Gettysburg-diorama

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Scipio
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
Ort: Skövde

Gettysburg-diorama

Inlägg av Scipio » 16 januari 2004, 10:40

Jag snubblade över det här Gettysburgdioramat som några väldigt galna tyskar har satt ihop:

http://www.hat.com/Othr/Getty.html

Helt sjukt vilket jobb dom måste ha lagt ner... 8O

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 16 januari 2004, 10:43

Sidan tar ju en hel del tid att ladda :roll:

Sedan när den har laddat upp: "Sidan kan inte visas" :?

/Marcus

Casanova
Utsparkad
Inlägg: 280
Blev medlem: 5 maj 2003, 12:48
Ort: Sverige

Inlägg av Casanova » 16 januari 2004, 10:58

Magnifikt arbete.

Ja77
Medlem
Inlägg: 1971
Blev medlem: 19 mars 2003, 08:03
Ort: Skåne

Re: Gettysburg-diorama

Inlägg av Ja77 » 16 januari 2004, 11:30

Scipio skrev: några väldigt galna tyskar har satt ihop:
Ja de måste vara minst väldigt galna

Men det var imponerande, vet själv hur jobbigt det är att bara sätta upp 100 warhamer fantsy figurer....

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 16 januari 2004, 12:03

Coolt!

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 16 januari 2004, 12:41

Marcus Svernvik skrev:Sidan tar ju en hel del tid att ladda :roll:

Sedan när den har laddat upp: "Sidan kan inte visas" :?

/Marcus
Var bredbandet som krånglade :x

8O Det var stort! och snyggt :D

/Marcus

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 16 januari 2004, 14:42

Jo... det var stort :D
Kan inte några av oss börja måla gubbar och sätta upp Poltava? ;)

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem
Inlägg: 382
Blev medlem: 3 maj 2003, 10:31
Ort: Sverige

Inlägg av Petter D » 16 januari 2004, 16:03

Hur fick dom krutrök?

Scipio
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
Ort: Skövde

Inlägg av Scipio » 16 januari 2004, 16:47

Hur fick dom krutrök?
Tycker att det ser ut som dom har använt sig av väldigt fint fördelad bomull.

Kan inte några av oss börja måla gubbar och sätta upp Poltava?
Du är vansinnig! 8O

Men det är ju klart...om du tar på dig att göra Ryssarna så kan jag väl iofs pilla ihop Svenskarna... 8)


Nä, tyvärr så har jag aldrig sett plastkaroliner i den skalan...annars hade hade det varit ett rätt billigt sätt att bygga upp en jätterarmé.

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 16 januari 2004, 18:45

Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga :D

Scipio
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
Ort: Skövde

Inlägg av Scipio » 16 januari 2004, 19:06

Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga
Visst...inga problem alltså...när du har monterat de drygt 6000 stridsvagnarna så _lovar_ jag att hjälpa till med målandet medans du börjar fixa med dom 2,2 miljonerna soldater, 25000 artilleripjäserna och 4500 flygplanen...hoppas du bor i ett stort hus! :D

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 16 januari 2004, 19:15

Scipio skrev:
Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga
Visst...inga problem alltså...när du har monterat de drygt 6000 stridsvagnarna så _lovar_ jag att hjälpa till med målandet medans du börjar fixa med dom 2,2 miljonerna soldater, 25000 artilleripjäserna och 4500 flygplanen...hoppas du bor i ett stort hus! :D
Rättelse: Hoppas du bor i ett mindre slott :D

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 17 januari 2004, 00:45

Scipio skrev:
Ok, hmmm.... men Kursk då? Tanks i skala 1/76 är ju mer vanliga
Visst...inga problem alltså...när du har monterat de drygt 6000 stridsvagnarna så _lovar_ jag att hjälpa till med målandet medans du börjar fixa med dom 2,2 miljonerna soldater, 25000 artilleripjäserna och 4500 flygplanen...hoppas du bor i ett stort hus! :D
Jag har hyrt en hangar. När börjar vi?

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 17 januari 2004, 01:32

Fint, skall vi säga samling i hangaren på torsdag? :D

Scipio
Medlem
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 augusti 2003, 15:26
Ort: Skövde

Inlägg av Scipio » 17 januari 2004, 02:02

Fint, skall vi säga samling i hangaren på torsdag?
Visst, jag tar med mig min första T34... :wink:

Skriv svar