanseras.
//Artificial