Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Scipio
- Medlem
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
- Ort: Skövde
Inlägg
av Scipio » 16 januari 2004, 10:40
Jag snubblade över det här Gettysburgdioramat som några väldigt galna tyskar har satt ihop:
http://www.hat.com/Othr/Getty.html
Helt sjukt vilket jobb dom måste ha lagt ner...

-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 16 januari 2004, 10:43
Sidan tar ju en hel del tid att ladda
Sedan när den har laddat upp: "Sidan kan inte visas"
/Marcus
-
Casanova
- Utsparkad
- Inlägg: 280
- Blev medlem: 5 maj 2003, 12:48
- Ort: Sverige
Inlägg
av Casanova » 16 januari 2004, 10:58
Magnifikt arbete.
-
Ja77
- Medlem
- Inlägg: 1971
- Blev medlem: 19 mars 2003, 08:03
- Ort: Skåne
Inlägg
av Ja77 » 16 januari 2004, 11:30
Scipio skrev: några väldigt galna tyskar har satt ihop:
Ja de måste vara minst
väldigt galna
Men det var imponerande, vet själv hur jobbigt det är att bara sätta upp 100 warhamer fantsy figurer....
-
L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av L. Josephson » 16 januari 2004, 12:03
Coolt!
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 16 januari 2004, 12:41
Marcus Svernvik skrev:Sidan tar ju en hel del tid att ladda
Sedan när den har laddat upp: "Sidan kan inte visas"
/Marcus
Var bredbandet som krånglade

Det var stort! och snyggt
/Marcus
-
J. Björkman
- Medlem
- Inlägg: 452
- Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
- Ort: Göteborg (MHS)
-
Kontakt:
Inlägg
av J. Björkman » 16 januari 2004, 14:42
Jo... det var stort

Kan inte några av oss börja måla gubbar och sätta upp Poltava?

-
Petter D
- Medlem
- Inlägg: 382
- Blev medlem: 3 maj 2003, 10:31
- Ort: Sverige
Inlägg
av Petter D » 16 januari 2004, 16:03
Hur fick dom krutrök?
-
Scipio
- Medlem
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
- Ort: Skövde
Inlägg
av Scipio » 16 januari 2004, 16:47
Hur fick dom krutrök?
Tycker att det ser ut som dom har använt sig av väldigt fint fördelad bomull.
Kan inte några av oss börja måla gubbar och sätta upp Poltava?
Du är vansinnig!
Men det är ju klart...om du tar på dig att göra Ryssarna så kan jag väl iofs pilla ihop Svenskarna... 8)
Nä, tyvärr så har jag aldrig sett plastkaroliner i den skalan...annars hade hade det varit ett rätt billigt sätt att bygga upp en jätterarmé.
-
J. Björkman
- Medlem
- Inlägg: 452
- Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
- Ort: Göteborg (MHS)
-
Kontakt:
Inlägg
av J. Björkman » 16 januari 2004, 18:45
Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga

-
Scipio
- Medlem
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
- Ort: Skövde
Inlägg
av Scipio » 16 januari 2004, 19:06
Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga
Visst...inga problem alltså...när du har monterat de drygt 6000 stridsvagnarna så _lovar_ jag att hjälpa till med målandet medans du börjar fixa med dom 2,2 miljonerna soldater, 25000 artilleripjäserna och 4500 flygplanen...hoppas du bor i ett stort hus!

-
Lasse
- Medlem
- Inlägg: 1541
- Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
- Ort: Sthml
Inlägg
av Lasse » 16 januari 2004, 19:15
Scipio skrev:Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga
Visst...inga problem alltså...när du har monterat de drygt 6000 stridsvagnarna så _lovar_ jag att hjälpa till med målandet medans du börjar fixa med dom 2,2 miljonerna soldater, 25000 artilleripjäserna och 4500 flygplanen...hoppas du bor i ett stort hus!

Rättelse: Hoppas du bor i ett mindre slott

-
B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
- Ort: Skövde
-
Kontakt:
Inlägg
av B Hellqvist » 17 januari 2004, 00:45
Scipio skrev:Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga
Visst...inga problem alltså...när du har monterat de drygt 6000 stridsvagnarna så _lovar_ jag att hjälpa till med målandet medans du börjar fixa med dom 2,2 miljonerna soldater, 25000 artilleripjäserna och 4500 flygplanen...hoppas du bor i ett stort hus!

Jag har hyrt en hangar. När börjar vi?
-
J. Björkman
- Medlem
- Inlägg: 452
- Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
- Ort: Göteborg (MHS)
-
Kontakt:
Inlägg
av J. Björkman » 17 januari 2004, 01:32
Fint, skall vi säga samling i hangaren på torsdag?

-
Scipio
- Medlem
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
- Ort: Skövde
Inlägg
av Scipio » 17 januari 2004, 02:02
Fint, skall vi säga samling i hangaren på torsdag?
Visst, jag tar med mig min första T34...
